اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

آیا قیمت اتریوم در سال 2018 چهار رقمی خواهد بود؟

نکات برگزیده مطلب
  • این مسئله بسیار آشکار است که اکثر مردم درحال حاضر قیمت بیت‌کوین را به صورت دقیقی دنبال می‌کنند و این نکته خوبی است، تعداد زیادی از ارزهای مجازی دیگری نیز وجود دارند که همه آن‌ها به شیوه خود موفق بوده‌اند. برخی منابع حتی ادعا می‌کنند که قیمت اتریوم ممکن است در سال 2018 به ارزش 4000 دلار برسد، چنین تفکری ممکن است فریبکارانه به نظر برسد اما در دنیای ارزهای دیجیتال اتفاقات عجیب زیادی تا کنون روی داده است.

آیا قیمت اتریوم در سال 2018 بالا خواهد رفت؟

دلایل زیادی وجود دارد که قیمت اتریوم در سال 2018 بدون تغییر باقی می‌ماند یا به طور چشمگیر افزایش خواهد یافت. برخی از پروژه‌های قابل توجه امروزه از زیر ساخت‌های اتریوم استفاده می‌کنند. متاسفانه هرگونه تلاش در رابطه با افزایش پول در این پلت فرم ظاهرا باعث می‌شود که شبکه کند شود یا حتی چند ساعتی غیر قابل استفاده شود. پروژه ICO هنوز هم بسیار محبوب هستند، اما بلاکچین اتریوم مشکلات مربوط به رسیدگی تمام این تراکنش‌ها را داشته است.
یک نمونه که اخیرا باعث کند شدن زنجیره اتریوم شد گربه‌های مجازی (CryptoKitties) بودند. گربه‌های مجازی که در بلاک‌چین ساخته شده بودند آنقدر محبوب شدند که برای چندین ساعت عمدتا عملکرد اتریوم را برای چندین ساعت مختل کردند. تراکنش‌ها بیش از چیزی که پیش بینی شده بود به تعویق افتادند و تقریبا بدتر از انتقال بیت‌کوین در آخر هفته‌‌ها شده بود. این اتفاق به هیچ وجه نشانه‌ی مثبتی نبود به ویژه زمانی که این اولین بار نیست چنین اتفاقی روی می‌دهد.

قطعا ICOهای دیگری امسال وجود داشته‌اند که تاثیر مشابهی روی شبکه اتریوم داشته. خوشبختانه توسعه دهندگان اتریوم همگی از این مشکلات آگاه هستند و تلاش می‌کنند تا مطمئن شوند مقیاس اتریوم در طول زمان بهبود می‌یابد. همچنان باید صبر کرد و منتظر ماند برای اینکه ببینیم آیا آنها در این زمینه موفق خواهند بود یا خیر اما هیچ دلیلی برای شک کردن در توانایی‌های آنها وجود ندارد. سوال بزرگ این است که آیا اکثر مردم اهمیتی می‌دهند که این چنین پروژه‌هایی بر روی اتریوم اجرا شوند یا خیر، یا به عنوان یک سرمایه گذار تازه کار به طور عمده بر روی یک نام تجاری پروژه تمرکز می‌کنند.
یک مفهوم کلیدی که اتریوم را به سمت قیمت 1000 دلاری شدن و فراتر از آن می‌برد، قراردادهای هوشمند است. اگر چه این قراردادها نکته مورد علاقه توسعه دهندگان اتریوم است ولی امروزه تعداد کمی مشکلات مربوط به قراردادهای هوشمند وجود دارد. تا زمانی که حسابرسی‌‌های مستقل به چیزی عادی تبدیل شوند، مردم همچنان به سرمایه‌گذاری پروژه‌های مربوط به اتریوم خود را در جاهای مختلف انجام می‌دهند. با این حال اخیرا چندین پروژه برای تمرکز بر این مسئله خاص راه‌اندازی شده است که می‌تواند نکته خوبی باشد.
هیچ یک از این نکات گفته شده برای تحریک اتریوم و تبدیل قیمت این ارز به ارزش‌های چهار رقمی در سال 2018 کافی نیست. هرچند تغییرات پیش‌رو در پروتکل اصلی می‌تواند مسیر را برای موفقیت‌های بزرگ هموار سازد و البته فرض بر این است که ارزهای جانبی در بعضی حیته‌ها از اتریوم پیشی نگیرند. چندین ارز مجازی دیگر نیز بر روی ICO، قراردادهای هوشمند و غیر متمرکز سازی، تمرکز کرده‌اند تا در صورت وقوع هر حادثه‌ای شاهد به سرقت رفتن سرمایه کاربران یا بسته شدن حساب‌ها نباشند.
زمانی که همه این مسائل و نگرانی‌‌ها به درستی مورد توجه قرار بگیرد آشکار است که اتریوم دارای پتانسیل بسیار زیادی است. البته رفع تمامی این موارد به زمان و تلاش نیاز دارد و ممکن است سال آینده بسیار دور از انتظار باشد که قیمت اتریوم را چهار رقمی ببینیم. همه این موارد به این بستگی دارد که آیا اتریوم می‌تواند در برابر بیت‌کوین مقاومت کند یا خیر، که در حال حاضر یک چالش بسیار دشوار می‌باشد. چیز‌های مثبت زیادی در مسیر پیش روی اتریوم وجود دارد ولی همیشه باید واقع بینانه به این نکات نگریست. ولی در کل تصمیم گیری از روی عقل در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار سخت است و همیشه باید ریسک پذیر بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
TheMerkle
دکمه بازگشت به بالا