اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

ورود ثروت سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت کوین قیمت این رمزارز را تا حدی بالا خواهد برد؟

محققان شرکت مساری بر این باورند که تخصیص تنها ۱ درصد از سرمایه‌ی موسسات و نهاد‌های بزرگ به بازار بیت کوین، باعث افزایش مجموع سرمایه‌ی در حال گردش این رمزارز تا مرز ۱ تریلیون دلار خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • اغلب تحلیلگران و کاربران صنعت رمزارزها بر این باروند که ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار رمزارزها باعث افزایش چشم‌گیر ارزش این بازار و مجموع سرمایه‌ی در حال گردش آن خواهد شد. حال یکی از تحلیلگران شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی مساری(Messari) اعلام نموده که تخصیص تنها ۱ درصد از ثروت سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت کوین باعث خواهد شد که مجموع سرمایه‌ی در حال گردش این رمزارز از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کرده و قیمت هرواحد BTC به ۵۰ هزار دلار برسد.

تحقیقات جدید مساری

رایان واتکینز(Ryan Watkins) از محققان شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی مساری(Messari) اخیراً گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد در صورت تخصیص تنها ۱ درصد از سرمایه‌ی شرکت‌ها و موسسات بزرگ به بازار بیت کوین، مجموع سرمایه‌ی در حال گردش این رمزارز از مرز ۱ تریلیون دلار نیز عبور خواهد کرد.

تحقیقاتی آقای واتکینز پیرامون محاسبه‌ی تاثیر ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت کوین به دنبال آن صورت گرفت که پائول تئودور جونز(Paul Tudor Jones) یک سرمایه‌گذار و مدیر دارایی بسیار موفق حوزه‌ی اقتصادی توضیح داد که «تنها یک مقدار کوچک از دارایی سرمایه‌گذاران سازمانی» می‌تواند بازار بیت کوین را متحول کند.

سرمایه‌ی ۱ تریلیون دلاری بازار بیت کوین

این محقق پیش‌بینی می‌کند که تخصیص مقدار ناچیزی از سرمایه‌ی بنیادها و سازمان‌ها، دفاتر خانوادگی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری داخلی، صندوق‌های بازنشستگی و وجوه متقابل به بازار بیت کوین باعث خواهد شد که سطح مجموع سرمایه‌ی در حال گردش شبکه‌ی بیت کوین با افزایش ۴۸۰ میلیون دلاری روبرو شود.

مساری بیت کوین سرمایه‌گذاری سازمانی
پست توییتری رایان واتکینز

آقای واتکینس با استناد به تحقیقات کریس بورنیسکه(Chris Burniske) یکی از محققان حوزه‌ی رمزارز مبنی بر اینکه ورود ارز فیات به صنعت رمزارزها به طور معمول باعث افزایش قیمت‌ها در روند صعودی سال ۲۰۱۷ بین ۲ تا ۲۵ برابر شده است، توضیح داد که «تخصیص تنها ۱ درصد از دارایی سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت کوین باعث خواهد شد تا به راحتی مجموع سرمایه‌ی در حال گردش این بازار از ۱ تریلیون دلار هم عبور کند، یا به عبارتی قیمت هر واحد رمزارز BTC به بالاتر از ۵۰ هزار دلار برسد».

کدام سازمان‌ها روند صعودی بازار رمزارزها را آغاز می‌کنند؟

گرچه آقای واتکینز معتقد است که «بیت کوین برای رسیدن به موفقیت به سرمایه‌ گذاری سازمانی نیازی ندارد»، اما توضیح داده است که «اگر بیت کوین به دنبال تبدیل شدن به یک محل ذخیره‌ی ارزش جهانی و پذیرفته شده است، باید سرمایه‌گذاران سازمانی را ترغیب کند تا ثروت خود را با این بازار منتقل کنند».

وی پیش‌بینی کرد که صندوق‌های تامین سرمایه باعث خواهند شد تا سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت بازار رمزارزها حرکت کنند، با این حال آقای رایاد ردلوف(Ryan Radloff) مدیرعامل یک صندوق نگهداری سرمایه‌ی چند میلیارد دلاری به نام کیندوم تراست(Kingdom Trust) پیش‌بینی کرده است که صندوق‌های بازنشستگی ایالات متحده با در اختیار داشتن چیزی حدود ۲۸ تریلیون دلار سرمایه، اولین موسسات و نهاد‌های جذب شده به سمت صنعت رمزارزها خواهند بود، زیرا مصرف‌کنندگان خواستار تخصیص دارایی‌های دیجیتال به سبد سرمایه‌گذاری بازنشستگی خود هستند.

سایر تحلیلگران در رابطه با این موضوع اعلام کرده‌اند که موسسات و سرمایه‌گذاران سازمانی تنها با افزایش سطح نوآوری و تطابق با قوانین و مقررات پا به صنعت دارایی‌های رمزارزی خواهند گذاشت.

نظر شما در رابطه با تحقیقات جدید منتشر شده توسط شرکت مساری چیست؟ آیا ورودی سرمایه‌گذاران سازمانی به صنعت رمزارزها می‌توانند چنین تاثیر چشم‌گیری بر قیمت‌ها و مجموع سرمایه‌ی در حال گردش آن داشته باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا