اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

احتمال اصلاح قیمت بیت‌کوین تا مرز ۶ هزار دلار همچنان وجود دارد

تحلیل‌گران معتقد‌اند که بیت‌کوین همچنان با شرایط اشباع خرید روبرو بوده و نمودار‌های فعلی آن از یک سقوط نسبی تا نقطه‌ی مقاومت ۶ هزار دلاری خبر می‌دهند

نکات برگزیده مطلب
  • با اینکه رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) طی ماه‌های اخیر یک روند نسبتا صعودی در پیش گرفته و حتی تا مرز ۹۱۰۰ دلار نیز افزایش ارزش داشته است، اما تحلیل‌گران معتقداند که با نگاهی به نمودار‌های حرکتی این رمزارز می‌توان فهمید که بیتا‌کوین در حال آماده شدن برای یک سقوط نسبی و کاهش ارزش تا نقطه‌ی مقاومتی ۶ هزار دلار است.

پیش‌بینی وضعیت بیت‌کوین

شاید به نظر برسد که رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) یک دارایی غیرقابل پیش‌بینی است، اما با نگاهی به یه دهه حضور این رمزارز می‌توان الگوهای خاصی را در روند تغییرات آن مشاهده کرد. در حال حاضر یکی از این الگو‌ها به ما این سیگنال را می‌دهد که بیت‌کوین آماده است تا کاهش قیمت بیشتری را تجربه کند.

bitcoin

در حالیکه به نظر می‌رسد نمودار‌های تغییرات سه روزه‌ی بیت‌کوین به شدت افزایشی هستند و رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهند، و با توجه به سقوط هفته‌ی گذشته که ارزش این رمزارز از ۹۱۰۰ دلار به مرز ۷۵۰۰ دلار کاهش یافت، یک تحلیل‌گر صنعت رمزارزی با نام Thies اعلام نموده که بیت‌کوین با سقوط قیمت بیشتری مواجه خواهد شد. این تحلیل‌گر اخیرا با انتشار یک پست توییتری خاطر نشان کرده است هربار که بیت‌کوین به نقاط بالایی شاخص توان نسبی نزدیک شده و در حدود ۹۲ تا ۹۵ نوسان می‌کند، طی ماه‌های بعدی و قبل از ادامه‌ی روند صعودی خود با یک کاهش ارزش تقریبا ۳۰ درصدی و بیشتر مواجه می‌شود.

در واقع همانطور که در ادامه‌ی مطلب مشاهده خواهید کرد، شاخص RSI بیت‌کوین قبل از ادامه‌ی روند صعودی ابتدا پنج مرتبه حالت سقوط داشته و پس از آن روند صعودی خود را آغاز نموده است. این روند حتی برای سقوط تاریخی بیت‌کوین از قیمت ۲۰ هزار دلار در دسامبر سال ۲۰۱۷ نیز صادق است.

طبق اعلام این تحلیل‌گر حدود دو هفته‌ی قبل بیت‌کوین وارد محدوده‌ی RSI فوق‌الذکر شده است و نشانه‌های «خرید بیش از حد» را ارائه می‌کند. پیش‌بینی سوابق تاریخی در این چرخه بسیار مهم است، زیرا متوجه خواهیم شد که بیت‌کوین به زودی تا ۶۵۰۰ دلار سقوط کرده و احتمالا حتی به نقاط مقاومتی مهمی همچون ۶ هزار دلار نیز نزدیک خواهد شد.

البته این تنها سیگنال ناراحت‌کننده‌ی دیده شده در نمودار ۳ روزه‌ی بیت‌کوین نیست. طبق گزارشاتی که پیش‌تر منتشر شده است، نمودار‌های مذکور در حال حاضر یک واگرایی نزولی را تجربه می‌کنند که توسط سقوط بالایی حد پایین علامت گذاری شده اما پایین‌تر از شاخص RSI قرار دارد. مهم‌تر از این، شاخص میانگین حرکت انشعاب همگرایی(یا MACD) در حال قرمز شدن است و احتمالا از خط موازنه به سمت پایین حرکت خواهد کرد.

آقای نیک کات(Nick Cote) تحلیل‌گر بازار رمزارزی اخیرا توضیح داده است که شاخص RSI تصادفی سه روزه‌ی بیت‌کوین که سیگنال روند‌های حرکتی پیش رو را ارائه می‌کند، در نهایت شروع روند نزولی را نشان می‌دهد. این بدان معناست که روند صعودی به پایان رسیده است. آقای کات در ادامه با انتشار یک پست توییتری نوشت که اگر بیت‌کوین بتواند مقاومت کوتاه مدت ۷۶۰۰ دلار را بشکند، یک «بخش» به وجود خواهد آمد که احتمالا نشان دهنده‌ی سقوط قیمت بیت‌کوین خواهد بود.

آیا رسیدن به مرز ۶ هزار دلار امکان‌پذیر است

با توجه به اینکه اغلب تحلیل‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که روند نزولی هنوز به پایان نرسیده است، پس با این پرسش مواجه می‌شویم که بیت‌کوین نهایتا به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟ ظاهرا پاسخ این سوال نگاه به قیمت ۶ هزار دلار و انتظار برای سقوط تا این نقطه‌ی مقاومتی است.

یک مبادله‌گر شناخته شده‌ی صنعت رمزارزی با نام مستعار Teddy، با انتشار پست‌های توییتری توضیح داده است که نمودار هفتگی بیت‌کوین در حال حاضر برای شیرجه‌ی عمیق و سقوط قیمت آماده است. وی تصریح کرد که با رسیدن ارزش بیت‌کوین به یک نقطه‌ی حرکت متوسط کلیدی، «با صرف نظر از تعصبات، احتمال تایید و پیگیری هرگونه روند حرکتی وجود خواهد داشت». وی در رابطه با این مورد خاص معتقد است که این نقطه‌ی حساس همان میانگین حرکتی ۲۱ هفته‌ای بیت‌کوین است که در روند صعودی سال ۲۰۱۷ چهار مرتبه دیده شده است.

با اینکه از آخرین باری که بیت‌کوین توانسته به این سطح کلیدی برسد(که تقریبا هر سه ماه یک‌بار این اتفاق رخ می‌دهد) حدود ۷۰ روز گذشته است، کاربر Teddy اعلام کرد که بازگشت به قیمت ۶ هزار دلار و حوالی آن کاملا امکان‌پذیر است.

کاربر توییتری دیگری با نام TraderX0 نیز پس از تحلیل‌های خود همین نتایج را تکرار کرده است، با این تفاوت که او از نمودار‌های متوسط حرکت دیگری برای توصیف این تغییرات استفاده نموده است. وی خاطر نشان کرد که طی طولانی‌ترین روند صعودی بیت‌کوین، این رمزارز توانست هفت مرتبه به EMA صد روزه‌ی خودش برسد. به گفته‌ی او این حمایت پیوسته در راستای یک روند تکنیکی، دلایل تعیین کننده‌ی روند صعودی سال ۲۰۱۷ هستند. به نظر او در حال حاضر این روند حتی به نمودار متوسط حرکت صد روزه‌ی نمایی نزدیک هم نشده است.

بنابراین هم EMA صد روزه و EMA هم ۲۱ هفته‌ای نقطه‌ی ۶ هزار دلار را نشان می‌دهد، که تایید می‌کند بازگشت به این سطوح قیمت و شروع یک روند نزولی موقت لازم و ضروری است.

نظر شما در رابطه با گفته‌های این تحلیل‌گران چیست؟ آیا قبل از روند صعودی بعدی بیت‌کوین باید با یک سقوط نسبی روبرو شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا