اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

بررسی آمار و ارقام صنعت رمزارزی در قالب اینفوگرافیک

نگاهی به شرایط قانونگذاری و مالیاتی، تعداد صرافی‌های رمزارزی و خودپردازها، و میزان گسترش ماینینگ در هر کدام از کشورهای دنیا

رمزارزها و صنعت رمزارز در حال حاضر آنچنان محبوب شده‌اند که گاهی اوقات پرداختن به آمار‌های مربوط به آن‌ها تقریبا غیرضروری محسوب می‌شود و کاربران معمولا از آن‌ها اطلاع دارند. همچنین بسیاری از متخصصان این صنعت در رابطه با آمار‌های مختلفی صحبت کرده‌اند، اما تا زمانی که این گفته‌ها با تحقیق و ارائه‌ی ارقام دقیقی همراه نباشند، هیچ ارزشی نخواهند داشت.

اخیرا یک اینفوگرافیک جامع منتشر شده است که جزئیات جالبی را در رابطه با صنعت رمزارزی نشان می‌دهد. در این مجموعه جزئیاتی در رابطه با بخش‌های مختلف صنعت رمزارزی نشان داده شده است، مواردی از جمله: قانون‌گذاری در سراسر جهان، مالیات، مکان و تعداد دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی، جایگاه و مقر فعالیت صرافی‌های رمزارزی معتبر، میزان قدرت ماینینگ هر کشور و نهایتا میزان علاقه‌ی مردم هر کشور به صنعت رمزارز.

تمام داده‌های ارائه شده در این مجموعه از کشور‌ها و شرکت‌های مختلف جمع‌آوری شده‌اند، اما ارزیابی کلی این داده‌ها باز هم با مخاطراتی روبرو است زیرا برخی از شرکت‌ها تمایل دارند که همچنان مخفیانه به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در ادامه‌ی این مقاله به بخش‌های مختلف اینفوگرافیک مذکور خواهیم پرداخت.

همانطور که در اینفوگرافیک بالا مشاهده می‌کنید، رمزارزها عمدتا در کشور‌های غربی به صورت کامل قانون‌گذاری شده‌اند. کشور‌هایی مانند چین، ایران، عربستان سعودی و مصر نیز استفاده از رمزارزها غیرقانونی اعلام شده است.

از آنجایی که قانون‌گذاری صنعت رمزارزی همچنان ادامه دارد و این صنعت هنوز به قوانین جامعی نرسیده است، مقررات مالیاتی مربوط به این صنعت نیز در کشور‌های مختلف بسیار محدود هستند و در اغلب موارد هنوز قوانین مالیاتی مربوط به آن‌ها منتشر نشده است. تنها در کشور‌هایی مانند روسیه و هند قوانین مالیاتی مربوط به رمزارزها به صورت عمومی ارائه شده‌اند.

صرافی‌های رمزارزی معمولا برای شروع فعالیت‌های خود کشوری را انتخاب می‌کنند که از نظر اقتصادی و قانون‌گذاری دارای امنیت کامل باشد، بنابراین جای تعجب ندارد که بخش اعظم صرافی‌های معتبر جهان در کشور‌های اروپایی و غربی(به ویژه ایالات متحده) واقع شده‌اند.

از آنجایی که نصب و تعبیه‌ی خودپرداز‌های رمزارزی نیز رابطه‌ی مستقیم با قانون‌گذاری این صنعت در کشور‌های مختلف دارد، بنابراین در کشور‌هایی مانند کانادا و ایالات متحده می‌توان بیشترین تعداد خودپرداز رمزارزی را مشاهده کرد. در رتبه‌ی بعدی روسیه و برخی کشور‌های اروپایی و نیوزیلند قرار دارند.

با اینکه فعالیت‌های مرتبط با صنعت رمزارزی در کشور چین ممنوع اعلام شده‌اند، بخش اعظم قدرت ماینینگ جهان در این کشور متمرکز شده و به تنهایی بیش از ۴۰ درصد سهم بازار ماینینگ جهان را به خود اختصاص داده است. پس از چین به ترتیب کشور‌های گرجستان، آمریکا، کانادا و سوئد قرار دارند.

گرچه میزان حجم جستجوی‌های اینترنتی مرتبط با صنعت رمزارزی معمولا در کشور‌های توسعه یافته بیشتر است، اما نکته‌ی جالب توجه در این مقاله، افزایش علاقه‌ی شروندان کشور‌های آفریقایی و کم‌توسعه به صنعت رمزارزی می‌باشد. همانطور که در اینفوگرافیک فوق مشاهده می‌کنید، کشور‌هایی مانند آفریقای جنوبی، نیجریه و قنا از آن دسته کشور‌هایی هستند که با داشتن زیرساخت‌های بسیار ضعیف، نسبت به این صنعت نوظهور علاقه نشان داده‌اند.

نظر شما در رابطه با آمار ارائه شده توسط این اینفوگرافیک‌ها چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Zerocrypted

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا