اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

پیشنهاد ویتالیک بوترین برای جابجایی سریع‌تر به نسخه‌ی دوم اتریوم

بوترین مدعی شده که پیشنهاد ارائه شده توسط وی باعث می‌شود که تنها در عرض چند روز نسخه‌ی دوم اتریوم راه‌اندازی شود

نکات برگزیده مطلب
  • ویتالیک بوترین(vitalik buterin) یکی از بنیانگذاران و توسعه‌دهندگان اتریوم به تازگی با انتشار یک پست جدید در فروم Ethresear.ch، یک راه‌حل پیشنهادی برای افزایش سرعت روند جابجایی و انتقال به سمت نسخه‌ی دوم اتریوم(Ethereum 2.0) ارائه کرده است. به گفته‌ی وی در صورت موفقیت‌آمیز بودن این روش، تنها در عرض چند روز می‌توان به ETH 2.0 دست یافت.

پیشنهاد ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین(vitalik buterin) روز بیست و سوم دسامبر با انتشار پست در انجمن Ethresear.ch، یک پیشنهاد برای کنار گذاشتن پروتکل اثبات کار(PoW) نسخه‌ی اول اتریوم ارائه کرد. این پیشنهاد جدید به اتریوم اجازه می‌دهد تا برنامه‌ی جابجایی شبکه به پروتکل اثبات سهام(PoS) و مراحل لازم برای رسیدن به نسخه‌ی دوم اتریوم(Ethereum 2.0) سریع‌تر انجام بگیرد.

Ethereum 2.0

گرچه آقای بوترین تا به امروز در رابطه با این جابجایی پروتکل ایده‌های زیادی را مطرح کرده است، اما به گفته‌ی خودش این پیشنهاد جدید باعث خواهد شد که روند انتقال به نسخه‌ی دوم اتریوم تنها چند روز زمان لازم داشته باشد. وی در بخشی از این پست پیشنهادی نوشته است «به طور خاص، این پیشنهاد به کلاینت‌های بدون تابعیت نیاز دارد، اما ماینر‌های بدون تابعیت و وب اسمبلی نیازی نیست؛ بنابراین به  طراحی مجدد بسیار کم‌تری نیاز خواهد بود».

وی در ادامه اضافه کرده است:

سیستم نسخه‌ی اول اتریوم به عنوان «شارد صفر» در نسخه‌ی دوم فعالیت خواهد داشت. تایید کنندگانی که قصد دارند در نسخه‌ی اول سیستم شرکت کنند، می‌توانند به عنوان «تایید‌کننده‌ی پشتیبان نسخه‌ی اول» ثبت نام کرده و در کنار فعالیت به صورت گره‌ی راه‌گشا(Beacon node) به عنوان یک گره‌ی کامل برای نسخه‌ی اول هم به کار خود ادامه دهند. گره‌ی کامل فعال در نسخه‌ی اول اتریوم تمام بلاک‌های شارد صفر را دانلود کرده و وضعیت بروز شده‌ی آن را در اختیار داشته و حفظ خواهد کرد. Vitalik buterin

تاخیر پیاپی در راه‌اندازی نسخه‌ی دوم اتریوم

با تمام این تفاسیر، دقیقا مشخص نشده که چه زمانی این انتقال و جابجایی صورت خواهد گرفت. نسخه‌ی دوم اتریوم در واقع یک پروژه‌ی چند ساله می‌باشد که تا به امروز با چندین مرحله تاخیر مواجه شده است. گریفین ایچیبا هاتچکیس(Griffin Ichiba Hotchkiss) یکی از توسعه‌دهندگان فعال اتریوم، روز دهم دسامبر اعلام کرد که «نسخه‌ی دوم اتریوم در تاریخ مقرر شده آماده نخواهد شد». وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که برای فعالسازی کامل نسخه‌ی دوم اتریوم چندین سال زمان لازم است.

به هر حال، شروع مراحل اولیه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم نسبتا نزدیک است. در سال جاری چندین مرتبه «فاز اول» شبکه‌ی آزمایشی(Testnet) آن راه‌اندازی شد و انتظار می‌رود که شبکه‌ی اصلی نیز در سال ۲۰۲۰ کار خود را آغاز نماید. البته هنوز تاریخ دقیقی برای این موضوع در نظر گرفته نشده است، اغلب توسعه‌دهندگان اتریوم در نظر دارند شبکه‌ی اصلی نسخه‌ی دوم اتریوم را در تابستان ۲۰۲۰ منتشر کنند، درحالیکه جاستین دریک(Justin Drake) پیشنهاد داده که این کار روز ۳۰ام جولای و همزمان با سالگرد راه‌اندازی اتریوم انجام شود.

نظر شما در رابطه پیشنهاد ارائه شده توسط بوترین چیست؟ آیا می‌توان تنها در عرض چند روز به نسخه‌ی دوم اتریوم دست یافت؟ نظرات و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptobriefing

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا