اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

گسترش روز افزون تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین

ارزش بازار جهانی خودپرداز‌های بیت‌کوین در سال 2023 معادل 145 میلیون دلار خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • با رشد پذیرش و آگاهی از رمزارزها در جامعه، پیش‌بینی می‌شود بازار خودپرداز‌های بیت‌کوین(Bitcoin ATM) در یک دوره‌ی پنج ساله، نرخ رشد ترکیبی سالیانه‌(CAGR) بیش از 50 درصدی داشته باشد.

 

مطالعه صورت گرفته توسط شرکت تحقیقات تجاری MarketsandMarkets نشان می‌دهد که بازار خودپرداز‌های بیت‌کوین(Bitcoin ATM) با نرخ رشد ترکیبی سالیانه 54.7 درصد از سال 2018 تا 2023 گسترش خواهد یافت. در نتیجه ارزش این بازار به رقم 144.5 میلیون دلار در پنج سال آینده خواهد رسید.

هم اکنون تعداد خودپرداز‌های بیت‌کوین در جهان 3650 عدد است که نسبت به تعداد گزارش شده توسط CCN در ابتدای ماه گذشته (3500 عدد) افزایش زیادی را نشان می‌دهد. بر اساس وب سایت ردگیری خودپرداز‌های رمزارزها(Coin ATM Radar) به طور متوسط روزانه چهار دستگاه خود‌پرداز در سراسر جهان نصب و راه‌اندازی می‌گردد.  در سال گذشته تخمین زده شده که بازار خودپرداز‌های رمزارزها 6.8 میلیون دلار ارزش داشته است پس از آن و در سال 2018 ارزش آن به 16.3 میلیون دلار افزایش یافته است.

خرید و فروش خودپرداز‌ها

این مطالعه همچنین مشخص می‌کند که دستگاه‌های خودپرداز دو طرفه (که به کاربران امکان خرید و فروش رمزارزها را از طریق تنها یک دستگاه خودپرداز مهیا می‌کند) از نرخ رشد ترکیبی سالیانه‌ بالاتری نسبت به خودپرداز‌های یک‌طرفه (که در آن‌ها تنها فرآیند خرید یا فروش امکان پذیر می‌باشد) برخوردارند. با این وجود هم اکنون خودپرداز‌های یک‌طرفه با 62.49 درصد ضریب نفوذ در مقایسه با خودپرداز دو طرفه با نرخ 37.51 درصد در بازار غالب‌ترند.

بر اساس این مطالعه، بخش نمایشگر در بین اجزاء سخت افزاری این خودپرداز‌ها در طول زمان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اجزاء دیگر شامل اسکنر QR و انواع چاپگر‌های استفاده شده در خودپرداز‌ها هستند. دلیل مورد توجه قرار گرفتن قسمت نمایشگر کاربر پسند بودن این جزء است. بعلاوه کسانی که به دنبال نصب و راه‌اندازی خودپرداز‌های بیت‌کوین هستند، استفاده از نمایشگر لمسی با حذف کیبورد و دیگر سخت‌افزارهای اضافی صرفه جویی در هزینه‌ی نهایی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

ایالات متحده، کانادا و مکزیک

بر اساس نتایج این مطالعه بزرگترین بازار خودپرداز‌ رمزارزها در سال 2023 در سراسر جهان همچنان آمریکای شمالی خواهد بود. بنابراین جایگاه آمریکای شمالی به عنوان منطقه‌ی پیشتاز در این حوزه که هم اکنون 73.07 درصد از کل خودپرداز‌های بیت‌کوین در سراسر جهان را داراست، حفظ خواهد شد. نظر‌سنجی صورت گرفته در این مطالعه، شرایط قانون‌گذاری در حوزه‌ی رمزارزها را نسبتا مناسب ارزیابی می‌کند.

در گزارش پیش‌بینی بازار خود‌پرداز رمزارزها در سطح جهانی تا سال 2023 (Crypto ATM Market – Global Forecast to 2023) عنوان شده است:

«انتظار می‌رود ایالات متحده آمریکا با توجه به گسترش به‌کارگیری سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مرتبط با خودپردازهای رمزارزی و همچنین شرایط جذاب سرمایه‌گذاری (بدون هیچ منع قانونی)، در طی دوره‌ی پیش‌بینی شده همچنان پیشتاز بازار خودپرداز‌های رمزارزها باشد.»

دولت مکزیک در سال 2017 استفاده از بیت‌کوین را قانونی اعلام کرده و بر قانون‌گذاری آن در حوزه‌ی تکنولوژی تاکید کرده است. کانادا نیز فعالیت استارت آپی گسترده‌ای مخصوصا در حوزه‌ی رمزارزها را به ثبت رسانده است.

شما در مورد پیش‌بینی گسترش استفاده از خودپرداز‌های بیت‌کوین چگونه فکر می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا