اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تنها ۱۰ درصد از نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز اتریوم فعالیت روزانه دارند

تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۷۷ درصد از ۱۸۲۸ نرم‌افزار غیرمتمرکز موجود در بلاکچین اتریوم فاقد کاربر فعال هستند

نکات برگزیده مطلب
  • طبق تحقیقاتی که اخیرا توسط کوین رووک(Kevin Rooke)، یک محقق و مفسر صنعت رمزارزی صورت گرفته است، نرم‌افزارهای غیرمتمرکز(dApp) به عنوان یکی از برجسته‌ترین موارد کاربرد فناوری بلاک‌چین هنوز نتوانسته‌اند به اندازه‌ی کافی فراگیر شده و گسترش یابند. براساس این تحقیقات، تنها ۱۳ درصد از نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز کاربردی توانسته‌اند به حجم بیشتر از ۱۰۰ هزار تراکنش روزانه دست یابند.

نرم‌افزارهای غیرمتمرکز یا Dapps

نرم‌افزارهای غیرمتمرکز(dApp) به عنوان یکی از برجسته‌ترین موارد کاربرد فناوری بلاک‌چین به حساب می‌آیند. فرایند‌های فعلی جهان را می‌توان به واسطه‌ی قرارداد‌های هوشمند اتریوم، EOS، ترون یا دیگر موارد به فناوری بلاک‌چین منتقل کرد و به این ترتیب یک جامعه‌‌ی مبتنی بر تمرکززدایی ایجاد نمود.

longhash

اما همانطور که مشخص است، میزان پذیرش اینگونه نرم‌افزار‌ها بسیار پایین می‌باشد. براساس تحقیقاتی که اخیرا توسط کمپانی منابع اطلاعاتی رمزنگاری LongHash در روز ۱ام فوریه منتشر شده است، تنها ۱۸ مورد از ۱۸۱۲ نرم‌افزار غیرمتمرکز اتریوم به تراکنش‌های ERC-20 مربوط بوده‌اند. با یه محاسبه‌ی سریع می‌توان گفت که این رقم تنها ۱۰ درصد از کل نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز را شامل می‌شود.

آمار واقعی فعالیت‌ها نشان می‌دهد که این نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز هنوز به صورت جهانی فراگیر نشده‌اند. براساس داده‌های مذکور می‌توان گفت که تنها ۱۳ درصد از این نرم‌افزار‌های کاربردی توانسته‌اند به ۱۰۰ هزار تراکنش طی ۲۴ ساعت گذشته دست یابند. این درحالیست که ۱۹ درصد دیگر نیز چیزی بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تراکنش را شاهد بوده‌اند. با وجود اینکه ارقام ارائه شده کم نیست، بخصوص با توجه به کاهش چشم‌گیر تعداد مبادلات اتریوم در سراسر جهان، اما به وضوح می‌توان گفت که جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

گرچه تحقیقات کمپانی LongHash تنها محدود به داده‌های جمع‌آوری شده از اول ماه فوریه تا کنون بوده است، اما کوین رووک(Kevin Rooke یک محقق و مفسر صنعت رمزارزی) توانست این کمبود و ضعف شدید را سریعا کشف کند.

پست توییتری Kevin Rooke

آقای رووک با انتشار یک پست توییتری ادعا کرد که براساس داده‌های بدست آمده از DApp Radar حدود ۸۶ درصد از نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز بلاک‌چینی فوق‌الذکر در روز شنبه هیچ کاربری نداشته‌اند. علاوه بر این، تنها ۷ درصد از نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز در حال اجرا در شبکه‌ی اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته دارای حجم تراکنش بوده‌اند.

اقتصاددان بیت‌کوین ارزش‌ نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز را زیر سوال می‌برد

اعلام این عدم پذیرش سریعا با پاسخ‌های تندی از طرف سیف‌الدین عاموس(Saifedean Ammous) نویسنده‌ی مشهور کتاب «استاندارد بیت‌کوین» مواجه شد. آقای عاموس که یکی از مدافعان اقتصاد اتریش است، در جدید‌ترین اظهارات خود ارزش نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز را زیر سوال برد. وی در گفته‌هایش خاطر نشان کرد که با یک نگاه سطحی می‌تواند بگوید که متمرکزسازی اغلب نرم‌افزار‌های فعال بر روی زنجیره‌ی اتریوم، امری منطقی به نظر می‌رسد.

با این حال آقای رووک نظر دیگری داشت و اظهار نمود «از آنجایی که قانون‌گذاری یا تعطیل کردن این نرم‌افزار‌ها (برای دولت) بسیار دشوارتر است»، این نرم‌افزار‌ها باید ثابت کنند که کاربردی هستند. وی در ادامه افزود:

برای دولت‌ها بسیار ساده‌تر است که کاربران نرم‌افزار‌های متمرکز را پیگیری کنند. همچنین منبع باز بودن کد‌های یک نرم‌افزار به این معناست که کاربران می‌توانند از چیزی که دریافت می‌کنند مطمئن باشند. Kevin Rooke

با این حال، اقای عاموس بر گفته‌های خود پافشاری کرد و اعلام نمود برای نرم‌افزار‌هایی همچون Ethereum Dice و TronBET، استفاده از سیستم‌های هش‌گذاری متمرکز برای RNG امری غیرمنطقی نخواهد بود. در رابطه با این موضوع تنها تعداد انگشت شماری سیستم منصفانه‌ی متمرکز وجود دارد.

آقای عاموس در نهایت اظهار داشت که دولت‌ها برای تعطیلی وب‌سایت‌های غیرمتمرکز با دشواری‌های زیادی روبرو می‌شوند، به ویژه به دلیل سهولت دسترسی که ارائه‌دهندگان دامنه به مشتریان خود عرضه می‌کنند. وی با اشاره به این موضوع که «وب‌سایت‌های ناشناسی که از بیت‌کوین استفاده می‌کنند، هیچگونه حساب بانکی ندارند» توضیح داد که به عقیده‌ی او وب‌سایت‌های متمرکزی که از رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) استفاده می‌کنند، همانند نرم‌افزار‌های غیرمتمرکزی که بر روی زنجیره‌ی اتریوم اقدام به پذیرش رمزارز اتریوم(با نماد ETH) می‌کنند، می‌توانند رشد کرده و دوام داشته باشند.

وجود چه ارزش‌هایی باعث جذب کاربران به سمت نرم‌افزارهای غیر متمرکز می‌شود؟ آیا نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز هنوز کاربرد‌های لازم برای جذب کاربران را ندارند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا