اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ویتالیک بوترین طرح کلی تحول دو ساله‌ی اتریوم را ترسیم کرد

خالق اتریوم اعلام کرد که محدودیت انتشار اتر در زمان اعمال بروزرسانی، ۴.۷ میلیون توکن تعیین شده است در حالی که پس از پایان یافتن این فرآیند، محدودیت انتشار در بازه‌ی ۰-۲ میلیون توکن قرار خواهد گرفت

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه‌ی اتریوم بزودی فاز صفر از فرآیند بروزرسانی اتریوم ۲ را تجربه خواهد کرد، این فرآیند که اجرای آن در چند فاز برنامه‌ریزی شده است تحولات گسترده‌ای را در این شبکه به همراه خواهد داشت. ویتالیک بوترین اخیراً جزئیاتی را از تغییرات شبکه‌ی اتریوم در زمان گذار ارائه کرده است.

خالق اتریوم نقشه‌ی تحول این پروژه را ترسیم کرد

کاربران شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی زنجیره‌ی بیکن(Beacon Chain) پروژه‌ی اتریوم 2 را در یکم دسامبر سال 2020 میلادی انتظار می‌کشند. این مرحله، فاز صفر از راه‌اندازی اتریوم 2 را تشکیل می‌دهد و برآورد شده است که فاز 1 و 2 این پروژه در پایان سال 2021 میلادی اجرا گردد. تغییر الگوریتم کنونی اجماع در شبکه‌ی اتریوم؛ یعنی اثبات کار و جایگزین ساختن آن با الگوریتم اثبات سهام بزرگترین بروزرسانی اتریوم شبکه‌ی اتریوم را از زمان این پروژه تاکنون تشکیل می‌دهد.

اتریوم 2 قدرت پردازش حجم بالایی از تراکنش‌ها را به‌طور برابر با شرکت‌های عظیم در حوزه‌ی پرداخت متمرکز دارایی‌ها با کارمزد اندک ارائه خواهد کرد. در حالی که به زمان راه‌اندازی فاز صفر اتریوم 2 نزدیک می‌شویم حساسیت کاربران نسبت به خبر‌های منتشر شده در رابطه با اتریوم 2 افزایش می‌یابد. ویتالیک بوترین؛ یکی از بنیان‌گذاران اتریوم در روز دیدگاه خود را نسبت به جنبه‌های مختلف بروزرسانی شبکه‌ی اتریوم اعلام کرد.

 بوترین تاکید کرد که طی دو سال آینده اکوسیستم اتریوم تحولات سریعی را در شبکه‌ی بلاکچین خود تجربه خواهد کرد که چند تغییر اساس در فن‌آوری این پروژه را شامل می‌شود.

ویتالیک بوترین
من فکر می‌کنم هم‌اکنون فرصت مناسبی است تا مطالب مهمی را (در رابطه با زمان گذار اتریوم) ارائه کنم. قاطعانه می‌توان گفت که در طول دو سال آینده اتریوم تحولات سریعی را تجربه خواهد کرد. ساختار ذخیره‌سازی داده‌ها مبتنی بر باینری(Binary Trie) جایگزین ساختار کنونی ذخیره‌سازی بر مبنای هگز(Hex Trie) خواهد شد. الگوریتم اجماع اثبات سهام جایگزین الگوریتم اثبات کار خواهد شد، ما فن‌آوری جدیدی را با عنوان «نمونه‌برداری از دسترسی به داده‌ها(Data Availability Sampling)» ارائه خواهیم کرد و ساختار شبکه‌ی اتریوم در سه بخش اصلاح خواهد شد: 1.تغییر الگوریتم 2. پیشنهاد بروزرسانی EIP 1559 3. روش فعالیت کاربران دچار تغییر خواهد شد

حداکثر 4.7 میلیون توکن اتر در هر سال منتشر خواهد شد

یکی از کاربران فروم ردیت حداکثر میزان انتشار توکن‌های اتر در زنجیره‌ی جدید مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام را مورد پرسش قرار داد. بوترین در پاسخ به این پرسش اظهار داشت:

تا زمان پایان یافتن فرآیند انتقال اتریوم 2 و بر اساس جدول زمانی، حداکثر میزان انتشار اتر در هر سال 4.7 میلیون توکن تعیین شده است. پس از پایان یافتن فرآیند ترکیب الگوریتم اثبات سهام در شبکه‌ی اتریوم، محدودیت انتشار(بدون در نظر گرفتن سوزاندن کارمزد تراکنش‌ها) در بازه‌ی 0-2 میلیون اتر قرار خواهد داشت.

کاهش حجم انتشار توکن‌های اتر در حقیقت اجرای رویداد هالوینگ را برای فعالان صنعت رمزارزی تداعی می‌کند. در نتیجه، تغییر در نرخ انتشار اتر احتمالاْ ارزش این دارایی را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با این وجود، بوترین اظهار داشت که در زمان گذار(زمان اعمال تغییرات مختلف در شبکه‌ی اتریوم) تعیین اعداد مشخص کارایی ندارد. پس از اجرای هر فاز بروزرسانی اتریوم، ریسک مربوط به راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم 2 کاهش خواهد یافت.

بر اساس گزارش کوینیت، بوترین اخیراً 3200 توکن اتر را به قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم منتقل کرده است.

نظر شما نسبت به ویژگی عنوان شده در نقشه‌ی تحول دوساله‌ی اتریوم چیست؟ آیا افزایش محدودیت انتشار اتر پی از پایان یافتن فرآیند بروزرسانی، افزایش شدید ارزش این دارایی را موجب خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا