اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پیام‌رسان LINE یک صرافی مبادله‌ی رمزارز با نام Bitmax‌ راه‌اندازی کرد

خدمات مبادلاتی این پلت‌فرم از روز سه‌شنبه آغاز شده و متقاضیان می‌توانند به مبادله‌ی رمزارز بپردازند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس بیانیه‌ی رسمی که اخیرا منتشر شده است، شرکت LINE که مالکیت نرم‌افزار پیام‌رسانی به همین نام را در اختیار دارد، برای ۸۰ میلیون کاربر فعال ژاپنی خود اخیرا یک صرافی رمزارزی با نام Bitmax راه‌اندازی کرده است. صرافی مذکور از روز سه‌شنبه فعالیت‌های خود را آغاز نموده و در ابتدا تنها از پنج رمزارز محبوب بازار پشتیبانی می‌کند.

صرافی رمزارزی LINE راه‌اندازی شد

شرکت توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار پیام‌رسان ژاپنی LINE(شرکت مذکور با همین نام فعالیت می‌کند) به طور رسمی از راه‌اندازی صرافی و خدمات مبادله‌ی رمزارز برای ۸۰ میلیون کاربر فعال ژاپنی خود خبر داد. این اطلاعیه‌ی درحالی منتشر شده است که پلت‌فرم مذکور تنها چند روز قبل مجوزهای قانونی لازم را دریافت نموده است.

BitMAX

این نرم‌افزار پیام‌رسان که مقر اصلی آن در شینجوکو(یکی از بخش‌های تجاری و پرجمعیت توکیو) واقع شده، با انتشار بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که خدمات مبادله و صرافی رمزارزی خود را تحت نام Bitmax‌ راه‌اندازی کرده است و این صرافی هم اکنون از پنج رمزارز بزرگ بازار یعنی بیت کوین(BTC)، اتریوم(ETH)، ریپل(XRP)، بیت کوین کش(BCH) و لایت کوین(LTC) پشتیبانی می‌کند.

طبق بیانیه‌ی مذکور، خدمات مبادله‌ای Bitmax از روز سه‌شنبه آغاز شده و در مرحله‌ی اول تنها بر روی دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی است. برای دسترسی به این خدمات کاربران پیام‌رسان LINE می‌توانند به بخش کیف‌پول یا Wallet در این نرم‌افزار مراجعه کنند. علاوه براین، خدمات مذکور در نرم‌افزار و پلت‌فرم پرداختی این شرکت که LINE Pay نام دارد نیز ادغام و یکپارچه‌سازی شده است.

در بیانیه‌ی LINE گفته شده که در حال حاضر این پیام رسان ۸۱ میلیون کاربر ماهانه در ژاپن و ۱۶۴ میلیون کاربر از سراسر جهان دارد.

براساس گزارشاتی که در رابطه با Bitmax منتشر شده است، تبادل رمزارز در این پلت‌فرم از طریق یک شرکت تابعه با نام LVC Corporation صورت می‌گیرد. شرکت مذکور نیز در تاریخ ۶ام سپتامبر توانست مجوز‌های لازم برای مبادله‌ی رمزارز را از آژانس خدمات مالی ژاپن دریافت کند.

 

Bitmax کارمزد دریافت نمی‌کند

شهروندان کشور ژاپن می‌توانند با استفاده از حساب کاربری خود در نرم‌افزار LINE نیز به خدمات Bitmax دسترسی داشته باشند. هیچ کارمزدی برای مبادله‌ی رمزارز به رمزارز از کاربران این پلت‌فرم گرفته نمی‌شود، با این حال در زمان سپرده‌گذاری و برداشت وجه از حساب، کاربران باید ۱۰۸ ین(ارز فیات ژاپن) کارمزد پرداخت کنند.

در رابطه با امنیت نیز LINE اعلام نموده که از یک کیف‌پول رمزارزی توسعه یافته توسط شرکت BitGo برای جداسازی دارایی مشتریان و ذخیره‌ی دارایی‌ها در کیف‌پول سرد(Cold Wallet) استفاده می‌کند. براساس اعلامیه‌ی LINE این کیف‌پول توسط یک تیم اختصاصی مدیریت می‌شود.

در رابطه با پروتکل‌های شناخت مشتری یا KYC نیز گفته شده که روند بسیار دقیقی طراحی شده است. به نظر می‌رسد که متقاضیان استفاده از Bitmax می‌توانند با استفاده از کارت شناسایی و تصویری از آن، در کنار یک حساب بانکی معتبر و یا از طریق ایمیل یا مدارک شناسایی دیگر، اقدام به افتتاح حساب جدید کنند.

لازم به ذکر است که خدمات رمزارزی جدید LINE به صورت کاملا مستقل از صرافی BitBox(که از ماه جولای ۲۰۱۸ تحت مدیریت LINE فعالیت خود را آغاز نموده و تنها در دسترس شهروندان ژاپن و ایالات متحده قرار دارد) عمل می‌کند.

نظر شما در رابطه با خدمات جدید LINE چیست؟ چه چیز باعث شده که یک پلت‌فرم پیام‌رسان خدمات مبادله‌ی رمزارز را به لیست خدمات قابل ارائه‌ی خود اضافه کند؟ آیا افزایش تقاضا در این زمینه باعث توسعه‌ی چنین پلت‌فرمی شده یا دلایل دیگری برای این کار وجود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا