اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

صرافی بیتمِکس طرح احراز هویت کاربران خود را بزودی آغاز خواهد کرد

این پلتفرم مبادلاتی مشتقات رمزارزها اعلام کرد که در راستای برآورده ساختن استاندارد‌های جهانی در روز بیست و هشتم آگوست طرح احراز هویت کاربرانش را آغاز می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی بیتمکس(BitMEX) که هم‌اکنون به یک پلتفرم بزرگ مبادلات مشتقات رمزارزها تبدیل شده است، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در روز بیست و هشتم اگوست برنامه‌ی احراز هویت مشتریانش را اجرا خواهد کرد. در اطلاعیه‌ی رسمی این صرافی اعلام شده است که تمامی مشتریان بیتمکس باید در طول شش ماه پس از آغاز این طرح، فرآیند احراز هویت این صرافی را تکمیل کنند.

اجرای طرح احراز هویت کاربران در صرافی بیت‌مکس

صرافی بیتمکس(BitMEX) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در روز بیست و هشتم اگوست برنامه‌ی احراز هویت مشتریانش را اجرا خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد برای کاربرانی که فرآیند تایید را با موفقیت طی می‌کنند، تورنومنت مبادلاتی بزرگی را راه‌اندازی خواهد کرد. در نتیجه، کاربران تایید شده قادر خواهند بود برای کسب جوایز تورنومنت با یکدیگر رقابت کنند.

توییت بیتمکس
ما در روز بیست و هشتم آگوست برنامه‌ی تایید مشتریانمان را راه‌اندازی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به اطلاعیه‌ی صرافی بیت‌مکس مراجعه کنید.

در حقیقت صرافی بیتمکس برای نخستین مرتبه از سال 2014 تاکنون از کاربران درخواست می‌کند تا در این پلتفرم احراز هویت کنند. با این وجود، بن ردکلیف(Ben Radclyffe)؛ مدیر تجاری صرافی بیت‌مکس اعلام کرده است که تایید هویت مشتریان در فهرست فعالیت‌های در حال انجام صرافی بیتمکس قرار گرفته است.

مدیر تجاری صرافی بیت‌مکس اظهار داشت که این طرح در راستای ایجاد یک پلتفرم مقیاس‌پذیر، مسئولیت‌پذیر و سازگار بوده و صرافی بیتمکس برای اجرای این طرح آمادگی دارد. وی افزود این اقدام امکان رشد کسب و کار صرافی بیتمکس را در آینده فراهم می‌کند. وی اظهار داشت:

تایید شناسه‌ی کاربران در راستای اجرای یک پلتفرم مقیاس‌پذیر، مسئولیت‌پذیر و سازگار ضروری است. Ben Radclyffe

اجرای طرح احراز هویت کاربران به‌طور مشابه با دیگر پلتفرم‌های مبادلاتی

تکمیل فرآیند تایید کاربران در صرافی بیتمکس تنها چند دقیقه طول خواهد کشید و به فرآیند احراز هویت مشتریان در دیگر پلتفرم‌های مبادلاتی متمرکز رمزارزها شباهت دارد. از کاربران درخواست خواهد شد تا تصویر کارت شناسایی خود را ارسال کنند و اثباتی برای آدرس پستی خود ارائه نمایند. همچنین کاربران باید به سوالاتی در زمینه‌ی دارایی‌هایشان و تجربه‌ی سرمایه‌گذاری پاسخ بدهند.

مشتریان حقوقی بیتمکس نیز باید همان فرآیند تایید نام کاربری را تکمیل کنند. با این وجود ممکن است ویژگی‌های جدیدی برای ساده‌سازی فرآیند احراز هویت این دسته از مشتریان صرافی بیتمکس افزوده گردد. این اقدامات در راستای برنامه‌ی جدید صرافی بیت‌مکس برای مشتریان حقوقی خود(که در ژوئن 2020 اطلاعیه‌ی آن منتشر شده است) قرار خواهد گرفت.

مدیر تجاری صرافی بیت‌مکس  اظهار داشت که معرفی طرح تایید کاربران صرافی بیت‌مکس به این صرافی کمک خواهد کرد تا الزامات قانونی صنعت رمزارزها را برآورده سازد و به‌طور برجسته‌تری در این حوزه رشد کند.

تایید کاربران همچنین به این صرافی کمک می‌کند تا موقعیت کاربرانش را شناسایی کند و در نتیجه محصولات اختصاصی‌تری را به کاربرانش پیشنهاد نماید.

واکنش کاربران توییتر به طرح احراز هویت در صرافی بیتمکس

با این وجود فعالان حوزه‌ی رمزارزها در توییتر نسبت به اجرای طرح تایید کاربران صرافی بیتمکس واکنش منفی نشان داده‌اند. یکی از کاربران توییت در این رابطه اظهار داشت: «این رویکری است که مرگ صرافی را به همراه دارد.» کاربر دیگری نیز اعلام کرد که در پی اجرای این طرح «فعالیت در این صرافی را متوقف خواهد کرد.»

به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که صرافی بیتمکس با معرفی طرح تایید کاربران در این پلتفرم قصد دارد به‌طور سازگارتری با قوانین جهانی فعالیت کند. بر اساس گزارش کوینیت، گروه ویژه‌ی‌ اقدام مالی(FATF) قوانینی را برای فعالیت کسب و کارها در صنعت رمزارزها معرفی کرده است، این آژانس همچنین اخیراً این قوانین را تمدید کرده است.بیتمکس به‌طور رسمی اعلام کرده است:

تایید هویت کاربران امروزه برای برآورده ساختن استانداردهای در حال تکامل صنعت رمزارزها به یک درخواست عادی تبدیل شده است و به دلیل افزایش اعتماد در اکوسیستم رمزارزها اهمیت دارد. BitMEX

در حقیقت تایید کاربران این امکان را برای صرافی بیتمکس فراهم می‌کند تا در صورت مواجه با مشکلاتی همانند هک و یا حملات مختلف حساب کاربری مهاجم را شناسایی کنند.

با این وجود، الزام کاربران به احراز هویت به معنای پایان فعالیت کاربران ایرانی در این پلتفرم معاملاتی خواهد بود. با توجه به‌این‌که کاربران ایرانی که در گذشته مسدود شدن حساب‌های کاربری پس از احراز هویت در صرافی‌های مختلف همانند بیت‌ترکس(Bittrex) و بایننس(Binance) را تجربه کرده‌اند. بهتر است برای جلوگیری از مواجهه با مشکلات مختلف دارایی‌هایشان را از این پلتفرم خارج نمایند.

نظر شما نسبت به اجرای طرح احراز هویت کاربران در صرافی بیت‌مکس چیست؟ آیا الزام کاربران به احراز هویت در صرافی‌های متمرکز کوچ فعالان به پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز را موجب خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا