اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دبیر کل سازمان ملل از کشور‌های عضو خواست فن‌آوری بلاکچین را بپذیرند

آنتونیو گوترش معتقد است برای ارتقاء عملکرد سازمان ملل و انجام بهتر وظایف این سازمان باید از فن‌آوری‌های نوظهور استفاده شود

نکات برگزیده مطلب
  • آنتونیو گوترش(António Guterres)، دبیر کل سازمان ملل متحد معتقد است که به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوظهور همانند بلاکچین در این مقطع زمانی الزامی است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، وی از نهاد‌های بین دولتی درخواست کرده است تا تکنولوژی بلاکچین را بپذیرند.

درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد

دبیر کل کنونی سازمان ملل متحد(آنتونیو گوترش)، طرفدار با سابقه‌ی فن‌آوری بلاکچین محسوب می‌شود. وی در سال 2018 نسبت به اهمیت به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین در پلتفرم‌های بین‌المللی سخنرانی کرده است. بر اساس گزارش نشریه‌ی فوربز، وی خواستار توجه بیشتر جوامع بین المللی به ظرفیت‌های این تکنولوژی نوظهور شده است.

گوترش معتقد است برای اینکه سازمان ملل بتواند در عصر دیجیتالی وظایف خود را بهتر انجام دهد، باید تکنولوژی‌های نوظهور(همانند بلاکچین) را بپذیرد. این اقدام می‌تواند دستیابی به اهداف توسعه‌ی پایدار سازمان ملل را تسریع کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد تلاش می‌کند تکنولوژی بلاکچین را که توسط بیت کوین در معرض توجه جامعه‌ی جهانی قرار گرفت، به یکی از مولفه‌های مهم سازمان ملل متحد با بودجه‌ی سالیانه‌ی چند ده میلیارد دلاری تبدیل کند. به همین دلیل از کشور‌های عضو درخواست کرد فن‌آوری بلاکچین را بپذیرند. این فن‌آوری که اساسا ایجاد رمزارزها را میسر کرده است، هم‌اکنون به عنوان یک تکنولوژی انقلابی توسط کشور‌های برتر جهان مورد مطالعه و استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد گسترده‌تر فن‌آوری بلاکچین در جوامع جهانی

در شرایطی که رئیس جمهور چین استفاده از فن‌آوری بلاکچین را به عنوان یکی از اولویت‌های این کشور عنوان کرده است و بر اساس گزارش کوینیت، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد پذیرش کمک‌های مالی به صورت بیت کوین و اتریوم را برای برخی از پروژه‌های رمزارزی خود آغاز کرده است، بیانیه‌ی گوترش نشان می‌دهد که استفاده از بلاکچین و رمزارزها در بالاترین سطوح بزرگترین سازمان‌های جهانی در حال بررسی است.

بر اساس گزارش کوینیت، سازمان ملل متحد در گذشته تلاش کرده است با استفاده از فن‌آوری دفاترکل توزیع شده راه‌حل‌های جامعی را برای مشکلات توسعه‌ی شهری افغانستان ارائه کند.

اگرچه دبیر کل سازمان ملل متحد به‌طور مستقیم در پروژه‌های بلاکچینی سازمان ملل متحد مشارکت ندارد، اما به‌طریقی با تمامی پروژه‌ها مرتبط است. گوترش در طرحی که «استراتژی دبیر کل سازمان ملل متحد در برابر فن‌آوری جدید» نامیده می‌شود، مسئولیت هماهنگی و پیاده‌سازی این طرح را با کمک دفتر اجرایی خود، برعهده گرفته است. وی اعلام کرد:

در حالی که عملکرد فن‌آوری‌های مختلف را آزمایش می‌کنیم، استراتژی خود را نیز مورد بازبینی قرار داده و آن را اصلاح می‌کنیم تا نسبت به وجود پشتیبانی کافی از نو‌آوری و بهره‌مندی از تجربیات کشور‌ها و سرزمین‌های مختلف اطمینان حاصل کنیم. آنتونی گوترش

نظر شما در رابطه با تاثیر‌گذاری درخواست دبیر کل سازمان ملل چیست؟ آیا در آینده شاهد به‌کارگیری هر چه بیشتر تکنولوژی بلاکچین در سازمان‌های بین المللی خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا