اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تیم درپر بازار سهام را به مقصد بازار رمزارزها ترک کرده است

تیم درپر در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشت که احساس می‌کند بازار سهام دچار حباب شده است به همین دلیل بخش بزرگی از دارایی‌های خود را به بیت کوین و دیگر رمزارزها به عنوان یک پناهگاه امن تبدیل کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • تیم درپر(Tim Draper)؛ در مصاحبه‌ی اخیر خود با شبکه‌ی تلوزیونی سی‌ان‌بی‌سی(CNBC) دلایل اقدام به تبدیل اغلب دارایی‌هایش به رمزارزها را توضیح داده است. وی همچنین دلیل اظهارات انتقادی وارن بافت نسبت به بیت کوین را خطر این نوآوری برای سبد سرمایه‌گذاری وی عنوان کرده است.

تیم درپر بازار سهام را ترک کرده است

تیم درپر یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری درپر فیشر جروتسون(Draper Fisher Jurvetson) و همچنین از اولین سرمایه‌گذاران برخی شرکت‌های افسانه‌ای همانند اسکایپ(Skype)، هاتمیل(Hotmail)، اسپیس‌ایکس(SpaceX)، تسلا(Tesla) و توئیتر(Twitter) محسوب می‌شود. وی در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشت که از بازار سهام خارج شده است و بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده است:

باید اعتراف کنم که شش ماه پیش از بازار سهام ایالات متحده‌ی آمریکا خارج شده‌ام. من احساس کرده‌ام که بازار سهام در سطح بیشینه قرار گرفته است و به همین دلیل اغلب دارایی‌هایم را به دیگر رمزارزها و بیت کوین تبدیل کردم. تیم درپر

وی معتقد است که بازار رمزارزها هم‌اکنون پناهگاه امنی برای دارایی‌ها محسوب می‌شود و شرایط کنونی حاکم بر بازار رمزارزها بزودی به پایان خواهد رسید. درپر بدون اشاره به عدد مشخصی اعلام کرد که بخش بزرگی از دارایی خود را بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

درپر همچنین اظهار داشت که حباب در بازار سرمایه و رفتار هیجانی در این حوزه را احساس کرده است و به همین دلیل از این بازار خارج شده است:

بازار سرمایه در شرایط هیجانی قرار گرفته است و حتی رانندگان اوبر(Uber) به‌طور روزانه در این حوزه معامله می‌کنند. در نتیجه‌ی مشاهده‌ی این نشانه‌ها، فکر می‌کنم که زمان خروج از بازار سرمایه فرا رسیده است. من فکر می‌کنم هم‌اکنون زمان مناسبی برای حضور در بازار‌های خصوصی است و به همراه انجمن درپر برای حضور در این حوزه اقدام کرده‌ام. فکر می‌کنم بازار‌های عمومی دچار حباب شده است و ترس از سوسیالیسم در این حوزه وجود دارد. تیم درپر

ارزیابی دیدگاه وارن بافت نسبت به بیت کوین

وی دیدگاه وارن بافت که اخیرا در مصاحبه با همان شبکه منتشر شده است را مضحک ارزیابی کرد و اظهار داشت:

50 درصد از دارایی‌های وی را شرکت‌های بیمه و بانک‌ها تشکیل می‌دهند، بخش‌های اشاره شده در اقتصاد غیرمتمرکز جدید عملکرد مناسبی ندارند. یقینا وارن بافت رمزارزها را به عنوان تهدید بزرگی برای دارایی‌های خود در نظر می‌گیرد. تیم درپر

چانگ‌پنگ ژائو بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی بایننس پس از مشاهده‌ی مصاحبه‌ی تیم درپر اظهار داشت که وی به خوبی رمزارزها را درک می‌کند. ژائو همچنین به منظور گفتگو در این رابطه درپر را به صرف نهار دعوت کرد.

توئیت چانگ‌پنگ ژائو
برخی (رمزارزها) را درک نمی‌کنند و برخی دیگر (این نو‌آوری) را درک می‌کنند. دعوت به صرف نهار را قبول می‌کنید؟

درپر همواره در گذشته نسبت به پذیرش بیت کوین درآینده اظهار خوش‌بینی کرده است. بر اساس گزارش کوینیت، وی در سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرده بود که بیت کوین می‌تواند طی پنچ سال آینده بیش از 5 درصد از سهم مبادلات در بازار جهانی را در اختیار بگیرد.

نظر شما نسبت به اظهارات تیم درپر در رابطه با رمزارزها و بیت کوین چیست؟ تفاوت دیدگاه وارن بافت و درپر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا