اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

۸۰ درصد از کد‌های پایه‌ی رمزارزهای ثانویه کپی‌برداری است

تحقیقات نشان می‌دهد که از هر ۱۰ رمزارز، ۹ عدد از آن‌ها کد‌های مشابه دارند

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشات نوشته شده توسط محققان دانشگاه Xi’an Jiaotong نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از کد‌های پایه‌ی ۴ رمزارز ثانویه از هر ۵ رمزارز، کاملا مشابه و کپی شده از رمزارز دیگری است.

گزارشات نوشته شده توسط محققان دانشگاه Xi’an Jiaotong در استان Shaanxi در شمال چین و نماینده‌ی کمپانی Netta Lab که توسط مجله‌ی Securities Daily(یک رسانه‌ی دولتی چینی) منتشر شده است، نشان می‌دهد که بیش از ۹۰درصد کد‌های پایه‌ی ۴ رمزارز ثانویه از هر ۵ رمزارز، کپی برداری شده است.

این گزارش در پی بررسی ۴۸۸ ارز مجازی منبع باز، منتشر شده است. محققان پس از مقایسه‌ی کد‌های پایه‌ای رمزارزهای مورد تحلیل، به این نتیجه رسیدند که در کد پایه‌ی ۴۰۵ رمزارز ثانویه(۸۳درصد) بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد‌ شباهت با دیگر رمزارزها وجود داشته است. علاوه بر این، ۳۲۴ رمزارز(۶۶/۶درصد) دیگر نیز بین ۹۵ تا ۱۰۰درصد شباهت در کد‌های خود داشته‌اند.

تنها ۳۸ رمزارز(۸ درصد)، میزان شباهت کد‌های پایه‌ای آن‌ها کمتر از ۸۰درصد بوده است. ۴۵ رمزارز(۹درصد) دیگر نیز شباهت ساختاری بین۸۰ تا ۹۰ درصد در کد‌های خود داشته‌اند.

حباب رمزارزهای ثانویه به دلیل بازاریابی بوده نه روند توسعه‌ی آن‌ها

ژیه شائویان(Xie Shaoyun) بنیانگذار Netta Lab تاکید کرد که یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق رمزارزهای ثانویه منابع خود را به بازاریابی اختصاص داده‌اند نه توسعه؛ وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

بسیاری از پروژه‌های بلاک‌چینی تمرکز خود را از توسعه‌ی تکنولوژی به سمت بازاریابی معطوف کرده‌اند که این امر باعث افزایش تعداد روز افزون رمزارزهای مشابه و سرقت ادبی در این زمینه شده است.Xie Shaoyun

خانوم شائویان همچنین با انتقاد از چیزی که به عنوان کمبود نوآوری‌های تکنولوژیکی بیرون آمده از دل صنعت فناوری‌ دفاتر توزیع شده از آن یاد کرد، توضیح داد که:

در حال حاضر این صنعت هنوز از کمبود پیشرفت واقعی در نوآوری و حل مشکلات و در اولویت قرار دادن اجرای برنامه‌های خود، رنج می‌برد. مردم ذهنیت آزمون و خطار در رابطه با آن‌ها دارند. ما باید به اصل خود بازگردیم، واقعا مشکلات کاربردی را حل کنیم، ابزار‌هایی ارائه دهیم که کاربران از آن‌ها استفاده کنند و مسائل برای آن‌ها ساده‌تر شود، ارزش واقعی و قابلیت استفاده را ایجاد کنیم، محصولات واقعی تولید کنیم و با استفاده از ارزش واقعی شناخته شده، مراحل توسعه‌ی صنعت رمزارزی را پیشرفت دهیم.Xie Shaoyun

نظر شما در رابطه با این گزارشات چیست؟ سرنوشت این رمزارزهای متقلب و تکراری چه خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا