اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

رویکرد سختگیرانه‌ی مجلس دومای روسیه: برای فعالیت‌های ماینینگ جریمه در نظر گرفته خواهد شد

با وجود احتمال ممنوعیت فعالیت استخراج رمزارزها در این کشور، مالکیت این دسته از دارایی‌های دیجیتالی همچنان قانونی خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس گزارش خبرگزاری محلی روسیه با نام TASS، مجلس دوما(Duma)، در حال بررسی طرحی است که در آن استخراج رمزارزها مسئولیت اجرایی به همراه خواهد داشت. با این وجود، مالکیت رمزارزها همچنان قانونی خواهد بود.

 

آنتونی آکساکوف(Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته‌ی بازار‌های مالی مجلس دوما در مصاحبه‌ای با خبرگزاری TASS اظهار داشت که ممکن است دولت روسیه تا پایان ماه ژوئن طرح کنترل استخراج رمزارزها را معرفی کند.

من یادآور می‌شوم که هر گونه فعالیت در حوزه‌ی رمزارزی که برخلاف قوانین روسیه است، غیرمشروع تلقی خواهد شد. یعنی استخراج، انتشار سازمان‌دهی شده، گردش و ایجاد نقاط مبادله برای این ابزار‌ها ممنوع خواهد بود. چنین اقداماتی با جریمه مواجه خواهد شد. من معتقدم که رمزارزهای ایجاد شده در بلاکچین‌های باز همانند بیت‌کوین(Bitcoin)، اتر(Ether) ابزارهای غیرقانونی محسوب می‌شوند. Anatoly Aksakov

آکساکوف تاکید کرد که با وجود ممنوعیت استخراج رمزارزها در روسیه، در صورتی که از طریق مراکز فروش و مبادلات خارجی بیت‌کوین خریداری شود، همچنان مالکیت این رمزارز امکان پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت، در صورتی که سرعت تراکنش‌ها افزایش یابد، مجددا توجه رسانه‌ها به بیت‌کوین جلب خواهد شد.

لایحه‌ی بزرگ رمزارزی در روسیه با نام«دارایی‌های دیجیتالی مالی(Digital Financial Assets)» در می 2018 توسط مجلس این کشور تصویب شد. اما پس از گزارش نقص در مفاهیم کلیدی همانند ماینینگ رمزارزها، رمزارزها و توکن‌ها باز پس فرستاده شد.

از آن زمان تاکنون به دلیل الزامات گروه ویژه اقدام مالی ضد پولشویی(FATF) و نگرانی از افزودن شرایط مربوط به فعالیت‌های رمزارزی، روسیه پذیرش لایحه‌ی رمزارزی را به تعویق انداخته است.

لیودمیلا نوسلوا(Lyudmila Novoselova)، رئیس دادگاه حقوق معنوی و قاضی دادگاه عالی در کشور روسیه در ابتدای ماه ژوئن اظهار داشت که اصطلاح دارایی‌های دیجیتالی باید به قانون مدنی کشور روسیه افزوده شود.

نظر شما در رابطه با رویکرد دولت روسیه در مقابل رمزارزها چیست؟ سرانجام فعالیت‌های رمزارزی در این کشور را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا