اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شمارش معکوس برای اجرای بروزرسانی آتی شبکه‌ی اتریوم آغاز شد

بروزرسانی آتی اتریوم با نام برلین(Berlin) در روز چهاردهم آوریل و همزمان با استخراج بلاک شماره‌ی ۱۲,۲۴۴,۰۰۰ در شبکه‌ی اتریوم اعمال خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که مدت نسبتاً طولانی از زمان اجرای آخرین بروزرسانی در شبکه‌ی اتریوم سپری شده است، توسعه‌دهندگان شبکه‌ی اتریوم۱ سرانجام زمان دقیق اجرای بروزرسانی آتی شبکه‌ی اتریوم یعنی بروزرسانی برلین(Berlin) را تعیین کردند. بر همین اساس بروزرسانی بعدی شبکه‌ی اتریوم پس از بررسی آن در شبکه‌های آزمایشی مختلف، در روز چهاردهم آوریل(همزمان با استخراج بلاک شماره‌ی ۱۲,۲۴۴,۰۰۰) اجرا خواهد شد.

تعیین زمان دقیق اجرای بروزرسانی برلین اتریوم

شبکه‌ی اتریوم دو بروزرسانی را در پیش روی خود خواهد داشت که بروزرسانی برلین(Berlin) و سپس بروزرسانی لندن(London) را شامل می‌گردد. تیم بیکو(Tim Beiko)؛ رئیس تیم پشتیبانی پروژه‌ی بروزرسانی برلین در وب سایت اتریوم از اجرای این بروزرسانی در اواسط آوریل و پس از راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی این بروزرسانی در طول چند روز آتی خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، بروزرسانی برلین در بلاک شماره‌ی 12,244,000 اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود که در روز چهاردهم آوریل این بلاک در شبکه‌ی اتریوم استخراج شود. با این وجود، زمان دقیق اجرای این بروزرسانی با توجه به سرعت استخراج بلاک‌های باقی مانده در شبکه‌ی اتریوم تغییر کند.

تعیین زمان دقیق اجرای بروزرسانی برلین اتریوم
آماده باشید! به‌روزرسانی برلین بزودی اجرا خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزئیات اجرای بروزرسانی به پست وبلاگ اتریوم مراجعه کنید.

بر اساس گزارش کوینیت، هاردفورک برلین با بهینه‌سازی هزینه‌ی گَس(کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم) به رفع مشکل انباشتگی تراکنش‌ها و دفع حملات احتمالی انکار سرویس(DoS) از سوی مهاجمان کمک خواهد کرد. پیش نویس مشخصات بروزرسانی برلین در ماه ژوئن منتشر شده است که پنج ویژگی کلیدی(پیشنهاد بروزرسانی) را شامل می‌گردد.

پیش از فعال‌سازی بروزرسانی برلین در شبکه‌ی اتریوم، این بروزرسانی ابتدا در شبکه‌ی آزمایشی راپستن(Ropsten) و سپس در شبکه‌های آزمایشی گورلی(Goerli) و رینکبی(Rinkeby) به ترتیب در روزهای دهم، هفدهم و بیست و چهارم مارس مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعیه‌ی تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم، اوپراتورهای گره که تمایل دارند در اجرای این بروزرسانی مشارکت کنند، باید پیش از اجرای فورک در این شبکه‌ بروزرسانی را دریافت و نصب کنند. در همین راستا و به دلیل تغییرات احتمالی در زمان استخراج بلاک‌ها، توصیه شده است که چند روز پیش از زمان مورد انتظار برای اجرای این بروزرسانی برای دریافت و نصب آن اقدام کنند.

تلاش برای بهبود عملکرد شبکه‌ی اتریوم1

بروزرسانی برلین که اجرای آن از تابستان 2020 میلادی تاکنون به تعویق افتاده است، یکی از بروزرسانی‌های مهم شبکه‌ی اتریوم1 را تشکیل می‌دهد. اجرای این بروزرسانی به دلایل مختلفی شامل نگرانی از ایجاد تمرکز در شبکه به دلیل وابستگی آن به نسخه‌ی نرم‌افزاری کلاینت گث(Geth) به تعویق افتاده است. در طول این مدت زمان، تغییرات گسترده‌ای نیز در اجرای پیشنهاد‌های بروزرسانی اتریوم(EIPs) اتفاق افتاده است.

بروزرسانی برلین با فاصله‌ی زیادی پس از بروزرسانی استانبول(Istanbul) و میور گلیسر(Muir Glacier) برای بهبود عملکرد شبکه‌ی اتریوم اجرا خواهد شد. در حقیقت، پیش از راه‌اندازی کامل شبکه‌ی اتریوم2، بخشی از توسعه‌دهندگان اتریوم همچنان برای بهبود عملکرد شبکه‌ی اتریوم1 تلاش می‌کنند.

نظر شما نسبت به تاثیر اجرای بروزرسانی برلین بر عملکرد شبکه‌ی اتریوم چیست؟ آیا فورک برلین پس از تعویق نسبتاً طولانی در زمان تعیین شده با موفقیت اجرا خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا