اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

جوزف وینبرگ: سند جدید FATF می‌تواند دوران تاریکی را برای بیت‌کوین رقم بزند

وینبرگ که سابقه‌ی فعالیت طولانی در حوزه‌ی رمزارزها را دارد معتقد است که تصویب سند جدید «گروه ویژه اقدام مالی ضد پولشویی(FATF)» می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی بر صنعت رمزارزی داشته باشد

نکات برگزیده مطلب
  • رمزارزها به یکی از بحرانی‌ترین و مخرب‌ترین لحظات تاریخ فعالیت خود نزدیک می‌شوند. بر اساس اظهارات جوزف وینبرگ(Joseph Weinberg)، یکی از بنیان‌گذاران شبکه‌ی Shyft و فعال با سابقه در حوزه‌ی رمزارزی، به نظر می‌رسد افراد کمی از تاثیر سند جدید گروه ویژه اقدام مالی(FATF) بر حوزه‌ی رمزارزی آگاهی دارند.

جوزف وینبرگ که همچنان به عنوان مشاور ویژه‌ در زمینه‌ی مسائل بلاکچین در سازمان OECD فعالیت می‌کند، معتقد است که پیشنهاد جدید(Recommendation 16) از سوی FATF می‌تواند به‌ طور اساسی فعالیت صنعت رمزارزی را تغییر دهد.

این سری از استانداردهای جدید سند «توصیه‌ی گروه ویژه اقدام مالی(FATF Recommendation 16)» را اجرایی می‌کند و از بانک‌ها می‌خواهد که اطلاعات مشتریان خود را با هر شرکت سرویس‌دهنده‌ در حوزه‌ی دارایی‌های مجازی(VASP) به اشتراک بگذارند که معاملات و یا انتقال رمزارزها را شامل می‌گردد. انتظار می‌رود FATF این پیشنهاد را تا پایان ماه ژوئن تصویب کند.

این سند می‌تواند سرویس‌دهندگان خدمات کیف‌پول و صرافی‌ها را به اشتراک گذاری اطلاعات مشتریانشان با یکدیگر ملزم کند. این احتمال وجود دارد که لازم باشد داده‌های شخصی مشتریان در تراکنش‌های بلاکچین‌های عمومی تعبیه شوند. وینبرگ در گفتگو با Briefing اظهار داشت:

هیچ حقی برای پنهان ماندن وجود ندارد، داده‌های شما برای همگان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. Joseph Weinberg

این موضوع یک خطر جدی برای امنیت داده‌ها محسوب می‌شود. پیشنهاد FATF می‌تواند به‌ طور موثری قانون‌گذاری کسب و کار رمزارزی را تحت تاثیر قرار دهد.

قوانین حفظ حریم خصوصی همانند GDPR در اتحادیه‌ی اروپا اعلام می‌کند که کاربران مالک داده‌های خود هستند. اما بر اساس اظهارات وینبرگ در صورتی که صرافی‌ها از سند جدید FATF پیروی کنند، ارائه‌ی کنترل داده‌های شخصی به کاربران غیر ممکن خواهد بود.

وینبرگ افزود: «بانک‌ها تنها فعالانی خواهند بود که قادر به سازگاری با این شرایط هستند، آن‌ها زیر ساخت لازم برای ادامه‌ی فعالیت بدون تجربه‌ی اختلال قابل توجه را در اختیار دارند. این موضوع دوران تاریکی را برای بیت‌کوین رقم خواهد زد.»

اقدام عجیب FATF در حوزه‌ی رمزارزی

انجمن پول الکترونیکی(EMA)، که تکنولوژی پولی را در اروپا گسترش می‌دهد، پیشتر ابراز نگرانی کرد که استاندارد جدید می‌تواند مزایای منحصر بفرد تکنولوژی بلاکچین را خنثی کند.

این انجمن در یادداشتی که ماه گذشته منتشر کرد اظهار داشت: «ما نتیجه‌گیری کردیم که اعمال Recommendation 16  به شرکت‌های خدمات‌دهنده در حوزه‌ی دارایی‌های مجازی اقدام صحیحی نیست و از FATF درخواست کرد مجددا در این زمینه تصمیم‌گیری کند.»

Chainalysis که تکنیک‌های نظارتی را برای ردیابی فعالیت‌های غیر قانونی در بلاکچین اعمال می‌کند، با انتشار یک نامه‌ی سرگشاده در ماه آوریل ادعا کرد که این حوزه زیر ساخت مورد نیاز را برای مطابقت با توصیه‌ی FATF را در اختیار ندارد.

مقررات محدود کننده تاثیرات واضحی بر سلامت این صنعت دارد. پلتفرم پرداخت Circle که توسط گلدمن ساکس(Goldman Sachs) پشتیبانی می‌شود، اخیرا 30 نفر از کارکنان خود را اخراج کرد. جرمی آلیر(Jeremy Allaire)، مدیرعامل این شرکت بی‌اعتمادی و محدودیت‌های احتمالی قوانین ایالات متحده‌ی آمریکا را به عنوان دلیل این تصمیم عنوان کرد.

احتمال لغو سند FATF وجود دارد. یک منبع ناشناس اعلام کرد که FATF بررسی مجدد این سند را رد کرده است. وی اظهار داشت که مارشال بیلینگسلا(Marshall Billingslea) رئیس کنونی FATF، تلاش می‌کند پیش از پایان 30 ژانویه این لایحه را لغو کند.

اگرچه  پس از اجرای قوانین، روش‌هایی برای تغییر و یا اصلاح الزامات FATF وجود دارد، اما انجام آن بسیار دشوار است.

وینبرگ می‌گوید:

هر اقدامی هم اکنون بی‌فایده و تاریخ گذشته خواهد بود و به احتمال زیاد صنعت رمزارزی باید با این واقعیت سازگار شود. Joseph Weinberg

نظر شما در رابطه با سند جدید FATF و تاثیر آن بر حوزه‌ی رمزارزی چیست؟ آیا با اظهارات جوزف وینبرگ موافق هستید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cryptobriefing

‫2 دیدگاه ها

  1. خير اصلن موافق نيستم
    هيچكس نميتونه بلاكچين رو كنترل كنه
    براى اولين بار انسان ازاد به دنيا مياد و ازاد هم ميميره
    بلاكچين همچين چيزيه

    1. کاری ک اینا می‌خوان بکنن اینه که میگن باید اطلاعات افراد در بلاک‌های بلاکچین همراه با تراکنش ثبت بشه!!!

دکمه بازگشت به بالا