اخبار داخلیاخبار و مقالات

همکاری با تلگرام در راه‌اندازی رمزارز Gram، اقدام علیه امنیت ملی تلقی می‌شود

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فعالیت‌های تلگرام را مخرب و در تضاد با منافع ملی عنوان کرده و خواستار مقابله با آن شد

نکات برگزیده مطلب
  • جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رمزارز گرام را عامل تهدید اقتصادی کشور می‌داند. وی از مردم و سازمان‌ها درخواست کرد تا از همکاری با تلگرام در زمینه‌ی رمزارز گرام به شدت خودداری کنند.

از نظر جاویدنیا، یکی از مهمترین عوامل فیلترینگ تلگرام احساس خطر اقتصادی جدی ناشی از فعالیت آن بود که متأسفانه در فضای غبارآلود هیاهوهای سیاسی به حاشیه رانده شد و مورد غفلت قرار گرفت.

وی گفت: «در سال ۱۳۹۵ به دنبال انتشار و ترجمه سند راهبردی تلگرام و تاکید آن بر راه‌اندازی رمزارز گرام تا مارس ۲۰۱۷ (فروردین ۱۳۹۷) و خطر جدی آن برای اقتصاد کشور، تصمیم فیلتر تلگرام اتخاذ و اجرایی شد. این اقدام سبب افت شدید سهام تلگرام و ضرر ۹.۵ میلیارد دلاری این شرکت گردید. در نتیجه عرضه این رمزارز به نیمه سال ۲۰۱۹ (خردادماه ۱۳۹۸) موکول شد.»

 

وی ادامه داد: نکته مهم آنجاست که تلگرام با پشتوانه‌ی تعداد بالای کاربران ایرانی، روش سرمایه‌گذاری پیشنهاد اولیه‌ی سکه(ICO) مبتنی بر رمزارز را انتخاب کرده است. تلگرام در صورت تحقق ارائه‌ی رمزارز خود بر مبنای برنامه زمان‌بندی ارائه شده، ده میلیارد دلار(صد هزار میلیارد تومان) سرمایه جذب خواهد کرد. در گام اول در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ سندی به امضای مدیرعامل تلگرام، پاول دورف و برادرش، نیکولا در سایت رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) مبنی بر جذب سرمایه برای توسعه بلاکچین TON و پیام‌رسان تلگرام به مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار به ثبت رسید. این اوراق بهادار با عنوان «توافقنامه خرید برای ارز دیجیتال» امضا شده بود. حسب اطلاعات موثق واصله تاکنون نیز دو میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.

به گفته جاویدنیا، نکته مهم آنجاست که تلگرام تنها به شرط حفظ تعداد کاربران فعلی خود خواهد توانست به ۸ میلیارد دلار باقیمانده دست یابد.

وی گفت: تلاش تلگرام در ارائه نسخه‌های بدون فیلتر اصلا برای دلسوزی برای مردم کشور ما نیست، بلکه برای حفظ منافع خود است. متأسفانه در این راه تعدادی از صاحبان کانال‌های معروف تلگرام را برای همراهی با خود با صرف هزینه‌های کلان در دوبی و بعضا در ایران به میهمانی‌های اشرافی دعوت و در صورت موفقیت در حفظ کاربران تا زمان عرضه عمومی رمزارز گرام، به آن‌ها قول سودهای کلان داده است. متأسفانه اخباری از همکاری برخی نهادهای مالی داخلی نیز با این پروژه منتشر شده است.

جاویدنیا افزود:‌ بنابراین کاملا روشن است که تلگرام و شرکای داخلی وی برای جلوگیری از مهاجرت کاربران به نرم افزارهای دیگر و حتی نرم افزارهای خارجی تلاش کنند.

به گفته وی، با وجود اعتراف نشریه آمریکایی فارین پالیسی به نقش اصلی تلگرام در سقوط ارزش پول ملی ایران در زمان نوسانات دلار تلگرام، با اعمال سانسور خبری شدید از انتشار اخبار در این زمینه جلوگیری می‌کند. کاربران تلگرام همچنان در فضای ذهنی که تلگرام برای آنها ساخته است، گرفتار شده و از واقعیت‌ها غافل‌اند. وی اظهار داشت که هیچ کسی در صورت اطلاع از این موضوع حاظر نیست به ابزاری که سبب مشکلات اقتصادی برای جامعه شده است، کمک کند.

وی افزود:

نکته بسیار مهم‌تر تأثیر ارائه گرام در اقتصاد کشور است. وقتی گرام ارائه شود با اعتمادسازی کاذب تلگرام با اظهارنظرهای غیرکارشناسی و غافلانه برخی مسئولان، مردم به شدت به خرید این ارز هجوم خواهند آورد. در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از دارایی مردم در اختیار شرکت خارجی صهیونیستی قرار می‌گیرد که دقیقا از همین نقطه تهدیدات اقتصادی تلگرام آغاز می‌گردد. جواد جاویدنیا

جاویدنیا ادامه داد: تلگرام در واقع در این شرایط جانشین سیستم بانکی کشور خواهد شد و امکان تعیین ارزش پول ملی کشور و تعیین هر سیاستی برای اقتصاد کشور را در دست خواهد گرفت. در این شرایط کافی است از طرف آمریکا تحت فشار تحریم قرار گرفته و دارایی تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را مسدود کند.

به گفته وی، این حرفها آمریکا هراسی نیست بلکه تجربه تاریخی کشور ماست که هر فرد دلسوز را به فکر وا می‌دارد.

دستگاه قضایی چشم بیدار نظام است و به دقت این روند را رصد کرده است. این معاونت با تأسی به مقام معظم رهبری ابتدا با اعتماد به فهم و بصیرت انقلابی مردم در آستانه حماسه نه دی با بیان صریح و بی پرده خطرات یاد شده که در واقع امنیت کشور و اصل نظام را نشانه رفته است، مردم را به خلق حماسه ۹ دی دیگر در فضای مجازی و مهاجرت یک‌باره از تلگرام به سایر شبکه‌های اجتماعی و به ویژه پیام رسان‌های توانمند داخلی و کور کردن چشم دشمنان نظام و به شکست کشاندن این حمله اقتصادی دعوت می نماید.

وی ادامه داد:

در گام بعدی، هشدار جدی خود را نسبت به افراد و مؤسساتی که با وعده مشارکت در سهام گرام، دست خیانت به سمت مدیران تلگرام دراز کرده‌اند، اعلام می‌دارد. این نهاد تذکر می‌دهد که این امر اقدام علیه امنیت ملی و اختلال در نظام اقتصادی کشور است و هر چه سریعتر راه خود را از راه تلگرام جدا کنند. در غیر این‌صورت با برخورد قاطع و بدون اغماض خادمان ملت در دستگاه قضایی مواجه خواهند شد. جواد جاویدنیا

به گفته وی، به افرادی که بر اساس برخی گزارش‌ها از داخل کشور در ارائه پروکسی پرسرعت به تلگرام همکاری می‌کنند هشدار داده می‌شود. جرم آن‌ها نیز کمتر از آن دسته اول نبوده و هر چه سریعتر قبل از برخورد قانونی، خدمات رسانی خود را به این جنگ افزار اقتصادی متوقف کنند.

وی ادامه داد: در این راستا ضرورت دارد سایر مسئولان فضای مجازی کشور نیز هر چه سریعتر تکلیف این نرم‌افزار صهیونیستی را تعیین کرده و از هرگونه اعطای مهلت بیشتر برای تداوم نقشه‌های شوم اقتصادی این نرم‌افزار که ناخواسته منجر به حفظ منافع اقتصادی آن و تسلط بر اقتصاد کشور شود، خودداری کنند. جاویدنیا از مسئولان درخواست کرد تا در ایجاد این حماسه از مردم غیور کشور و صنعت پیام‌رسانی قوی داخلی که با تمام توان نسبت به قطع وابستگی کشور به بیگانه اعلام آمادگی نموده اند عقب نمانند. در غیر اینصورت در پیشگاه خداوند متعال و مردم غیور و شهید پرور کشور و دستگاه قضایی باید پاسخگو باشند.

نظر شما در ارتباط با اظهارات سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Farsnews

یک نظر

  1. شاید از لحاظ تحریم آمریکا حرفش درست باشه ولی اگر بر پایه بلاکچین و غیر متمرکز باشه احتمالش خیلی کم میشه

    خود تلگرام هم میدونه که بیشترین خریدارش ایرانی هستن و اگر قرار باشه ایران رو تحریم کنه به هیچ جایی نمیرسه

دکمه بازگشت به بالا