اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

حساب توییتر ایلان ماسک دوباره هک شد

هکر‌ها از این حساب با وعده‌ی اهدا رمزارز رایگان از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • حساب توییتری الون ماسک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Tesla هک شده و هکرها با استفاده از آن اقدام به وعده‌ی اهدای رمزارز رایگان به کاربران کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند برای دریافت هدایای خود ابتدا مقداری رمزارز به حساب‌های معرفی شده ارسال نمایند.

حساب توییتری ایلان ماسک(Elon Musk) هک شده و هکر‌ها به وسیله‌ی وعده دادن اهدای رمزارزی مجانی، اقدام به کلاهبرداری از ۲۲/۵ میلیون کاربر فالوور آن می‌کنند.

ایلان ماسک مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کمپانی خودروسازی Tesla برای بار دوم، به یکی از جدید‌ترین قربانیان حملات هک رو به رشد در پیام‌رسان توییتر شده است. همانطور که این فرد ثروتمند مشغول ارسال پست‌های فلسفی در توییتر خود است، یکی از حساب‌های توییتری جعلی تایید شده(verified) با استفاده از نام او وارد بحث شد و اقدام به وعده‌ی اهدای رمزارزی مجانی کرده است. این اکانت جعلی که از نام ایلان ماسک استفاده می‌کند، به کاربران وعده داده که شرکت Tesla را خصوصی‌سازی خواهد کرد و در ادامه بیان می‌کند که اضافه شدن روش‌های پرداختی مبتنی بر بیت‌کوین و اتریوم در سازماندهی مجدد برنامه‌ریزی شده، یکی قدم‌های رو به جلوی این کمپانی محسوب می‌شود.

این خبر جعلی مبنی بر گسترش روش‌های پرداختی شرکت Tesla تایید نشده است؛ با این حال برخی کاربران فریب این شایعات را خورده‌اند. حتی یکی از این کاربران فریب خورده ایلان ماسک را به دزدی از مردم متهم کرده است. این مورد درحالی است که برخی از مردم با این سوال مواجه شده‌اند که یک اکانت جعلی با داشتن نام ایلان ماسک چگونه توانسته وضعیت حساب خود را به حالت تایید شده(Twitter-verified) تبدیل کند(این مورد درحالی است که چندی قبل با تغییر نام کاربری توییتری به Elon Musk حساب کاربر سریعا مسدود می‌شد).

توییتری به تازگی به یکی از بهترین مکان‌های برای ساخت حساب‌های جعلی جهت کلاهبرداری از کاربران تبدیل شده است. حساب‌های بسیاری از افراد مشهور صنعت رمزارزی از جمله ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم و همچنین جان مک‌آفی(John McAfee) نیز مورد جعل هویت با استفاده از حساب‌های وضعیت تایید شده، قرار گرفته‌اند.

حساب توییتری جعلی با نام ویتالیک بوترین و اهدای رمزارز
حساب توییتری جعلی با نام جان مک‌آفی و اهدای ۲۰ بیت‌کوین به طرفداران

ایلون ماسک پیشتر نیز قربانی حملات جعل هویت بوده است. در ماه فوریه یک حساب‌ کاربری جعلی با نام او بر روی پلت‌فرم توییتر اعلام کرده بود که قصد دارد ۴۰۰ اتریوم(ETH) به کاربران اهدا کند. در این پست گفته شده که کاربران باید چیزی بین ۰/۳ تا ۰/۷ اتریوم به حساب کیف‌پول رمزارزی اعلامی واریز کنند و پس از مدتی ۳ تا ۷ اتریوم به حساب آن‌ها بازگردانده می‌شود.

پس از این واقعه بود که توییتر با اعلام وضع چهارچوب‌های دفاعی بهتر، به کاربران اطمینان داد که حساب‌های کاربری آن‌ها کاملا محافظت شده است. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

ما از وجود اینگونه کلاه‌برداری‌ها آگاهی داریم و به طور فعالانه و متسمر سیگنال‌هایی را برای جلوگیری از وجود اینگونه حساب‌های جعلی و کلاهبرداری از دیگران کاربران، وضع کرده‌ایم.

Twitter

با این حال تعداد زیادی حساب جعلی بر روی این پلت‌فرم وجود دارد که نشان می‌دهد انجام این وعده برای تیم توسعه‌ی توییر یک کار سخت محسوب می‌شود

تشریح کلاهبرداری‌های «اهدای رمزارز رایگان»

در حال حاضر صدها حساب جعلی در توییتر وجود دارد که به کاربران و قربانیان خود وعده‌ی اهدای رمزارز رایگان را می‌دهد. طی یک گزارش منتشر شده در ماه فوریه آمده است که یک کلاهبرداری مبتنی بر پلت‌فرم توییتر توانسته  روزانه تا ۵۰ هزار پوند درآمد داشته باشد؛ و این چنین مواردی در حال افزایش است.

ترفند این روش برای جلب قربانیان بسیار احمقانه و ساده است. هکرها اقدام به ساخت یک حساب کاربری جدید با جعل هویت یک فرد مشهور کرده و از قربانیان درخواست می‌کنند که مقداری رمزارز به کیف‌پول رمزارزی اعلام شده ارسال کنند. در عوض این هکرها به قربانیان خود وعده بازپرداخت بسیار بالایی را می‌دهند. این ترفند‌های ساده آنقد موفق واقع شده‌اند که افراد سرشناس مجبور شده‌اند برای فالوورها و طرفداران خود پست‌هایی جهت روشن شدن اوضاع منتشر کنند. ویتالیک بوترین حتی مجبور شده که با تغییر در نام حساب توییتری خود توضیح دهد که اقدام به اهدای رمزارز رایگان نخواهد کرد.

تنها راه حل دفاعی کاربران توییتر برای محافظت از خودشان این است که از حساب‌های کاربری که قول اهدای رمزارز یا رمزارز رایگان را می‌دهند، حتی در صورت تایید شدن نیز دوری کنند.

نظر شما در رابطه با این کلاهبرداری‌های ساده اما کارآمد چیست؟ چطور می‌توانیم در مقابل اینگونه کلاهبرداری‌ها از خودمان محافظت کنیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا