اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فسخ قرارداد‌های ماینینگ کم‌بازده توسط Genesis Mining

این کمپانی نیز همانند Hashflare با مشکل عدم سود‌دهی فرایند ماینینگ در برخی قرارداد‌ها روبرو است

نکات برگزیده مطلب
  • Genesis Mining به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های ماینینگ ابری به تازگی طی یک پست وبلاگی اعلام کرده که به دلیل کاهش ارزش صنعت رمزارزی و سقوط قیمت رمزارزها، برخی از قرارداد‌های ماینینگ این شرکت دیگر بازده نداشته و بزودی فسخ خواهند شد.

حساب‌های بدون‌ سوددهی فسخ خواهند شد

Genesis Mining که یک پلت‌فرم ماینینگ ابری است که مقر آن در ایسلند واقع شده، به تازگی بیانیه‌ای منتشر کرده که در ابتدای آن توضیح داده شده از زمانی که سقوط ارزش صنعت رمزارزی در انتهای سال ۲۰۱۷ شروع شده، ماینر‌های این صنعت تا کنون روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند. در ادامه گفته شده که با کاهش قیمت رمزارزها و افزایش رقابت، برای اغلب ماینرها رسیدن به سود کافی که به امید آن وارد صنعت رمزارزی شده‌اند، سخت‌تر شده است.

در این بیانیه که طی یک پست وبلاگی منتشر شده آمده است:

متاسفانه بیت‌کوین در اواسط ماه ژانویه وارد یک روند نزولی شد. این روند در ماه‌های آپریل و می با افزایش ناگهانی سختی شبکه همراه شد و بیش از پیش باعث کاهش درآمد و سوددهی صنعت ماینینگ شد.

The announcement

در شرایط کنونی این کمپانی اعلام کرد که مجبور شده است تغییراتی در سیاست‌های خود اعمال کند تا ضربه‌ی وارده به دلیل رکود بازار رمزارزی را برای خود تا حد ممکن کاهش دهد. طی این سیاست‌های جدید، Genesis قصد دارد تا همه‌ی قرارداد‌های باز را که طی آن مشتریان حتی قادر به ماین رمزارز کافی برای پرداخت هزینه‌های خود نیستد را فسخ کند.

با این حال شرکت مذکور به مشتریان اطمینان داده است که قصد ندارد تمامی حساب‌های کم‌بازده و بدون سود‌دهی را ببندد. در عوض این کمپانی به کاربران فرصتی داده تا حساب کاربری خود را به یک قرارداد و عضویت جدید منتقل کنند تا از این فسخ کاربری جلوگیری به عمل آورند.

در این اعلامیه توضیح داده شده است:

برای تشکر از اولین حامیان خودمان، قصد داریم تا به شما فرصتی بدهیم تا بتوانید قرارداد‌های استخراج بیت‌کوین فعلی خود را به حالت Radiant ارتقاء داده و از تخفیف ویژه‌ی آن استفاده کنید.

The announcement

هزینه‌ی تغییر حالت عضویت

برای ساده‌سازی هرچه بیشتر روند تغییر قرارداد‌ توسط مشتریان(و جلوگیری از واکنش احتمالی آن‌ها) Genesis قیمت بسته‌های تبدیل حساب به حالت Radiant راه کاهش داده است. تغییرات اساسی در رابطه با این مورد عبارتند از:

  • قرارداد‌های باز به یک قرارداد ۵ ساله بدون حق فسخ از سمت کمپانی تبدیل می‌شوند
  • تخفیف در هزینه‌ی نگهداری معادل ۰/۱۴ دلار در روز
  • هزینه‌ی ۱ تراهش در ثانیه پس از ارتقاء حساب به مدل Radiant اکنون ۱۸۰ دلار است(در مقایسه با ۲۸۵ دلار قبل از تخفیفات)

تغییر حساب کاربری به این مدل عضویت جدید بسیار ساده است. تنها کافیست کاربر وارد حساب خود در سایت Genesis شده و روی دکمه‌ی Upgrade to Radiant کلیک کنند، سپس نوع قرار داد و نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی آن را مشخص نمایند.

لازم به ذکر است که Genesis اولین پلت‌فرم ماینینگی نیست که اقدام به مسدودسازی حساب‌های غیرقابل بازده کرده است. در ژوئن سال جاری نیز کمپانی Hashflare به عنوان یکی از رقبای اصلی Genesis از این هم بیشتر جلو رفته بود و طی بیانیه‌ای اعلام کرد تمام قرارداد‌های ماینینگ بیت‌کوین کاربران را به دلیل عدم سوددهی و بازده مناسب، لغو کرده است. در دفاع از این حرکت، کمپانی Hashflare اظهار داشت که «میزان درآمد این حساب‌ها بسیار کمتر از هزینه‌ی نگهداری برای ۲۸ روز متوالی بوده است».

با این وجود کمپانی ذکر شده قول داده است که به صورت دقیق بر تغییرات بازار نظارت داشته باشد و اگر نشانه‌هایی از بازگشت و بهبود در بازار مشاهده شد، با «راه‌حل‌های سودمند» خود این بخش را دوباره راه‌اندازی کند.

نظر شما در رابطه با فسخ قرارداد‌های ماینینگ این شرکت چیست؟ آیا رکود صنعت رمزارزی باز هم ادامه خواهد یافت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
btcmanager.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا