اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

یکی از مدیران صرافی کوین‌بیس: از گسترش و بدتر شدن وضعیت حادثه‌ی هک توییتر جلوگیری کرده‌ایم

با گذشت حدود یک هفته از حادثه‌ی هک شدن حساب‌های توییتر، مدیران کوین‌بیس اعلام کرده‌اند که از ارسال بیت کوین توسط ۱۱۰۰ کاربر خود به آدرس هکرها جلوگیری کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • هفته‌ی گذشته هکرها توانستند با حمله به حساب‌های توییتری افراد سرشناس از جمله بیل گیتس، باراک اوباما و ایلان ماسک، کنترل تعداد زیادی از حساب‌های کاربران را بدست گرفته و از آن‌ها جهت دریافت رمزارز از کاربران سوءاستفاده کنند. پس از مدتی اعلام شد که هکرها چیزی حدود ۱۲۰ هزار دلار رمزارز بیت کوین را توانسته‌اند به این روش سرقت کنند، با این حال مقامات صرافی محبوب کوین‌بیس(Coinbase) اعلام کرده‌اند که آن‌ها با جلوگیری از ارسال بیت کوین توسط ۱۱۰۰ کاربر خود به آدرس هکرها از گسترش و بدتر شدن اوضاع جلوگیری به عمل آورده‌اند.

کوین‌بیس یک قهرمان

گزارشات حاکی از آن است که هکرهای دخیل در حادثه‌ی هک شدن حساب‌های توییتر توانسته‌اند چیزی معادل ۱۲۰ هزار دلار بیت کوین کسب کنند. این درحالیست که به گفته‌ی مقامات صرافی کوین‌بیس(Coinbase) این حادثه می‌توانست خیلی بدتر هم باشد.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، هفته‌ی گذشته تعداد زیادی از حساب‌های کاربری سرشناس و معروف توییتری از جمله بیل گیتس، ایلان ماسک، باراک اوباما و جو باید توسط هکرها و کلاهبرداران حوزه‌ی رمزارز ربوده شد و تحت کنترل قرار گرفت. حال پس از گذشت روزها از این موضوع، صرافی محبوب کوین‌بیس اعلام نموده که آن‌ها از ارسال بیت کوین توسط ۱۱۰۰ کاربر خود به این کلاهبرداران جلوگیری کرده‌اند و باعث شده‌اند که این حادثه وخیم‌تر نشود.

آقای فیلیپ مارتین(Philip Martin) رئیس بخش امنیت صرافی کوین‌بیس اخیراً اعلام نموده که ۱۱۰۰ کاربر این صرافی تراکنش‌های خود را تکمیل کرده بودند و چیزی حدود ۳۰/۴ واحد رمزارز بیت کوین با ارزشی بالغ بر ۲۸۰ هزار دلار آماده‌ی ارسال به هکرها بوده است. در این بین تنها ۱۴ کاربر کوین‌بیس پیش از اضافه شدن آدرس کیف‌پول اعلام شده توسط هکرها به لیست سیاه، موفق به ارسال دارایی به آن‌ها شده‌اند. علاوه بر این گزارش شده که صرافی‌های مبادله‌ی رمزارزی جمنای(Gemini)، کراکن(Kraken) و بایننس(Binance) نیز از ارسال دارایی رمزارزی به حساب هکرها توسط کاربران جلوگیری به عمل آورده‌اند.

جسی پاول(Jesse Powell) مدیرعامل صرافی کراکن در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «حادثه‌ی هک شدن حساب‌های توییتری بسیار بزرگ‌تر و گسترده‌تر از چیزیست که شاهد آن هستیم. صرافی کراکن همواره در حال نظارت برای کشف اینگونه فعالیت‌ها بوده و در صورت برخورد با آن‌ها، سریعاً آدرس‌های ارائه شده را مسدود می‌کند. همانند سایر کلاهبرداری‌های صورت گرفته تا به امروز، ما اوایل هفته‌ی جاری آدرس‌های مربوط به هک توییتر را به لیست سیاه خود اضافه کردیم».

این تلاش‌ها کافی نبود

کریگ رایت

با این وجود، به نظر می‌رسد که تلاش صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز مانع ارسال معادل ۱۲۰ هزار دلار رمزارز بیت کوین به آدرس هکرها نشده‌ است. البته در این میان تنها چیزی حدود ۳ هزار دلار بیت کوین از طریق صرافی کوین‌بیس به این آدرس‌ها ارسال شده است. با توجه به ماهیت غیرمتمرکز رمزارزها، ردیابی و بازگردانی این دارایی‌های رمزارزی بسیار دشوار خواهد بود.

با توجه به داده‌های منتشر شده توسط شرکت دبلاک(The Block)، بخشی از این رمزارزهای سرقتی به حساب‌های موجود در صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز و پلت‌فرم‌های میکسر همچون کیف‌پول واسابی(Wasabi) ارسال شده‌اند. پلت‌فرم‌های میکسر دارایی‌های رمزارزی دریافت شده از کاربران مختلف را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا منبع اصلی ارسال کننده و دریافت کننده‌ی آن‌ها مبهم و تقریباً غیرقابل ردیابی شود. سایر پلت‌فرم‌های فعال حوزه‌ی رمزارزی از جمله بیت‌پی(BitPay) نیز تایید کرده‌اند که آدرس اعلام شده توسط هکرها اخیراً بسیار فعال بوده‌اند.

یک تراکنش قابل پیگیری

سخنگوی شرکت بیت‌پی اخیراً به نمایندگان شرکت دبلاک اعلام نموده که:

بیت‌پی تایید می‌کند که در ماه می ۲۰۲۰ یک خرید به مبلغ ۲۵ دلار با استفاده از آدرس هکرهای توییتری صورت گرفته است. به عنوان بخشی از روند پردازش و مراحل استاندارد بیت‌پی، جزئیات و اطلاعات موجود در رابطه با این تراکنش با مقامات مسئول از جمله مقامات قانونی به اشتراک گذاشته خواهد شد. BitPay

همچنان مشخص نیست که آیا بیت کوین‌های سرقت شده را می‌توان ردیابی کرد یا خیر. شایان ذکر است که این حادثه باعث ایجاد فشار سنگین بر روی شرکت توییتر شده است، زیرا اغلب حساب‌های هک شده اقدامات امنیتی مورد نیاز برای جلوگیری از هک شدن از جمله رمز عبور پیچیده و تایید دو مرحله‌ای را انجام داده بودند.

نظر شما در رابطه با اعلامیه‌ی منتشر شده توسط کوین‌بیس و ادعای جلوگیری از ارسال بیت کوین ۱۱۰۰ کاربر چیست؟ آیا این صرافی‌های محبوب توانسته سریعاً وارد عمل شده و همانند یک قهرمان ظاهر شود، و یا تنها در حال تبلیغ و سوء استفاده از موقعیت به نفع خودش است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا