اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پرداخت مالیات به وسیله‌ی بیت‌کوین در آمریکا

کسب و کار‌هایی که در ایالت اوهایو واقع شده‌اند می‌توانند به وسیله‌ی بیت‌کوین مالیات خود را بپردازند

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشات روز گذشته، ایالت اوهایو اولین ایالت آمریکا خواهد بود که پرداخت مالیات مربوط به کسب‌ و کار‌های مختلف در آن به وسیله‌ی رمزارز بیت‌کوین(BTC) انجام می‌شود. کسب و کار‌هایی که قصد دارند مالیات خود را به وسیله‌ی رمزارز بیت‌کوین پرداخت نمایند باید به وب‌سایت OhioCrypto.com مراجعه کرده و فرایند ثبت نام را در آن انجام دهند.

براساس گزارشاتی که روز گذشته منتشر شده است، اوهایو(Ohio) اولین ایالت در آمریکا خواهد بود که به طور رسمی پرداخت مالیات به وسیله‌ی رمزارز بیت‌کوین(BTC) را می‌پذیرد. در ابتدای این هفته، کسب و کار‌هایی که قصد دارند مالیات خود را به وسیله‌ی رمزارز بیت‌کوین پرداخت نمایند باید به وب‌سایت OhioCrypto.com مراجعه کرده و فرایند ثبت نام را در آن انجام دهند تا همه‌ی مالیات‌های شرکتی خود به دولت را از طریق پرداخت بیت‌کوین، تصفیه کنند. دولت ایالتی نیز برای انجام مراحل پرداخت به صورت رمزارزی و تبدیل این رمزارزها به دلار، با پلت‌فرم پردازش پرداخت‌های رمزارزی BitPay همکاری کرده است.

این ایده توسط آقای جاش مندل(Josh Mandel) ارائه شده است. وی به عنوان خزانه‌دار دولت فعلی معتقد است که پذیرش رمزارزها راهی عالی برای همکاری بخش‌های مختلف دولت و ایجاد ایده‌های تکنیکی مناسب می‌باشد. می‌توان گفت که رمزارز بیت‌کوین در ایالات متحده اغلب برای اهداف مالی مربوط به حدس و گمانه‌زنی(سرمایه‌گذاری و …) مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلایل مختلف این رمزارز یک روش پرداخت برای کالا و خدمات محسوب نمی‌شود. یکی از کلیدی‌ترین دلایل این امر میزان نوسان بالای قیمت رمزارزهاست، که باعث شده بسیاری از تجار نسبت به پذیرش آن‌ها تمایلی نداشته باشند؛ با اینکه در زمان استفاده از پلت‌فرم‌های پردازش تراکنش همانند BitPay یا Coinbase نباید نگران چنین مواردی باشند.

آقای مندل که از سال ۲۰۱۱ و پس از منصوب شدن به جایگاه فعلی خود نسبت به رمزارز بیت‌کوین علاقه نشان داده است، اخیرا اعلام نموده که او بیت‌کوین را به عنوان «یک شکل قانونی از پول» می‌بیند.

با اینکه حرکت اخیر ایالت اوهایو در سقوط اخیر قیمت در بازار رمزارزی تاثیر چندانی نخواهد داشت، اما باز هم یک پیروزی برای بیت‌کوین بوده و یک پذیرش دولتی محسوب می‌شود. عدم پذیرش رمزارزها توسط بخش‌های دولتی همیشه یکی از مشکلات این صنعت در ایالات متحده بوده است.

Jerry Brito
Jerry Brito

گزارش شده که جری بریتو(Jerry Brito) مدیر کمپانی تحقیقات رمزارزی Coin Center، به تازگی اعلام نموده که از نظر او اگر یک موسسه‌ی دولتی همانند خزانه‌‌داری ایالات متحده اقدام به پذیرش پرداخت‌های خود به وسیله‌ی بیت‌کوین نماید، به نوعی نشان‌دهنده‌ی این است که «همه می‌توانند از تکنولوژی بیت‌کوین استفاده نمایند».

دیگر ایالاتی که پرداخت مالیات به وسیله‌ی بیت‌کوین را مطرح کرده‌اند عبارتند از آریزونا، جوجیا و ایلونیز، که با مقاومت سطوح قانونی مواجه شده‌اند.

مرکز علمی و موزه‌ی Great Lakes که در اوهایو واقع شده‌، اوایل ماه جاری اعلام کرد قصد دارد بزودی رمزارز بیت‌کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداختی خود قبول کند، حرکتی که این موزه امیدوار است به توسعه‌ی صنعت بلاک‌چین و همه‌گیری آن کمک کند.

براساس گفته‌های کریتین الن‌بوگان(Kirsten Ellenbogen) مدیرعامل Great Lakes، بازدیدکنندگان از این مرکز می‌توانند با پرداخت بیت‌کوین، بلیط‌های ورودی به این موزه را بخرند.

خانم الن‌بوگان در آن زمان اعلام کرده بود:

هیجان زیادی پیرامون این رویداد وجود دارد. پذیرش بیت‌کوین تنها یک بخش کوچک از رشد بلاک‌چین در اکوسیستم [منطقه‌ی]کلیولند می‌باشد.

Kirsten Ellenbogen

نظر شما در رابطه با پذیرش بیت‌کوین توسط یک بخش دولتی چیست و این کار چه نتایجی به دنیال خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا