اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

ماینرهای چینی باعث کاهش هرچه بیشتر قیمت بیت‌کوین می‌شوند

بسیاری از آن‌ها در واکنش به روند نزولی قیمت، در حال فروش بیت‌کوین‌های خود به امید باز خرید در قیمت‌های پایین‌تر(Short Selling) هستند

نکات برگزیده مطلب
  • کاهش قابل توجه قیمت بیت‌کوین(BTC) در طی ماه‌های گذشته، به شدت بر ماینرها و شرکت‌های ماینینگ تاثیر‌گذار بوده است. بر اساس گزارش‌های اخیر، بسیاری از ماینر‌های چینی در واکنش به روند نزولی قیمت دارایی‌های دیجیتالی، بیت‌کوین‌های خود را به امید باز خرید در قیمت‌های پایین‌تر(Short Selling) می‌فروشند.

واکنش ماینر‌های چینی به بازار نزولی

با توجه به قیمت پایین بسیاری از رمزارزها، ماینینگ رمزارزها هم اکنون سودآوری بسیار پایینی دارد. در گذشته و زمانی که رمزارزها قیمت بالاتری داشتند، ماینر‌ها رمزارزهای خود را برای دوره‌ی زمانی طولانی‌تری نگه‌داری می‌کردند اما یکی از ماینر‌های چینی معتقد است که شرایط اشاره شده هم اکنون وجود ندارد. جین شین(Jin Xin) که یک ماینر چینی است در ابتدای هفته‌ی گذشته به یک رسانه‌ی خبری چینی زبان اعلام کرد که بسیاری از دوستان ماینر او برای حفاظت در مقابل شرایط نزولی بازار، بیت‌کوین‌های خود را با دید کوتاه مدت فروختند تا در قیمت‌های پایین مجدا بیت‌کوین‌هایشان را باز خرید نمایند.

جین گفت:

اگر من در ماه آینده 30 سکه از طریق ماینینگ به‌دست آورم، در حالی که بر اساس روند کنونی قیمت‌ها 10 درصد دیگر کاهش یابد، من آن‌ها را در قیمت کنونی به فروش می‌رسانم اما در ماه آینده آن‌ها را بازخرید خواهم کرد. Jin Xin

وی در ارائه‌ی توضیحات بیشتر گفت که تعداد زیادی از ماینر‌های چینی برای «حفاظت خود»، به فروش کوتاه مدت اقدام کردند. جین اظهار داشت برخی از ماینر‌ها «در نهایت حذف خواهند شد» مگر اینکه بیت‌کوین‌های خود را به فروش برسانند.

 

جین توضیح داد که تجهیزات ماینینگ دست دوم را خریداری کرده و تا زمانی که به نقطه‌ی سود‌آوری صفر برسد، از این تجهیزات استفاده خواهد کرد. با به صفر رسیدن سودآوری، او اجزاء این تجهیزات را از هم جدا کرده و به فروش خواهد رساند. در صورتی که شرایط بازار رمزارزی به روند صعودی باز گردد، دستگاه‌های بیشتری را خریداری کرده و این سیکل را تکرار می‌کند.

کاهش قابل ملاحظه هش‌ریت بیت‌کوین در طول سه ماه گذشته

فروش ریگ‌ها، تغییر مکان تجهیزات ماینینگ و فروش کوتاه مدت دارایی‌های دیجیتالی

اخیرا بحث‌های زیادی پیرامون سودآوری عملیات ماینینگ به دلیل قیمت پایین دارایی‌های دیجیتالی وجود دارد. هش‌ریت رمزارزهای قابل ماین تغییر زیادی کرده و سکه‌های قابل ماین در الگوریتم SHA256 همانند بیت‌کوین کش(BCH) و بیت‌کوین(BTC) کاهش قابل توجهی در هش‌ریت را تجربه کردند. برای مثال، شبکه‌ی بیت‌کوین از سپتامبر گذشته تاکنون 22 اگزا‌هش(Exahash)(هر اگزا هش برابر است با 1,000,000,000GH/s) کاهش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ماینر‌ها اسیک‌های SHA256 خود را منظور جلوگیری از زیان به طور کیلویی به فروش می‌رسانند. اما بر اساس مطالعه‌ی اخیری که توسط Coinshares منتشر شد، برخی ماینر‌ها به سادگی تسلیم این شرایط نشده و سعی دارند به مکان دیگری نقل مکان کنند.

اگرچه قیمت بیت‌کوین بیش از 3500 دلار است، سفارش‌های معاملاتی بیت‌کوین به دلار(BTC/USD) به 37،216 سفارش در 6 دسامبر 2018 رسید.

فروش کوتاه مدت رمزارزها توسط ماینر‌های چینی عمل غیر معمولی است، زیرا اقدام برای فروش در قیمت بالا به منظور خرید در قیمت پایین(Shorting Financial Markets) در بازار‌های مالی این کشور از سال 2015 تاکنون امری ناپسند محسوب می‌شود، با این وجود هنوز قوانین وجود دارند که این عمل را تسهیل می‌کنند. ماینر‌های بیت‌کوین در چین احتمالا مسیر معدنچیان طلا در این کشور را دنبال می‌کنند، چرا که آن‌ها به همین دلیل(فروش طلا در قیمت بالا به منظور خرید آن در قیمت پایین) متهم شده‌اند. بر اساس اعلام تحلیگران، این عمل در بازار طلا و نقره‌ی چین در سال جاری رکورد جدیدی بر جای گذاشته است. داده‌های صرافی Bitfinex نشان می‌دهد که در 6 دسامبر و زمانی که قیمت بیت‌کوین بالای 3,500 دلار قرار داشت، فروش کوتاه مدت در بازار BTC/USD به بیشترین سطح خود رسیده است.

فروش رمزارزها توسط ماینر‌های چینی در واکنش به شرایط حاکم بر بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا