اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید

پیش‌بینی‌های «جاش ریجر» نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین طی شکل‌گیری یک بازار گاوی در سال ۲۰۲۳ می‌تواند از مرز ۱۵۰ هزار دلار نیز عبور کند

نکات برگزیده مطلب
  • به رغم کاهش ۸۲ درصدی ارزش بازار رمزارزی طی یک سال گذشته و عدم توانایی رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) برای عبور از نقطه‌ی قیمت ۴ هزار دلار طی سه ماهه‌ی گذشته، یک تحلیل‌گر معتقد است که بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۳ به قیمت باورنکردنی ۱۵۰ هزار دلار برای هر واحد خواهد رسید.

پیش‌بینی‌های جاش ریجر

جاش ریجر(Josh Rager) یک تحلیل‌گر و سرمایه‌گذار صنعت رمزارزی اخیرا با انتشار یک پست توییتری اعلام نموده که براساس روند تغییرات قیمت بیت‌کوین از سال ۲۰۱۱ و همچنین بررسی الگوی حرکت این رمزارز در زمان رسیدن به بالاترین رکورد قیمت خود، رمزارز بیت‌کوین در طی ۲۰۵۱ یک روز آینده یا سال ۲۰۲۳ به یک جهش قیمت دیگر دست خواهد یافت.

گرچه پیش‌بینی‌های بلند مدت آقای ریجر عموما مثبت بوده و از شروع یک جهش قیمت خبر می‌دهند، اما وی در رابطه با روند کوتاه مدت اعلام نموده که باز هم شاهد یک بازار خرسی و نزولی برای قیمت بیت‌کوین خواهیم بود.

آیا بیت‌کوین می‌تواند روند نزولی را شکسته و دوبار شاهد افزایش قیمت باشد؟

بسیاری از مبادله‌گران و تحلیل‌گران فنی صنعت رمزارزی نیز طی هفته‌های اخیر نظرات مشابهی داشته‌اند و اعلام کرده‌اند که اگر بیت‌کوین بتواند منطقه‌ی قیمت ۴ هزار دلار خود را حفظ کند، احتمالا توانایی عبور از روند کاهش قیمت بالقوه تا سطح حمایت ۳۵۰۰ دلار را خواهد داشت.

پست توییتری آقای ریجر

طی سه ماه گذشته رمزارز بیت‌کوین به صورت مداوم سعی کرده تا سطح مقاومت ۴۲۰۰ دلار (که عموما به عنوان یک سطح کلیدی برای رسیدن به قیمت‌های بالاتری همچون ۵ هزار دلار در نظر گرفته می‌شود) را بشکند و از آن عبور کند؛ اما تا به امروز یکایک تلاش‌های این رمزارز با شکست مواجه شده است.

به عنوان مثال رمزارز بیت‌کوین در روز ۲۴ام فوریه توانست با رسیدن به قیمت ۴۲۰۶ دلار، از سد ۴۲۰۰ دلار عبور کند اما در نهایت توانایی حفظ این سطح قیمت را نداشت و بلافاصله تا قیمت۳۷۰۰ دلار سقوط کرد.

نمودار تغییر قیمت بیت‌کوین طی یک ماه گذشته

آقای ریجر طی هفته‌ی جاری اعلام کرده بود اگر بیت‌کوین بتواند از مرز ۴۲۰۰ دلار عبور کرده و بالاتر از این سطح قیمت کلیدی باقی بماند، در نهایت می‌تواند از هرگونه سقوط به پایین‌تر از قیمت ۴ هزار دلار جلوگیری کرده و در طول ماه‌های آینده به حرکت صعودی خود ادامه دهد.

وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

سناریو‌های مختلفی برای بیت‌کوین وجود دارد. واقعیت این است که هیچ‌کس از حرکت بعدی این رمزارز خبر ندارد. فروش در حدود قیمت ۴۲۰۰ دلار و خرید یا نگهداری در نزدیکی قیمت ۳۵۰۰ دلار، از نظر تاریخی ایده‌ی مناسبی بوده است. در صورت یک شکست در مرز ۴۲۰۰ دلار و حفظ آن باعث شروع روند صعودی کوتاه مدت بعدی خواهد شد. شکست مرز ۳۵۰۰ دلار نیز بسیار نزولی محسوب می‌شود. تحرکات جانبی بیت‌کوین نیز یک فرصت مناسب برای پامپ رمزارزهای جایگزین می‌باشد. Josh Rager

در مرحله‌ی فعلی بازار رمزارزی که بیشتر پروژه‌ها برای تامین بودجه‌ی مورد نیاز خود در جهت گسترش فعالیتشان با مشکل مواجه‌اند و منابع مالی عمدتا بر روی پروژه‌های با کیفیت متمرکز شده،‌ خوش‌بین بودن در رابطه با آینده‌ی این کلاس دارایی برای مدیران این صنعت بسیار سخت است.

با این حال، علی‌رغم ۱۶ ماه کاهش قیمت و نزولی بودن بازار رمزارزی، در طول ماه مارس اکثر مدیران و افراد عالی رتبه‌ی این صنعت نسبت به این کلاس دارایی و سطح فعالیت‌های آن ابزار امیدواری کرده‌اند و نسبت به‌ آن نظرات مثبتی داشته‌اند.

به نظر می‌رسد که عموم معامله‌گران و تحلیل‌گران فنی صنعت رمزارزی معتقد‌اند که قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزهای موجود در بازار یا به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده و یا در حال رسیدن به این سطح است، که نهایتا به ایجاد پایه‌های قوی برای بهبود تدریجی و شروع روند صعودی در سال ۲۰۱۹ منجر خواهد شد.

همانطور که در مراحل بهبود و بازیابی قبلی بیت‌کوین می‌توان دید، هیچ یک از تحلیل‌گران انتظار ندارند که قیمت بیت‌کوین بتواند یک جهش چشم‌گیر دیگر همانند آنچه در سال ۲۰۱۷ رخ داد را در سال ۲۰۱۹ تجربه کند، بلکه معتقد‌اند که یک روند صعودی تدریجی و آهسته به سطوح قیمت قبلی در یک بازه زمانی بلند مدت کاملا امکان‌پذیر است.

نظر شما در رابطه با پیش‌بینی‌های آقای ریجر چیست؟ آیا بیت‌کوین می‌تواند یک روند افزایشی دیگر را شروع کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا