اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات پرداخت کره‌ای به پذیرش رمزارزها روی آورد

به نظر می‌رسد که پس از اعلامیه‌ی پی‌پل مبنی بر پذیرش رمزارزها به عنوان یکی از روش‌های پرداخت، سایر شرکت‌های فعال حوزه‌ی خدمات مالی نیز به سمت پذیرش فناوری بلاک‌چین و دارایی‌های رمزارزی حرکت کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال حوزه‌ی خدمات پرداخت کره‌ی جنوبی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از آغاز پذیرش رمزارزها به عنوان یکی از روش‌های پرداخت خود خبر داد. شرکت خدمات پرداخت دانال(Danal) که نزدیک به نیمی از سهم بازار خدمات موبایل کشور کره را در اختیار دارد، به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت پذیرنده‌ی رمزارزها در این کشور همچنین اعلام نموده که روند پذیرش این دارایی‌های دیجیتال از طریق اکوسیستم بلاک‌چینی آیکون(ICON) صورت خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که اعلامیه‌ی شرکت پی‌پل مبنی بر آغاز پذیرش رمزارزها باعث شده تا سایر شرکت‌های بزرگ این حوزه نیز به فکر پذیرش و استفاده از مزایای بی‌شمار رمزارزها در خدمات مالی خود باشند.

پذیرش رمزارز

زیرمجموعه‌ی فعال در حوزه‌ی فناوری‌های مالی یکی از شرکت‌های خدمات پرداخت کره‌ی جنوبی به نام دانال(Danal) روز گذشته اعلام کرد که از این پس رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت توسط این شرکت پذیرفته می‌شوند. این شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات مالی همچنین اعلام نموده که روند پذیرش رمزارزها از طریق اکوسیستم بلاک‌چینی آیکون(ICON) صورت می‌گیرد، اکوسیستمی که توسط شرکت‌های بزرگی همچون پنترا کپیتال و کینتیک پشتیبانی می‌شود.

دانال Danal خدمات پرداخت
لوگو شرکت دانال

شرکت خدمات پرداخت دانال مدعی شده که اولین شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت عمده در کره‌ی جنوبی می‌باشد که فرآیند پذیرش رمزارزها را آغاز نموده است. آقای تد هوانگ(Ted Hwang) مدیرعامل زیرمجموعه‌ی حوزه‌ی فناوری شرکت دانال در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که نرم‌افزار پی‌کوین(Paycoin نرم‌افزار خدمات پرداخت موبایلی که سال گذشته راه‌اندازی شد) یکی از اولین نرم‌افزارهای حوزه‌ی خدمات مالی است که قابلیت پشتیبانی از دارایی‌های دیجیتال را داشته و به صورت تجاری در کره استفاده می‌شود.

مدیرعامل دانال همچنین مدعی شده که این شرکت خدمات پرداخت نزدیک به نیمی از سهم بازار خدمات پرداخت موبایل کره‌ی جنوبی را به خود اختصاص داده است، رقمی که معادل ۵/۵ میلیارد دلار سودآوری سالانه به همراه دارد.

یک اکوسیستم بزرگ

در حال حاضر توکن‌های ICX بلاک‌چین آیکون نزدیک به ۶۰ هزار شریک تجاری و پذیرنده دارد. در این بین می‌توان نام‌های بزرگی همچون کی‌اف‌سی(KFC) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروش پیتزا دومینو(Domino’s Pizza) را مشاهده کرد.

پلت‌فرم بلاک‌چینی آیکون قابلیت همکاری بین شبکه‌ای بلاک‌چین‌های مختلف را فراهم می‌کند؛ به این شکل که شرکت‌کنندگان می‌توانند دفاترکل توزیع‌شده‌ی خصوصی خود را اجرا کرده، درحالیکه همچنان می‌توانند از طریق اکوسیستم ICON با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

حال به نظر می‌رسد که ۷۵۰ هزار کاربر فعال پلت‌فرم دانال می‌توانند از توکن‌های ICX در نرم‌افزار پرداخت جهانی این شرکت استفاده کنند.

دنباله روی حرکات پی‌پل

 مین کیم(Min Kim) بنیانگذار پروژه‌ی آیکون در بیانیه‌ای که اخیراً منتشر نموده اعلام کرده است که «پس از انتشار بیانیه‌ی شرکت پی‌پل مبنی بر آغاز پذیرش رمزارزها، ما شاهد افزایش شتاب و حرکت شرکت‌های خدمات پرداخت آسیا در زمینه‌ی پذیرش رمزارزها بودیم».

Paypal

در حال حاضر شرکت پی‌پل در حال ارزیابی مراحل پذیرش و پشتیبانی کامل از رمزارزها و گفته می‌شود که به دنبال خرید حق مالکیت شرکت خدمات رمزارزی بیت‌گو(BitGo) می‌باشد. البته پیش از این نیز شرکت خدمات پرداخت پی‌پل با شرکت پگزوس تراست(Paxos Trust) یکی از رقبای سرسخت بیت‌گو نیز همکاری نزدیک برقرار کرده بود.

مقامات شرکت پی‌پل اعلام کرده‌اند که از ابتدای سال ۲۰۲۱، کاربران می‌توانند با استفاده از کیف‌پول‌های این شرکت در ۲۶ میلیون فروشگاه فعال در شبکه‌ی پرداخت پی‌پل اقدام به خرید اجناس مورد نظر خود کنند. طبق آمار منتشر شده در رابطه با پایگاه کاربری این شرکت، در حال حاضر پی‌پل نزدیک به ۳۴۶ میلیون کاربر فعال دارد.

نظر شما در رابطه با پذیرش رمزارز توسط یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات پرداخت کشور کره چیست؟ آیا اعلامیه‌ی پی‌پل باعث آغاز این حرکت جهانی شده و به زودی شاهد پذیرش رمزارزها توسط اغلب شرکت‌های بزرگ سراسر جهان خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا