اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

احتمال ممنوعیت بیت کوین توسط دولت‌ها در سال ۲۰۲۰

کارشناسان معتقد‌اند که مشکلات اقتصاد جهانی در سال پیش رو باعث خواهد شد تا دولت‌ها رویکرد سخت‌گیرانه‌‌تری از جمله «ممنوعیت کامل بیت کوین» را اتخاذ کنند

نکات برگزیده مطلب
  • در حال حاضر وضعیت اقتصادی جهان مناسب نیست و در حال حرکت به سمت یک بحران مالی بزرگ دیگر می‌باشد. کارشناسان معتقد‌اند که این بحران مالی باعث می‌شود که دولت‌ها نسبت به صنعت رمزارزها و بیت کوین یک رویکرد بسیار سخت‌گیرانه از جمله قانون‌گذاری شدید و یا ممنوعیت کامل اتخاذ کنند.

رابطه‌ی اقتصاد و بیت کوین

در حال حاضر بازارهای جهانی در وضعیت اقتصادی کندی به سر می‌برند و ممکن است رمزارز بیت کوین نیز قربانی این وضعیت نامناسب باشد. طبق گزارشاتی که چند روز قبل به صورت رسمی منتشر شده است، اقتصاد‌های بزرگ جهان پس از یک دهه رشد و شکوفایی هم اکنون به مرحله‌ی رکود رسیده‌اند و بسیاری معتقداند که این روند باعث تضعیف و ضربه به آینده‌ی بیت کوین نیز خواهد شد.

bitcoin

در گزارشات فوق‌الذکر گفته شده که پس از فروپاشی بازارهای جهانی در سال ۲۰۲۰ و کورد شدید اقتصادی، رمزارز بیت کوین غیرقانونی اعلام خواهد شد.

همانطور که می‌دانید رمزارز بیت کو‌‌ین رابطه‌ای با دولت‌های متمرکز و کنترل اقتصادی ندارد. در حقیقت رمزارز بیت کو‌ین به عنوان واکنشی به مشکلات اقتصادی دولت‌ها پس از بحران مالی ۲۰۰۸ بوجود آمده است.

بحران اقتصادی دلیل ظهور بیت کوین

بلاک جنسیس بیت کوین حاوی سرفصلی با نام «تاریخ سوم ژانویه‌ی ۲۰۰۹ نجات بانک‌ها برای دومین مرتبه» وجود دارد. سرفصل مذکور به این موضوع اشاره دارد که رویداد « خیلی بزرگ برای شکست(too big to fail)» که در طول بحران اقتصادی ۲۰۰۸ شکل گرفت، راه را برای مکانیسم غیرمتمرکز مالی ساتوشی ناکاموتو هموار کرد.

نظریه‌ی «خیلی بزرگ برای شکست» ادعا می‌کند که شرکت‌های خاص، به ویژه موسسات مالی آنقدر بزرگ و به هم پیوسته‌اند که شکست آن‌ها برای اقتصاد‌ها جهانی یک فاجعه به شمار می‌آید؛ به همین دلیل در زمان مواجهه با شکست و مشکلات احتمالی باید توسط دولت به شدت مورد حمایت قرار بگیرند.

موفقیت‌های پی‌درپی اقتصادی که پس از بحران مالی به وجود آمد باعث شد تا یک روند گاوی(صعودی) بلند مدت شکل بگیرد. با این حال، به نظر می‌رسد که اقتصاد جهانی فعلا در آستانه‌ی یک چرخش اساسی و حرکت به سمت رکود است.

اخبار اقتصادی از جمله نیاز به اتخاذ رویکرد کاهش کمیت(Quantitative Easing) و یا نرخ بهره‌ی منفی در اروپا، بسیار نگران کننده است. هنگامی که رکود و بحران مالی بعدی رخ دهد، سیاست‌های فعلی ممکن است باعث نابودی بخش زیادی از ساختارهای اقتصادی شوند.

با صرف نظر از تاثیرات احتمالی این فاجعه‌ی مالی، باید گفت که دولت‌ها تمایلی به استفاده از روش‌های پرداخت کنترل نشده ندارند. اگر انبوهی از مصرف‌کنندگان به سمت استفاده از بیت کوین حرکت کنند، دولت‌ها نیز با انتخاب سختی روبرو خواهند شد. در این حالت تنها گزینه‌ی موجود قانون‌گذاری شدید بیت کوین و یا ممنوعیت کامل آن خواهد بود.

چین یک نمونه‌ی حاضر

این نوع رفتار نسبت به بیت کوین توسط کشور چین قبلا اتخاذ شده است. در این کشور بیت کو‌ین به یک «رانده شده‌» از طرف دولت تبدیل شده است. جالب اینجاست که دولت چین در حال بررسی و توسعه‌ی ارز دیجیتال بومی خودش است که برپایه‌ی بلاک‌چین راه‌اندازی خواهد شد.

دولت چین به جای اینکه صرفا به دنبال ممنوعیت رمزارزها باشد، اکنون قصد دارد تا نسخه‌ی بومی آن را ایجاد کند. دفاترکل غیرمتمرکز فناوری بلاک‌چین امکان کنترل قابل اثبات و قابل ردیابی تراکنش‌ها را فراهم می‌آورد. نتیجه‌ی این فناوری بومی افزایش سطح کنترل و تمرکز قدرت نسبت به قبل است.

خواه بیت کوین ممنوع اعلام شود یا نه، بسیاری از مردم افزایش سطح کنترل را به عنوان نشانه‌ای از آینده می‌دانند. همانطور که بازارهای جهانی به سمت تنگنای اقتصادی در حرکت هستند، بسیاری از دولت‌ها اقدام به ممنوع اعلام کردن بیت کوین خواهند کرد.

با این حال، با توجه به اینکه بیت کو‌ین در طرح‌های اقتصادی جهانی تنها یک معضل بسیار کوچک محسوب می‌شود، احتمالا از طرف آن‌ها با مشکلات زیادی روبرو نخواهد شد. یک فروپاشی مالی واقعی نیاز به پاسخگویی و واکنش گسترده‌ی دولت‌ها دارد؛ و قانونگذاری  یا غیرقانونی اعلام کردن بیت کوین تنها یک مسئله‌ی جزئی در مقایسه با مشکلات اقتصادی پیش رو خواهد بود.

نظر شما در رابطه با تئوری ممنوعیت بیت کو‌ین در سال ۲۰۲۰ چیست؟ آیا رکورد اقتصادی باعث می‌شود که دولت‌ها رویکرد سخت‌گیرانه‌تری نسبت به صنعت رمزارزها و بیت کوین اتخاذ کنند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Punchng

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫2 دیدگاه ها

  1. مموعیت بیتکوین توسط دولتها یعنی قدرتمند کردن اون!! سیستم اقتصاد کنونی روی یه پایه بسیار سست داره میچرخه. خیلی خیلی مسخرست کاغذ رنگی هایی که دست مردمه عین روزنامه راحتتر از آب خوردن چاپ بشه!!

    1. دولت‌ها تقریبا هیچ سلاح دفاعی در برابر صنعت رمزارزی ندارد، و ممنوع اعلام کردن فقط راهی برای به تعویق انداخت شکست هستش

دکمه بازگشت به بالا