اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دست‌های پنهان صرافی بیتمکس در سقوط قیمت اخیر بیت کوین

تسویه‌ی پیش از موعد قرارداد‌های آتی به‌طور انبوه در صرافی بیت‌مکس موجب تسریع روند سقوط قیمت بیت کوین شده است.

نکات برگزیده مطلب
  • در پی سقوط قیمت بیت کوین به سطح ۳,۷۰۰ دلار، شایعات در رابطه با دستکاری بازار رمزارزها نیز افزایش یافته است. در همین زمان، اختلال صرافی بیت‌مکس به مدت ۲۵ دقیقه در روز دوازدهم دسامبر انتقادات شدید کاربران را به همراه داشته است. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که در بازه‌ی زمانی روزانه به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار قرارداد‌های آتی در پلتفرم این صرافی به صورت پیش از موعد تسویه‌ شده‌اند.

مشکلات سخت افزاری موجب اختلال در فعالیت صرافی بیت‌مکس شده است

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که پلتفرم مبادلات صرافی بیت‌مکس در روز دوازدهم مارس و زمانی که بازار رمزارزها سقوط را تجربه کرده‌اند، از دسترس کاربران خارج شده است. در همین راستا، حساب کاربری توئیتر صرافی بیت‌مکس در روز جمعه سیزدهم مارس اعلام کرد که افزایش شدید سطح فعالیت کاربران در روز دوازدهم مارس باعث اختلال در فعالیت این صرافی شده است:

توئیت بیت‌مکس
ما در بازه‌ی زمانی 2:16 تا 2:40 دقیقه به وقت ساعت هماهنگ جهانی(UTC)، از وجود مشکل سخت‌افزاری در سیستم سرویس‌دهنده‌ی ابری مطلع شدیم که موجب تاخیر در ارائه‌ی سفارش‌های کاربران شده است. پلتفرم معاملاتی صرافی بیت‌مکس در ساعت 3:00 به وقت ساعت هماهنگ جهانی به حالت عادی بازگشت. آخرین بروزرسانی‌ها در این رابطه را می‌توانید در صفحه‌ی اعلام وضعیت صرافی بیت‌مکس مشاهده کنید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پلتفرم صرافی بیت‌مکس در روز سیزدهم مارس برای مدت 25 دقیقه از دسترس کاربران خارج شده است. همچنین پس از افزایش حجم عقد قرارداد‌های آتی در صرافی بیت‌مکس، این صرافی در روز دوازدهم دسامبر بیشترین حجم تسویه‌ی پیش از موعد قرارداد‌ها را در طول یک‌سال گذشته به دلیل سقوط قیمت رمزارزها تجربه کرده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها در مقیاس روزانه، ارزش تسویه‌ی زود هنگام قرارداد‌های آتی در این صرافی به بیش از 1.4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

ارزش تسویه‌ی قراردادهای آتی در صرافی بیت‌مکس
ارزش تسویه‌ی قراردادهای آتی در صرافی بیت‌مکس

پلتفرم صرافی بیت‌مکس در زمان سقوط بازار به‌طور عمدی از دسترس خارج شده است!

در همین راستا مدیرعامل FTX که به عنوان پلتفرم مبادلاتی مشتقات رمزارزها فعالیت می‌کند، دیدگاه خود را در رابطه با اختلال در فعالیت صرافی بیت‌مکس اظهار کرده است. وی معتقد است در صورتی که پلتفرم صرافی بیت‌مکس به دلیل «مشکل سخت‌افزاری» از دسترس خارج نشده بود، امکان کاهش قیمت بیت کوین به صفر وجود داشت.

سم بنکمن فراید(Sam Bankman-Fried)؛ در صبح روز جمعه سیزدهم دسامبر اظهار داشت که اوپراتورهای صرافی بیت‌مکس به دلیل ترس از تسویه‌ی زودهنگام تمامی قرارداد‌های آتی ثبت شده در دفتر سفارشات این صرافی و کاهش قیمت بیت کوین به صفر، با ادعای جعلی «مشکل سخت‌افزاری» پلتفرم مبادلاتی را از دسترس خارج کرده‌اند.

وی معتقد است که موتور تسویه‌ی قرارداد‌های آتی در صرافی بیتمکس به‌طور پیوسته موجب کاهش قیمت بیت کوین شده است. وی ادعا کرد که دارایی ارائه شده برای ثبت سفارش در دفتر سفارش‌های صرافی بیت‌مکس ده برابر نسبت به ارزش سفارش‌های ارائه شده کمتر است، در نتیجه تسویه‌ی زودهنگام قرارداد‌ها موجب کاهش شدید قیمت بیت کوین شده است.

نظر شما نسبت به دلیل اختلال در فعالیت صرافی بیت‌مکس چیست؟ آیا کاهش قیمت بیت کوین به سطح صفر در بازارهای معاملاتی امکان‌پذیر است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

یک نظر

  1. بیتمکس آخر کلاهبرداریه چندین بار سر ملت و کلاه گذاشته . واس چی مردم میرن از این استفاده میکنن .

دکمه بازگشت به بالا