اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

سپرده گذاران شبکه‌ی اتریوم می‌توانند سالیانه تا 10 درصد سود کسب کنند

پس از بروزرسانی شبکه‌ی اتریوم به نسخه‌ی دوم(Ethereum 2.0) سپرده گذاران(یا سهام‌داران) در این شبکه جایگزین ماینر‌ها خواهند شد

نکات برگزیده مطلب
  • مدیر ارشد شرکت کانسنسیس اظهار داشت که انتظار می‌رود سپرده‌گذاران در نسخه‌ی دوم اتریوم بتوانند سالیانه ۴.۶ درصد الی ۱۰.۳ درصد سود کسب کنند. البته سود سپرده‌گذاران به میزان کل اترهای سپرده شده در شبکه نیز بستگی خواهد داشت.

سود سپرده گذاران در نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم

کالین مایرز، رئیس استراتژی جهانی شرکت بلاکچینی کانسنسیس در رویداد بلاکچینی Devcon 5 اعلام کرد که نگه‌داری از حداقل ۳۲ اتر به منظور تبدیل شدن به یک تایید کننده(Validators)‌ و داشتن درآمد منفعل در نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم که قرار است از الگوریتم‌های اثبات سهام استفاده کند ضروری است.

در زمان نگارش این مقاله ۳۲ اتر معادل ۵,۸۰۰ دلار ارزش دارد.

مایر حاشیه‌ی سود تایید کننده‌ها را با در نظر گرفتن هزینه‌ی سرور مجازی، اینترنت و … محاسبه کرده است. بر اساس محاسبات وی در صورتی که تنها 2 میلیون اتریوم در شبکه استیک(Stake) شود، تایید کننده‌هایی که 32 اتریوم در شبکه استیک کرده‌اند سالیانه 10.4 درصد سود کسب می‌کنند.

سود سپرده گذاران نسبت به کل اتر‌های استیک شده در شبکه‌ی اتریوم

بر اساس گزارش کوینیت، نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم یک بروزرسانی گسترده در بلاکچین اتریوم است. در نتیجه‌ی بروزرسانی الگوریتم کنونی شبکه‌ی اتریوم یعنی؛ اثبات کار توسط الگوریتم اثبات سهام جایگزین می‌شود. همچنین وظیفه‌ی تایید تراکنش‌ها در شبکه‌ی اتریوم که هم‌اکنون بر عهده‌ی ماینر‌ها قرار دارد، به تایید‌کننده‌ها (Validators)‌ در شبکه واگذار خواهد شد.

بر اساس توافق توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم(Ethereum Core Developers)، انتظار می‌رود اولین مرحله از پیاده‌سازی نسخه‌ی دوم اتریوم در سوم ژانویه 2020 اجرا گردد.

الکس اسوانویک(Alex Svanevik)، بنیان‌گذار D5 – The Data Science DAO در توییتی اظهار داشت که 109 هزار کیف‌پول اتریوم دارای حداقل 32 اتر هستند. وی اظهار داشت:

109 هزار کیف‌پول اتریوم با با بیش از 32 اتر برای سهام‌داری در شبکه‌ی اتریوم(استیکینگ) آماده هستند.

ماشین حساب ETH 2.0

مایرز از ابزاری رونمایی کرد که با در نظر گرفتن هزینه‌ی سخت افزار و انرژی، محاسبه‌ی سود سالیانه را برای تایید کننده‌ها در شبکه‌ی اتریوم امکان‌پذیر می‌کند. وی اظهار داشت، برنامه‌ی جدیدی با نام «ماشین حساب نسخه‌ی دوم اتریوم(ETH 2.0 Calculator)» همزمان با بروز‌رسانی اتریوم به Ethereum 2.0، راه‌اندازی خواهد شد.

نظر شما در رابطه با سود سالیانه‌ی 4.6-10.3 درصدی سپرده گذاران در شبکه‌ی اتریوم چیست؟ آیا ماینر‌ها از تغییر الگوریتم اثبات کار به اثبات سهام در اتریوم استقبال خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا