اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

آندرس اوترمن: رمزارزها باید ممنوع اعلام شوند

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی Allianz Gl با استفاده از از موقعیت پیش آمده برای بازار رمزارزی این نظر خود را اعلام کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • آندرس اوترمن(Andreas Utermann) مدیرعامل یکی از موسسات مالی مشهور جهان با نام Allianz Global Investments(یا Allianz GI) اخیرا طی یک جلسه‌ی گفتگو که در لندن برگزار شده شدیدا نسبت به صنعت رمزارزی انتقاد کرد و از قانون‌گذاران خوسات که هرچه سریع‌تر رمزارزها را «غیرقانونی» اعلام کنند. وی در گفته‌های خود اعلام نمود که رمزارزها و بازار رمزارزی باعث از بین رفتن دارایی و پس‌انداز مردم شده است.

گرچه رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) در سال ۲۰۱۸ بسیار ناامید کننده عمل کرده و از اول سال تا کنون، حدود ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است، همچنان تعداد زیادی شک و تردید پیرامون این صنعت وجود دارد که باعث می‌شود وضعیت فعلی از چیزی که هست بدتر شود. به تازگی رئیس یکی از موسسات مالی مشهور جهان در صحبت‌های خود به صنعت رمزارز تاخته است و قانون‌گذاران درخواست کرده که هرچه سریع‌تر رمزارزها را «غیرقانونی» اعلام کنند.

درخواست برای ممنوعیت رمزارزها

براساس مقاله‌ای که اخیرا منتشر شده است، آندرس اوترمن(Andreas Utermann) مدیرعامل کمپانی سرمایه‌گذاری Allianz Global Investments(یا Allianz GI) اخیرا طی یک جلسه‌ی گفتگو که در لندن برگزار شده بود، به شکلی آشکار از صنعت رمزارزی و رمزارزهایی همچون بیت‌کوین انتقاد کرده است. آقای اوترمن با اشاره‌ی غیرمستقیم به مقامات قانون‌گذاری اعلام کرد که «شما باید رمزارزها را غیرقانونی اعلام کنید». این عضو ارشد Allianz Gl معتقد است که صنعت رمزارزی «باعث از بین رفتن پس‌انداز و دارایی‌های مردم شده است»، به همین جهت این کلاس دارایی نوظهور مستحق آن است که ممنوع اعلام شود.

آقای اوترمن همچنین با تاکید بر ناکاآمدی سیستم‌های اداری و متمرکز، و با اشاره به اینکه دولت‌ها قصد ندارند صنعت رمزنگاری را محدود کنند،  در صحبت‌های خود با طعنه اعلام کرد که شخصا در رابطه با اینکه قانون‌گذاران هنوز در مورد این موضوع «سخت‌گیرانه‌» عمل نکرده‌اند، بسیار متعجب شده است.

در حالی که نظرات آقای اوترمن کاملا مهمل و بی‌اساس هستند، و چرخه‌ی صعود و سقوط صنعت رمزارزی تنها یک محصول فرعی رفتار بازار‌های سنتی محسوب می‌شود، اما باز هم نظرات وی توسط طرفداران دائمی‌اش حمایت شد. آقای اندرو بایلی(Andrew Bailey) رئیس اداره‌ی مالی انگلستان(FCA یک نهاد مستقل دولتی که می‌تواند اقدامات نظارتی انجام دهد) اعلام کرد که دارایی‌های رمزارزی «هیچ ارزش ذاتی ندارند».

آقای بایلی در ادامه خاطر نشان کرد که سازمان FCA صنعت رمزارزی را تحت نظر گرفته است. وی همچنین اظهار داشت که در همین حین می‌توان ICOها را تحت نظارت و مقررات شدید قرار داد.

رمزارزها شاید ممنوع شوند، اما آینده‌ی روشنی دارند

با تمام این تفاسیر، در حالی که بری سیلبرت(Barry Silbert) بنیانگذار و مدیرعامل Digital Currency Group(یک کمپانی سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های آن بر روی بازار ارزهای دیجیتال تمرکز دارد) انتقاد‌های افراطی آقای اوترمن را با انتشار یک پست‌ توییتری بازگو کرد و باعث شد تا برای همیشه در فضای اینترنتی باقی بمانند، باید در نظر داشته باشیم که برخی از متخصصین این صنعت  تنها به دلیل قدامات دولتی توانسته‌اند فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

فرد ویلسون(Fred Wilson) بنیانگذار کمپانی سرمایه‌گذاری Union Square Ventures(مقر این کمپانی در نیویورک واقع شده است و آقای ویلسون یکی از افراد برجسته در صنعت سرمایه‌گذاری و صندوق‌های سرمایه محسوب می‌شود) در وبلاگ خود یک موضوع جدید پیرامون آینده‌ی بیت‌کوین و بازار رمزارزها ایجاد نمود و سعی کرد تا با وجود نزولی بودن بازار، انتظاراتش برای آینده‌ی بیت‌کوین را بیان کند. طی یک پست اینترنتی با نام «بازار‌های نزولی چه شکلی هستند(What Bear Markets Look Like)» با اشاره‌ای به سهام‌های مربوط به صنعت تکنولوژی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳(پس از سقوط شدید ارزش سهام در سال ۲۰۰۱ یک روند صعودی شروع شد)، توضیح داد که رمزارزها نیز در یک سال اخیر حدود ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

این سرمایه‌گذار برجسته افزود که قیمت رمزارزها، حتیو بیت‌کوین می‌تواند از نقطه‌ی فعلی نیز پایین‌تر بیاید. آقای ویلسون برای توضیح بیشتر در رابطه با گفته‌هایش اعلام کرد زمانی که سهام آمازون(Amazon با نماد AMAZ) با کاهش ۵۰ درصدی از لحاظ ارزشگذاری عمومی روبرو شد، بیش از ۹۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. در حال حاضر شاید سقوط ارزش سهام AMAZ در اوایل سال ۲۰۰۰ تنها یک نوسان در نمودار‌های چند دهه‌ی آن محسوب شوند، اما از نظر آقای ویلسون که طرفدار بیت‌کوین است، این آمار و نمودار‌ها نشان دهنده‌ی این هستند که با وجود پتانسیل عظیم و به ظاهر بی‌حد و حصر صنعت رمزارزی، رمزارز می‌توانند با کاهش ارزش بیشتری مواجه شوند.

وی در صحبت‌های خود این کاهش ناگهانی ارزش سهام AMAZ را به شرایط و تردید‌های قانونی آن زمان نسبت داد و اشاره کرد که «دنیای رمزارزی» هنوز با مشکلات بوجود آمده توسط قانون‌گذاران و سختی‌های پیش‌رو مواجه نشده است، سختی‌هایی که از نظر آقای ویلسون احتمالا مایه تاسف خواهند شد.

نمودار تغییر ارزش و قیمت سهام شرکت آمازون که نشان دهنده‌ی سقوط ارزش سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ است

با توجه به نظرات اخیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC)، ترس از مداخله‌ دولت در آینده، ممکن است باعث سقوط شدید ارزش در برخی دارایی‌های رمزارزی شود.

استیون اینس(Stephen Innes) سرپرست بخش آسیا در صرافی Oanda، در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود ابراز نگرانی کرد و اعلام نمود که اقدامات قانونی و نظارتی سختگیرانه می‌تواند افق‌های صنعت رمزارزی را نا‌مشخص و محو کند. وی به عنوان شخصی که به آینده‌ی روشن بیت‌کوین اعتقاد دارد توضیح داد که قوانین دولتی می‌توان وضعیت رمزارزها به عنوان یک دارایی پیگیرگریز را زیر سوال ببرد. آقای آینس گفت که ناشناس بودن و غیرمتمرکزسازی قلب تپنده‌ی «جنبش رمزارزی» است و اجرای اقداماتی در راستای شفاف‌سازی آن‌ها، خصوصی اقداماتی که در رابطه با صرافی‌های رمزارزی در نظر گرفته می‌شود، می‌توانند در نهایت باعث تاثیرات منفی در این بازار نوظهور شوند.

با این حال، در حالی که آقای ویلسون و آقای اینس به عنوان دو سرمایه‌گذار با تجربه، یک سرنوشت مبهم برای قانون‌گذاری صنعت رمزارزی در نظر گرفته‌اند، یکی از متخصصین صنعت رمزارزی با نام تراویس کلینگ(Travis Kling) اظهار دارد که دارایی‌های رمزارزی در نهایت توجه جهان را به خود معطوف خواهند کرد و فراگیر می‌شوند. وی با نوشتن متنی خوشبینانه اظهار دارد:

من فکر می‌کنم که برخی دارایی‌های رمزارزی، در آینده یک نمودار تغییرات قیمت همانند نمودار قیمت سهام شرکت آمازون طی ۱۸ سال گذشته، بدست خواهند آورد. اما قبل از آن ما باید برای رسیدن به این هدف کاری را انجام دهیم که شرکت آمازون انجام داد، هزینه‌ها را کاهش دهیم و با ایجاد ارزش از این وضعیت خارج شویم. من فکر می‌کنم قبل از اینکه چیزی خوب شود، وضعیت از این هم بد‌تر خواهد شد. Travis Kling

تراویس کلینگبنیانگذار و مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری در کمپانی Ikigai نیز اخیرا اعلام نموده که صعود بیت‌کوین به قله‌های ترقی زمانبر خواهد بود. وی به عنوان مدیر سابق کمپانی مدیریت دارایی Point72 اظهار داشت که بیت‌کوین در آغاز یک سفر «چند ساله یا چند دهه‌ای» قرار دارد.

نظر شما در رابطه با گفته‌های مدیرعامل Allianz Gl چیست؟ آیا بیت‌کوین می‌تواند همانند روندی که آمازون پیموده است، به جایگاه واقعی خود برسد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا