اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

استخراج سه میلیون بیت کوین با کامپیوتر کوانتومی گوگل، تنها در دو ثانیه!

استفاده از کامپیوتر کوانتومی به منظور استخراج بیت کوین آثار قابل توجه و فراتر از سطح انتظارات در شبکه به‌همراه خواهد داشت

نکات برگزیده مطلب
  • اگرچه انتظار می‌رود فرآیند استخراج سه میلیون بیت کوین باقی مانده ۱۲۱ سال طول بکشد اما ساخت کامپیوتر کوانتومی گوگل بحث گسترده‌ای را در میان فعالان صنعت رمزارزی به راه انداخته است. بر اساس ادعاهای مطرح شده، کامپیوتر کوانتومی گوگل(Sycamore) قادر است تنها در دوثانیه سه میلیون بیت کوین باقی مانده را استخراج کند!

تاثیر کامپیوتر کوانتومی بر صنعت استخراج بیت کوین

اگرچه بیت کوین دارای یک شبکه‌ی قدرتمند با ظرفیت پردازش بالا است، تنها یک کامپیوتر کوانتومی می‌تواند این شبکه را تهدید کند. بر اساس مطلبی که در پلتفرم Medium ارسال شده است، کامپیوتر کوانتومی شرکت گوگل قادر است تمامی بیت کوین‌های باقی مانده را در کمتر از دو ثانیه استخراج کند. اگرچه این مطلب به‌طور تئوری امکان‌پذیر است، بعید به‌نظر می‌رسد که گوگل از کامپیوتری که در شرایط آزمایشگاهی قرار دارد به منظور استخراج بیت کوین استفاده کند. با این وجود، قدرت محاسبات کوانتومی بسیار بالا است. این تکنولوژی از قدرت بسیار بالاتری در مقایسه با قدرت محاسباتی تمامی ماینر‌های شبکه‌ی بیت کوین برخوردار است.

با این وجود، فرض‌های نادرستی در محاسبات نویسنده‌ی این مقاله مشاهده می‌شود. وی محاسبه کرده است که 1 بیت کوین در هر ده دقیقه تولید می‌شود، در حالی که در واقعیت با استخراج هر بلاک 12.5 بیت کوین منتشر می‌شود. این موضوع موجب پیچیدگی محاسبات خواهد شد.

همچنین در محاسبات ارائه شده، تنظیم مجدد سختی شبکه که پس از استخراج هر 2016 بلاک اتفاق می‌افتد، در نظر گرفته نشده است. بنابراین، کامپیوتر کوانتومی تنها قادر است 2016 بلاک را به‌طور فشرده استخراج کند. در این صورت، سختی شبکه به شدت افزایش خواهد یافت و استخراج هر بلاک بیت کوین با قدرت محاسباتی کامپیوتر کوانتومی نیز ده دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

دیدگاه ویتالیک بوترین

اگرچه، افزایش سختی شبکه به چنین سطحی تاکنون تجربه نشده است. اما قرار دادن اینچنین کامپیوتر قدرتمندی در شبکه آثار قابل توجه و فراتر از سطح انتظارات به‌همراه خواهد داشت. زمانی که تمامی بلاک‌ها به یک‌باره استخراج شوند، قرار دادن تراکنش‌های شبکه در بلاک‌ها به یک مشکل تبدیل خواهد شد.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم اظهار داشته است که کامپیوتر کوانتومی گوگل در واقعیت تهدیدی برای رمزارزها محسوب نمی‌شود. وی اضافه کرد که این دستگاه تنها اثبات مفهوم(پیاده‌سازی یک روش و یا ایده‌ی خاص به منظور نمایش امکان تحقق پذیری آن روش یا ایده) است و تکنولوژی‌های رمزگذاری کنونی را تهدید نمی‌کند.

تصور من از تکنولوژی کوانتومی در این مقطع زمانی این است که استفاده‌ی کاربردی از محاسبات کوانتومی همانند استفاده از همجوشی هسته‌ای در ساخت بمب هیدروژنی است. اگرچه (ساخت کامپیوتر کوانتومی توسط گوگل) پتانسیل استفاده‌ی عملی از تکنولوژی محاسبات کوانتومی و ظرفیت این تکنولوژی را اثبات می‌کند، اما همچنان با استفاده‌‌ی کاربردی از این تکنولوژی فاصله‌ی زیادی داریم.

 

کامپیوتر کوانتومی گوگل می‌تواند شبکه‌ی بیت کوین را منجمد کند

از نظر تئوری، درصورتی که کامپیوتر کوانتومی تمامی 2016 بلاک را استخراج کند، سختی شبکه به شدت افزایش خواهد یافت. در نتیجه استخراج 2016 بلاک دیگر توسط تجهیزات ماینینگ کنونی(اسیک‌ها) امکان‌پذیر نخواهد بود(زمان بسیار زیادی برای استخراج 2016 بلاک دیگر و کاهش سختی شبکه نیاز است). این موضوع مرگ شبکه‌ی کنونی بیت کوین را موجب می‌شود.

از طرف دیگر اما آندریاس آنتونوپولوس، یکی از افراد شناخته شده در فضای رمزارزها نیز با اظهار نگرانی نسبت به تاثیر کامپیوتر کوانتومی گوگل بر صنعت استخراج رمزارزها ادعا کرد که پتانسیل تخریب «سیکامور» نه‌تنها بیت کوین، بلکه تمامی سیستم‌های کامپیوتری جهان را تهدید می‌کند.

در حقیقت مشکل تنها بیت کوین نیست. درصورتی که کامپیوتر‌های کوانتومی هزاران کیوبیت(هر کیوبیت در کامپیوتر‌های کوانتومی همزمان می‌تواند صفر و یا یک باشد) را بدون اصلاح و نتیجه‌ی ثابت ایجاد کنند، یک مشکل بزرگتر ایجاد خواهد شد. کل ارتباطات طبقه‌بندی شده‌ی جهان، سیستم‌های مالی و غیره بر پایه‌ی اصول رمزنگاری استوار هستند و برای سازگاری با ظهور کامپیوتر‌های کوانتومی باید بروز‌رسانی شوند. Andreas Antonopolous

وی دیگران را به حفظ آرامش و ادامه‌ی فعالیت عادی در صنعت رمزارزها توصیه می‌کند.

نظر شما در رابطه با تاثیر کامپیوتر‌های‌ کوانتومی بر صنعت استخراج رمزارزها چیست؟ آیا پیش از ظهور نمونه‌های کاربردی کامپیوتر‌های کوانتومی، صنعت رمزارزی بروزرسانی خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]
منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا