اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

انتشار دلار دیجیتالی آمریکا را به مقابله با رمزارزها سوق خواهد داد

رئیس بانک مرکزی آمریکا در اظهارات اخیر خود اعلام کرد که پس از انتشار دلار دیجیتالی مردم جهان به رمزارزها نیازی نخواهند داشت وی همچنین خواستار وضع مقررات سختگیرانه بر ‌انتشار رمزارزهای پایدار شد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که چین به سرعت برای عرضه نهایی ارز دیجیتالی بانک مرکزی خود (یوان دیجیتالی) آماده می‌شود، آمریکا هنوز برنامه‌ای برای ساخت دلار دیجیتالی ندارد. اما بنظر می‌رسد که انتشار «دلار دیجیتالی» آمریکا را نیز همانند چین به سوی مقابله با رمزارزهای عمومی همانند بیت کوین و اتریوم سوق خواهد داد. رئیس بانک مرکزی آمریکا اخیراً بدون اشاره به تفاوت رمزارزها با ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی، اعلام کرد که انتشار دلار دیجیتالی نیاز مردم به سایر رمزارزها را برطرف خواهد کرد.

دلار دیجیتالی نیاز مردم به رمزارزها را برطرف خواهد کرد

جروم پاول (Jerome Powell)؛ رئیس بانک مرکزی آمریکا در جلسه ارائه گزارش به نمایندگان مجلس این کشور مطالبی را در رابطه با دلار دیجیتالی عنوان کرد. وی در روز چهارشنبه قطع وابستگی مردم به رمزارزها را یکی از اهداف اصلی بانک مرکزی آمریکا برای انتشار دلار دیجیتالی اعلام کرد.

پاول اظهار داشت که دلار دیجیتالی جایگزین مناسبی برای رمزارزها خواهد بود:

من فکر می‌کنم که پس از انتشار دلار دیجیتالی به رمزارزهای پایدار و دیگر رمزارزها نیاز نخواهید داشت. Jerome Powell

با این وجود، دلار دیجیتالی احتمالاً به‌طور آزاد و برابر در دسترس مردم جهان قرار نخواهد گرفت، همچنین رمزارزها یک ساختار مالی غیرمتمرکز را به‌وجود آورده‌اند که توسط خِرَد جمعی کنترل و هدایت می‌شود، اما دلار دیجیتالی قادر به ایجاد چنین ساختاری نخواهد بود. از طرفی حفاظت از حریم خصوصی و امکان فعالیت ناشناس نیز دیگر ویژگی رمزارزها محسوب می‌شود که ارائه چنین ویژگی‌هایی در دلار دیجیتالی بعید بنظر می‌رسد.

بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر 2021 نخستین گزارش رسمی خود را در رابطه با دلار دیجیتالی منتشر خواهد کرد. انتشار این گزارش یک گام سرنوشت‌ساز برای ارز دیجیتالی بانک مرکزی آمریکا محسوب می‌گردد.

سختگیری بر انتشار رمزارزهای پایدار

رئیس بانک مرکزی آمریکا در همین زمان خواستار سختگیری بر شرکت‌های ارائه کننده رمزارزهای پایدار شد. وی به نمایندگان اعلام کرد که باید به‌طور مشابه با صندوق‌های پولی و یا سپرده‌های بانکی مقررات سختگیرانه‌تری بر شرکت‌های ارائه دهنده رمزارزهای پایدار اعمال گردد.

بر اساس اظهارات وی؛ تتر ادعا می‌کند که هر واحد رمزارز پایدار یو.اس.دی.تی (USDT) توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود اما نادرستی این ادعا به اثبات رسیده است. در حقیقت اوراق بدهی و یا تجاری بخش بزرگی از دارایی‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد. معمولا این دارایی‌ها نقد شونده هستند اما در طول بحران مالی اخیر نقدشوندگی اوراق کاهش یافته بود.

رئیس بانک مرکزی آمریکا معتقد است که برای استفاده از رمزارزهای پایدار در بخشی از سیستم پرداخت جهان باید این دارایی‌ها قانون‌گذاری شوند. اما جایگاهی برای دیگر رمزارزها (همانند بیت کوین و اتریوم) در آینده ساختار پولی جهان متصور نیست. وی در گذشته و در واکنش به افزایش محبوبیت دوج کوین (Dogecoin)، این رمزارز را یک «حباب بی‌ارزش» توصیف کرد.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی آمریکا در رابطه با انتشار دلار دیجیتالی چیست؟ آیا دلار دیجیتالی قادر به حذف رمزارزهای عمومی همانند بیت کوین و اتریوم خواهد بود؟ وضع مقررات سختگیرانه بر رمزارزهای پایدار چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫2 دیدگاه ها

  1. حذف چی؟ 🤣🤣
    اینا بانکدار هستن و بیت کوین آمده نفوذ اینارو تو جهان کم کنه. اینا میخوان سیستم متمرکزی باشه که هرچقدر خواستن دلار دیجیتالی تولید کنن. فک نکنم موفق بشن چون مردم روی بیت کوین سرمایه گذاری کردن نه اینکه برای پرداخت استفاده کنن 😐😐

    1. بله این صرفاً دیدگاه خودشه
      البته شبکه لایتنینگ امکان استفاده از بیت کوین برای پرداخت را هم فراهم میکنه

دکمه بازگشت به بالا