اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تاسیس مرکز تحقیقات بلاکچین در دانشگاه آکسفورد

این دانشگاه مرکز تحقیقات بلاکچین را با هدف وارد کردن این تکنولوژی به فعالیت‌های روزمره راه اندازی می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • دانشگاه آکسفورد مرکز تحقیقاتی بلاکچین را با هدف حل برخی از چالش‌هایی که هم اکنون صنعت بلاکچین با آن روبرو است راه‌اندازی کرده است.

کالج دانشگاه آکسفورد که با نام Univ نیز شناخته می‌شود و بزرگترین کالج در دانشگاه آکسفورد است، راه اندازی مرکز تحقیقات بلاکچین تحت نظارت پروفسور بیل روسکو(Professor Bill Roscoe) را اعلام کرده است.

روسکو در اطلاعیه‌ای اظهار داشت:

مرکز جدید بر روی استفاده از بلاکچین در فعالیت‌های روزمره تمرکز می‌کند. این هدف با استفاده از تکنولوژی استخراج سبز(green mining technology) و پذیرش قوانین مربوط به احراز هویت مشتریان (KYC) حاصل می‌گردد.

Professor Bill Roscoe

روسکو در سال 1975 تدریس در دانشگاه آکسفورد را آغاز کرد و در سال 1983 به مرتبه‌ی دانشیاری و در سال 1977 به مرتبه‌ی استادی رسید. او در دانشگاه آکسفورد سمت‌های مهمی از جمله ریاست دانشکده‌ی علوم کامپیوتر از سال 2003 تا 2014 را بر عهده داشت. پروفسور روسکو با بیش از 30 سال سابقه‌ی تحقیق در زمینه‌ی همزمانی، تایید خودکار، رمزنگاری کاربردی و پروتکل‌های پرداخت جایگاه ویژه‌ای برای انجام تحقیقات در حوزه‌ی بلاکچین را دارا است.

او گروهی از متخصصان در حوزه‌ی تکنولوژی و بلاکچین را در این مرکز تحقیقاتی هدایت می‌کند. وظیفه‌ی اصلی آن‌ها فعالیت بر روی یافتن روش‌های بهبود بهره‌وری ماینینگ در بلاکچین و ساخت مدل جدیدی از حریم شخصی و سپرده‌گذاری در تکنولوژی است. این مرکز همچنین قصد دارد استاندارد تبادل عادلانه به منظور پشتیبانی از تبادل امن بر پایه‌ی بلاکچین ایجاد نماید.

این گروه در ابتدا روش‌های جدید را برای حل چالش‌های رمزنگاری در بلاکچین توسعه می‌دهند و هدف آن ایجاد روش رمزنگاری بلند مدت پایدار برای این صنعت در حال توسعه است. برای نمونه یکی از این چالش‌ها وجود تهدید کامپیوتر‌های کوانتومی در صنعت بلاکچین و روش‌های رمزنگاری موجود است.

دانشگاه آکسفورد اولین دانشگاهی نیست که مرکز تحقیقات رمزارزها را تاسیس می‌کند.  در گذشته دانشگاه Ateneo de Manila فیلیپین که عمری 159 ساله دارد، قراردادی را با MediXserve به منظور ایجاد آزمایشگاه بلاکچین و با هدف ایجاد بستر شناخت و درک بهتری از تکنولوژی بلاکچین برای تعداد بیشتری از انسانها امضا کرد. در آمریکا، دانشگاه Arkansas مرکز تحقیقات بلاکچین را به منظور کمک به اقتصاد داخلی و تشویق به پذیرش تکنولوژی رمزارزها در این ایالت تاسیس کرده است. خبر تاسیس مرکز بلاکچین در دانشگاه Bahçeşehir University ترکیه نیز قبلا در کوینیت پوشش داده شده بود.

آیا راه اندازی مراکز دانشگاهی بلاکچین می‌تواند با حل مشکلات این صنعت به توسعه‌ی آن کمک نماید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
PRnewswire
دکمه بازگشت به بالا