اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

۳ اقدام دونالد ترامپ که ناخواسته موجب محبوبیت بیشتر بیت‌کوین شده است

اقداماتی همچون مداخله در سیاست‌های بانک فدرال رزرو، بکارگیری طرفداران بیت‌کوین در دولت و ایجاد بی‌ثباتی اقتصادی احتمالا موجب رشد سریع‌تر بیت‌کوین خواهد شد

Fitch ratings در گزارش اخیر خود به اقدامات دونالد ترامپ(Donald Trump) رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و دیگر رهبران کشور‌های جهان اشاره کرده و به دلیل تبعات این اقدامات، آن‌ها را مورد نکوهش قرار داده است. تضعیف رشد اقتصادی جهان به‌همراه مداخلات بی‌وقفه دولت‌ها، استقلال بانک‌های مرکزی سراسر جهان را از بین می‌برد. این موضوع احتمالا موجب افزایش محبوبیت بیت‌کوین خواهد شد. در این مقاله سه اقدام ترامپ که احتمالا موجب گسترش نفوذ بیت‌کوین خواهد شد، بررسی می‌شود.

مداخله شدید ترامپ در بانک فدرال رزرو آمریکا

ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری خود برای کنترل هر‌چه بیشتر بانک مرکزی آمریکا تلاش کرده است. وی از هفت عضو هیئت مدیره‌ی بانک فدرال رزرو، چهار عضو را در گذشته تعیین کرده است. ترامپ اخیرا دو عضو دیگر را نیز برای کرسی‌های خالی در این جایگاه پیشنهاد داده است.

با این وجود و بر اساس گزارش Fitch، مداخلات دولت‌ها تاثیرات مهمی را در ایالات متحده‌ی آمریکا و سراسر جهان به دنبال خواهد داشت.

 

جیمز مک‌کورمک(James McCormack)، مدیر کل ارزیابی حاکمیت‌ها در Fitch افزود:

بانک‌های مرکزی به عنوان یک ابزار شناخته شده برای عرضه‌ی پول، به‌طور فزاینده‌ای توسط دولت‌ها نظارت می‌شوند. James McCormack

وی افزود که هم‌اکنون زمان مناسبی است تا سرمایه‌گذاران عمیقا نسبت به رکود جهانی و فشار بیشتر از سوی دولت‌ها بر بانک‌های مرکزی به‌منظور پشتیبانی از رشد اقتصادی (که به‌منظور ارائه‌ی دستارود‌های آن‌ها اهمیت دارد) تفکر کنند.

Fitch معتقد است، سرمایه‌گذاران هوشمند پتانسیل پیامد‌های احتمالی افزایش فشار سیاسی به‌منظور افزایش سهم سیاست‌های پولی در حمایت از رشد اقتصادی (احتمالا با ابزار غیر متعارف) را در نظر خواهند گرفت. James McCormack

بدیهی است که اتخاذ سیاست پولی سخت‌تر در زمان کاهش رشد اقتصادی به‌منظور توقف سقوط اقتصادی آینده، موفق نخواهد بود.

اغلب بانک‌های مرکزی در سراسر جهان پس از انتقادهای سنگین رهبران این کشور‌ها، در حال کاهش نرخ بهره هستند:

یادآوری: عذر خواهی مارک کارنی(Mark Carney)، رئیس بانک انگلیس(Bank of England) برای هشدار نادرست نسبت به تبعات خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا(Brexit)…
فدرال رزرو، تنها مشکلی است که اقتصاد ما با آن مواجه است. آن‌ها هیچ احساسی نسبت به بازار ندارند، آن‌ها ضرورت جنگ‌های تجاری و یا قدرت دلار و نیز مقابله با دموکرات‌ها در ایجاد دیوار مرزی را درک نمی‌کنند. فدرال رزرو همانند گلف‌باز قدرتمندی است که نمی‌تواند امتیازی به‌دست آورد، زیرا هیچ حسی ندارد. او نمی‌تواند به توپ ضربه بزند!

تئوری مدرن پولی(MMT) نیز در حال گسترش است. طرفداران MMT معتقدند که بانک‌های مرکزی به جای تنظیم اقتصاد از طریق تغییر نرخ بهره، باید پول پایه‌ی خود را ایجاد کنند. با این وجود، زمان‌های اندکی در طول تاریخ چاپ پول تاثیرات مثبتی به دنبال داشته است.

انتصاب طرفداران بیت‌کوین به سمت‌های کلیدی

نه‌نتها ترامپ نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تاکید می‌کند، بلکه طرفداران بیت‌کوین را در جایگاه‌های بالای دولتی انتصاب کرده است. انتصاب اخیر مایک مالوانی(Mick Mulvaney) به عنوان مدیر بودجه می‌تواند به نفع بیت‌کوین ارزیابی شود. وی از گذشته با ارز‌های دیجیتال آشنا بوده و در زمینه‌ی بیت‌کوین و تکنولوژی بلاکچین آموزش‌هایی را به مردم ارائه کرده است.

مالوانی حتی نوآوری Blockchain Caucus را ارائه کرده است، که به‌صورت یک مرکز بحث و گفتگو فعالیت می‌کند. هدف Blockchain Caucus دست‌یابی به روش‌های به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین در دولت آمریکا است.

اگر چه ممکن است سیاست‌های وی در بخش تامین هزینه‌ی امنیت اجتماعی در تضاد با عقاید ترامپ محسوب گردد، با وجود مالوانی در این جایگاه، وضع قوانین توسط این سازمان به سود بیت‌کوین خواهند بود.

بی‌ثباتی اقتصادی و تاثیر آن بر بیت‌کوین

ترامپ و سران دیگر کشور‌های جهان در حالی که به بانک‌های مرکزی برای تامین مالی متکی هستند، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند. هزینه‌های غیر قابل کنترل و آشفتگی اقتصادی، شرایط را برای پیشرفت بیت‌کوین مساعد‌تر می‌کند.

اختلافات سیاسی، بی‌ثباتی اقتصادی و قدرت نفوذ بانک‌های مرکزی، عواملی هستند که به پذیرش بیت‌کوین کمک می‌کنند. دفتر کل تغییر ناپذیر و عدم امکان تغییر قوانین در شبکه‌ی بیت‌کوین، موجب گردیده، این رمزارز به صورت یک پول بی‌طرف و خنثی از نظر سیاسی شناخته شود.

مکس کایزر(Max Keiser) در گذشته اظهار داشت:

پذیرش بیت‌کوین همیشه پس از شکست‌های سیستم بانکی، کمک‌های مالی، ارائه‌ی وثیقه و بی‌ثباتی سیاسی گسترش می‌یابد. Max Keiser

بنابراین مداخلات ترامپ و سران دیگر کشور‌ها و ایجاد رکود اقتصادی احتمالا موجب افزایش محبوبیت بیت‌کوین و رشد این رمزارز خواهد شد.

نظر شما در رابطه با اقدامات ترامپ و تاثیرات آن بر بازار بیت‌کوین چیست؟ آیا افزایش فشار بر بانک‌های مرکزی موجب افزایش محبوبیت بیت‌کوین خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
منبع
Bitcoinist

یک نظر

  1. بهترین راه برای استخراج بت کوین یا انواع ارزهای دیجیتالی خرید ماینر هست که هر کدوم نسبت به مدل و قیمت درآمد خاص خودشو داره برای نمونه یک دستگاه s9iقیمت امروز ۷ملیون تومان با برق خانگی ماهی بالای یک ملیون تومان درآمد داره

دکمه بازگشت به بالا