اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

احتمال وقوع مجدد بحران اقتصادی در آمریکا تا سال ۲۰۲۰

موسسه JPMorgan اعتقاد دارد احتمال بالایی برای به وقوع پیوستن این بحران تا سال ۲۰۲۰ وجود دارد

نکات برگزیده مطلب
  • JPMorgan، غول بانکی 362 میلیارد دلاری، پیش‌بینی کرده است که 60 درصد احتمال دارد تا سال 2020، بحران اقتصادی بعدی آمریکا اتفاق بیفتد. با در نظر گرفتن این موضوع، به بررسی احتمال جایگزینی رمزارزها با روش‌های رایج کنونی برای ذخیره‌ی دارایی‌ها می‌پردازیم.

 

بلومبرگ گزارش کرد: «در هفته‌ی جاری، محققان در یادداشتی اعلام کردند که احتمال وقوع بحران اقتصادی ایالات متحده‌ی آمریکا در طول یک‌سال، تقریبا 28 درصد می‌باشد و با افزایش بازه‌ی زمانی به دوسال، این احتمال به 60 درصد افزایش می‌یابد. بر اساس این یادداشت، در طول سه سال آینده این احتمال به بیش از 80 درصد افزایش می‌یابد.»

چرا کارشناسان سقوط بازار را پیش‌بینی می‌کنند؟

طبق گزارش بانک فدرال رزو نیویورک(Federal Reserve Bank of New York)، تنها 14.5 درصد شانس وقوع بحران اقتصادی تا پایان سال 2019 وجود دارد، که نسبت به پیش‌بینی 60 درصدی JPMorgan تا سال 2020، کاملا متفاوت است.

این تفاوت از پیچیدگی مدل مورد استفاده توسط JPMorgan ناشی می‌شود، که تقریبا هر عاملی را که می‌تواند بر اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد را در نظر می‌گیرد. برای مثال می‌توان رشد نرخ جبران(compensation growth)، احساسات مصرف کننده و تُجار و مشارکت کارگری(labor participation) را به عنوان نمونه‌ای از این عوامل نام برد.

استیون استنلی(Stephen Stanley)، اقتصاددان ارشد در Amherst Pierpont، به محاسبه‌ی زودهنگام وقوع بحران اقتصادی بعدی آمریکا در سال 2020 اشاره کرد، اما با تکرار رویکرد مشابه با JPMorgan گفت در حالی که اقتصاد آمریکا با نرخ پایین بیکاری و بازار صعودی، در شرایط کنونی قدرتمند به نظر می‌رسد، خطر رکود اقتصادی در سال‌های آینده وجود دارد.

معمولا بیشتر اقتصاددانان آمریکا در دو یا سه سال آینده، وقوع بحران اقتصادی آمریکا را پیش‌بینی می‌کنند. دیوید آلتیگ(David Altig)، مدیر تحقیقات بانک رزرو فدرال(Federal Reserve Bank) در آتلانتا و صندوق تحقیقاتی NABE، اعلام کرد که دو سوم اقتصاددانان آمریکایی به دلیل مسائل تجاری، انتظار سقوط بازار تا سال 2020 را دارند.

آلتیگ با اشاره به تاثیر واضح مسائل تجاری بر روی دیدگاه اعضای پنل، می‌گوید مسائل تجاری و نرخ بالای بهره‌ی ارائه شده توسط بانک فدرال رزرو آمریکا در میان مدت، بازار را در معرض آسیب و سقوط قرار می‌دهد.

آیا رمزارزها می‌توانند جایگزین دلار و دیگر روش‌های ذخیره‌ی دارایی شوند؟

در زمانی که بسیاری از اقتصاددانان، سقوط بازار و رکود اقتصادی بزرگی را در دو سال آینده پیش‌بینی می‌کنند، تقاضا در حوزه‌ی رمزارزی افزایش چشمگیری یافته است.

موسسات مالی همانند فیدلیتی(Fidelity)، گلدمن ساکس(Goldman Sachs) و سی‌تی گروپ(Citigroup) زیر ساخت‌هایی را با هدف قرار دادن سرمایه‌گذاران حقوقی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار دارایی‌های دیجیتالی را دارند، ایجاد کرده‌اند، در حالی که هنوز آثار آن بر روی رمزارزهای بزرگ نمایان نشده است.

وجود کاستی در اطمینان از موضع قانون‌گذاری در بازار رمزارزی، مانع بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری از ایجاد کسب و کار در حوزه‌ی رمزارزی شده است. کارشناسان اعلام می‌کنند که ورود ناگهانی موسسات مالی بزرگ به بازار رمزارزی، نشان می‌دهد که تقاضا برای ورود به حوزه‌ی رمزارزی از سوی حوزه‌ی مالی کنونی و در طول چند ماه گذشته به سرعت در حال افزایش است.

همانطور که جیم همل(Jim Hamel)، مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری Artisan Global Opportunities Fund اعلام کرد، صنعت پرداخت‌های دیجیتالی در سال‌های اخیر رشد بالایی را تجربه کرده است، این موضوع می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی رمزارزی گردد.

برخی عوامل موثر در این روند دخیل هستند. ما شاهد رشد سریع در بخش تجارت الکترونیکی هستیم، که به فراهم شدن بستر انجام پرداخت‌های دیجیتالی امن نیاز دارد. رشد تراکنش‌های فرامرزی و تاثیر جهانی شدن بازار، این روند را تسریع می‌کند. Jim Hamel

با توجه به پیش‌بینی وقوع بحران اقتصادی آمریکا در آینده‌ی نزدیک، آیا حوزه‌ی رمزارزی می‌تواند جایگاه خود را تثبیت کرده و به رشد خود ادامه دهد؟ آیا این حوزه پتانسیل جایگزینی دلار را خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا