اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

لوکال‌بیت‌کوینز از فعالیت کاربران ایرانی جلوگیری می‌کند

سایت معروف LocalBitcoins همراه با ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی، به آن‌ها مهلت خارج کردن رمزارزهایشان را داده است

نکات برگزیده مطلب
  • لوکال‌بیت‌کوینزبزرگترین بازار خرید و فروش فرد به فرد دنیا، خدمات خود را برای کاربران ایرانی محدود کرد و درج آگهی جدید خرید و فروش بیت‌کوین و حتی به‌روزرسانی آگهی‌های قبلی برای کاربران ایرانی آن غیر ممکن شده است.

به گزارش Coindesk این محدودیت‌ احتمالا به دلیل تحریم های صورت گرفته آمریکا در قبال ایران است هرچند تا کنون این سایت از اظهار نظر مستقیم در رابطه با علت این کار خودداری کرده است. این اعمال محدودیت‌ها، پیش از این هم توسط سرویس‌دهندگان خارجی نظیر binance و Bittrex سابقه داشته است.

لوکال‌بیت‌کوینز یکی از بازارهای مهم و شناخته‌شده خرید و فروش بیت‌کوین است که ضمن ایجاد ارتباط میان فروشندگان و خریداران بیت‌کوین، امنیت معاملات را هم تامین می‌کند.
لوکال‌بیت‌کوینز یکی از بازارهای مهم و شناخته‌شده خرید و فروش بیت‌کوین است که ضمن ایجاد ارتباط میان فروشندگان و خریداران بیت‌کوین، امنیت معاملات را هم تامین می‌کند.

 

پاسخ لوکال‌بیتکوینز به کاربر ایرانی
پاسخ لوکال‌بیتکوینز به کاربر ایرانی

دلایل استقبال کاربران ایرانی از لوکال‌بیت‌کوینز

برای فعالیت در لوکال‌بیت‌کوینز نیازی به کارت اعتباری یا دبیت‌کارت نیست و پرداخت‌ها و شارژ کیف‌پول و… از طریق بیت‌کوین انجام می شود و این قابلیت باعث استقبال بیشتر کاربران ایرانی از آن شده است.

لوکال‌بیتکوینز در پاسخ ایمیل یکی از کاربران ایرانی گفته است که کاربران ایرانی اجازه فعالیت در این وبسایت را ندارند اما می‌توانند بیت‌کوین‌های باقی مانده‌ی خود را از این وبسایت خارج کنند. اما این ریسک وجود دارد که لوکال‌بیت‌کوینز دارایی‌های ایرانیان را نیز در آینده توقیف کند و این اتفاق قبلا در سرویس‌دهنده‌های مشابه دیگر سابقه داشته است.

 

سروش حکیمی یکی از تریدرهای ایرانی می‌گوید لوکال‌بیت‌کوینز بهترین گزینه برای من بود چرا که می‌توانستم نرخ‌های خوبی از افراد دیگر بگیرم. او ادامه می‌دهد:

صرافی های داخلی برای من جذاب نیستند چرا که نرخی که دارند معمولا مناسب نیست و همچنین حجم معاملات آنها پایین است. به عنوان مثال شما در یک روز به ندرت می‌توانید ۲ بیت‌کوین با آنها معامله کنید. سروش حکیمی

 

جایگزین‌های تازه نفس از راه می‌رسند

ضیا صدر، یکی از برنامه نویسان ایران در مصاحبه با Coindesk جایگزین‌هایی را معرفی کرده است که پتانسیل جذب کاربران ایرانی را دارند. Bisq یکی از صرافی های غیر متمرکز است که بر روی شبکه‌ی tor فعالیت می‌کند و اخیرا زبان فارسی را نیز به زبان‌های خود اضافه کرده است. وبسایت hodlhodl.com هم گزینه دیگری است که پشتیبانی زبان فارسی را هم اضافه کرده است.

وبسایت keepchange.io هم پس از سانسور لوکال‌بیت‌کوینز مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته، یک بازار خرید و فروش فرد به فرد است که اعلام کرده به فلسفه بیت‌کوین وفادار می‌ماند و در برابر دخالت دولت‌ها و سانسور مقاومت خواهد کرد.

این وبسایت در پاسخ به ایمیل کاربران گفته است:

“ایرانیان مانند تمامی ملیت‌های دیگر می‌توانند بدون نگرانی از سانسور و تحریم از این وبسایت استفاده کنند. KeepChange.io

 

نظر شما درباره‌ی محدود کردن کاربران ایرانی توسط لوکال‌بیت‌کوینز چیست؟ آیا آمریکا قدر کنترل یک دنیای غیرمتمرکز را دارد؟ نظرات خود را بصورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
CoindeskUnknown User
دکمه بازگشت به بالا