اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

هشدار قانون‌گذاران آلمان: سهام توکنیزه شده‌ی بایننس ممکن است ناقض قوانین اوراق بهادار باشد

سازمان نظارت بر امور مالی فدرال کشور آلمان(BaFin) با انتشار گزارش اعلام نموده که صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس بدون ارائه‌ی «مدارک و اسناد مورد نیاز» به قانون‌گذاران مالی اقدام به انتشار و عرضه‌ی اوراق بهادار توکنیزه شده، کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • اوایل ماه جاری بود که صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس(‌Binance) با انتشار بیانیه‌ای از آغاز خدمات مربوط به سهام توکنیزه شده‌ی شرکت تسلا(Tesla) و صرافی کوین‌بیس(Coinbase) خبر داد. حال سازمان نظارت بر امور مالی فدرال کشور آلمان(BaFin) با انتشار گزارشی اعلام نموده که این صرافی برای آغاز ارائه‌ی اینگونه خدمات هیچگونه اسناد و مدارکی به تنظیم‌کنندگان و قانون‌گذاران مالی ارائه نکرده و عملاً به صورت خودمختار ارائه‌ی چنین سرویسی را آغاز نموده است؛ روندی که در نهایت ممکن است به موضع‌گیری آژانس‌های قانون‌گذار و مشکلات همراه با آن منجر شود. از آنجا که دسترسی مستقیم کاربران ایرانی به خدمات صرافی بایننس امکان‌پذیر نیست و کاربران مجبوراند با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آدرس IP به این صرافی مراجعه کنند، تیم کوینیت نسبت به استفاده از آدرس‌های IP کشور آلمان و امکان درخواست مدارک مرتبط با شناخت مشتری(KYC) به همه‌ی عزیزان هشدار داده و پیشنهاد می‌کند تا از آدرس IP کشورهایی که در رابطه با صنعت رمزارزها حساسیت کم‌تری از خود نشان می‌دهند، برای دسترسی به خدمات این پلت‌فرم استفاده شود.

نقض قوانین؟!

سازمان نظارت بر امور مالی فدرال کشور آلمان(BaFin) به تازگی اعلام نموده که صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس ممکن است به لطف عرضه‌ی توکن‌های مربوط به سهام شرکت خودروسازی تسلا و توکن سهام کوین‌بیس، اکنون در وضعیت نقض قوانین مرتبط با اوراق بهادار قرار گرفته باشد.

چندی قبل صرافی بایننس اعلام کرد که از این پس توکن‌های مبتنی بر سهام صرافی کوین‌بیس(Coinbase) و سهام شرکت خودروسازی تسلا(Tesla) عرضه خواهد کرد، توکن‌هایی که به ادعای بایننس «به طور کامل توسط اوراق بهادار مذکور نزد این صرافی» پشتیبانی می‌شوند.

صرافی بایننس که از لحاظ حجم مبادله اکنون مقام اول در جهان را در اختیار دارد، این سهام‌های توکنیزه شده را ابتدای ماه آوریل عرضه کرد تا بتواند علاوه بر ارائه‌ی خدمات بیشتر به مشتریان، بر موج شور و هیجان پیرامون این دو شرکت یعنی تسلا و کوین‌بیس سوار شود.

بایننس Binance سهام توکنیزه شده
سازمان نظارت بر امور مالی فدرال کشور آلمان

این درحالیست که صرافی بایننس به طور غیرمستقیم اعلام نموده که قصد عرضه‌ی سهام توکنیزه شده‌ی سایر شرکت‌های بزرگ و نام آشنا از جمله اپل، مایکروسافت و حتی شرکت مایکرواستراتژی را هم دارد.

بایننس زیر ذره‌بین

هفته‌ی گذشته گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان مالی اروپا در حال بررسی دقیق‌تر این خدمات هستند.

در گزارش سازمان نظارت بر امور مالی فدرال کشور آلمان که امروز صبح منتشر شده است، اعلام شده که «دلایل معقولی» وجود دارد که نشان می‌دهند صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس بدون ارائه‌ی مدارک و اسناد مورد نیاز به قانون‌گذاران مالی اقدام به انتشار و عرضه‌ی اوراق بهادار توکنیزه شده، کرده است.

از آنجا که دسترسی مستقیم کاربران ایرانی به خدمات صرافی بایننس امکان‌پذیر نیست و کاربران مجبوراند با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آدرس IP به این صرافی مراجعه کنند، تیم کوینیت نسبت به استفاده از آدرس‌های IP کشور آلمان و امکان درخواست مدارک مرتبط با شناخت مشتری(KYC) به همه‌ی عزیزان هشدار داده و پیشنهاد می‌کند تا از آدرس IP کشورهایی که در رابطه با صنعت رمزارزها حساسیت کم‌تری از خود نشان می‌دهند، برای دسترسی به خدمات این پلت‌فرم استفاده شود.

انتشار این گزارش درحالیست که کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) نیز از مدتی قبل به بررسی اسناد صرافی بایننس و امکان دسترسی شهروندان آمریکایی به پلت‌فرم اصلی پرداخته است.

به دلیل قانون‌گذاری متفاوت حوزه‌ی دارایی‌های رمزارزی در ایالات متحده، فعالیت صرافی‌های رمزارزی در این کشور بسیار محدود بوده و این پلت‌فرم‌های مبادلاتی باید نسخه‌ی ویژه‌ای در اختیار کاربران خود قرار دهند.

در همین راستا کاربران و شهروندان آمریکایی به پلت‌فرم اصلی بایننس دسترسی ندارد، بلکه می‌توانند از خدمات شعبه‌ی ایالات متحده‌ی این صرافی استفاده کنند.

نظر شما در رابطه با گزارش منتشر شده توسط مقامات قانونی آلمان چیست؟ آیا سهام توکنیزه شده می‌تواند ناقض قوانین مرتبط با حوزه‌ی اوراق بهادار بوده و بایننس به زودی دچار مشکلات قانونی خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا