اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

گردهمایی کارگروه اِف اِی تی اِف برای نظارت بر دارایی‌های رمزارزی

در این گردهمایی سه موضوع مهم از جمله نحوه‌ی نظارت بر رمزارزها و ارائه‌دهندگان خدمات مربوطه مورد بحث قرار گرفت

نکات برگزیده مطلب
  • اعضای کارگروه اقدامات مالی(FATF) و بیش از ۱۳۵ فرد از ۵۰ نماینده فعال در حوزه‌ی نظارت بر دارایی‌های رمزارزی اخیراً برای بحث در مورد چگونگی قانون‌گذاری رمزارزها و ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط گرد هم آمدند. در این رویداد با بیان اینکه رمزارزها ذاتاً دارایی‌های بین‌المللی هستند، بر اهمیت همکاری بین‌المللی اعضای اِف اِی تی اِف تاکید شد.

گردهمایی FATF با موضوع رمزارزها

کارگروه اقدامات مالی(FATF) هفته‌ی گذشته یک گردهمایی مهم در فرانسه برگزار کرد تا در مورد رسیدگی و نظارت بر دارایی‌های رمزارزی بحث شود. هدف از این گردهمایی «ارتقاء تاثیرگزاری روند نظارت توسط مقامات دولتی» در زمینه‌ی دارایی‌های رمزارزی و ارائه دهندگان خدمات مرتبط بود.

 

FATF در واقع یک سازمان بین‌دولتی است که بر روی محوریت تدوین سیاست‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم فعالیت مستمر دارد. ناظران و سرپرستان این کاگروه مقامات یا نهادهای غیردولتی هستند که مسئولیت‌های مربوط به انطباق هرکشور با سیاست‌های اعلام شده را برعهده دارند.

براساس گزارشات منتشر شده توسط کارگروه FATF، این رویداد اولین فرصت برای قانون‌گذاران بود تا پس از نهایی شدن قوانین مرتبط با صنعت رمزارزها در ژوئن ۲۰۱۹، در رابطه با چگونگی اجرای اقدامات جدید برای دارایی‌های رمزارزی و ارائه‌دهندگان خدمات مربوطه گفتگو کنند. در این گردهمایی ۱۳۵ نماینده از بیش از ۵۰ نمایندگی FATF شرکت کرده بودند. کارگروه اقدامات مالی به تفصیل شرح داده است:

سرپرستان نقش مهمی در اطمینان از اجرای قوانین و استاندارد‌های تعریف شده‌ی FATF توسط موسسات تنظیم شده، از جمله موسساتی همچون بانک‌ها و موسسات مالی را دارند؛ تا از هرگونه اقدام پولشویی و تامین مالی تروریسم جلوگیری به عمل آید. FATF

سه حوزه‌ی اصلی مورد بحث در این گردهمایی

در این رویداد سه حوزه‌ی اصلی مورد بحث قرار گرفت و شرکت‌کنندگان دانش و تجربه‌ی خود را در زمینه‌ی نظارت و تنظیم دارایی‌های مجازی و همچنین ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط با دارایی‌های مجازی(VASPs) به اشتراک گذاشتند. اولین موضوع مورد بحث، درس‌ها و آموزه‌هایی بود که به واسطه‌ی اجرای قوانین و چهارچوب‌های نظارتی بر رمزارز و VASPها در کشورهای دیگر بدست آمده بود.

موضوع دوم بحث در رابطه با نگرانی‌های متداول در زمان تهیه و تدوین قوانین و مقررات VASP بود. نمایندگان حاضر در این جلسه، رویکرد‌های فعلی برای ایجاد یک رژیم پایبند به قوانین ضد پولشویی و ضد تامین مالی تروریسم را به اشتراک گذاشتند و نحوه‌ی اجرای توصیه‌های FATF را بیان کردند. موضوع مورد بحث سوم نیز در رابطه با ابزارها، مهارت‌ها، رویه‌ها و فن‌آوری‌های مورد نیاز برای نظارت موثر بر VASPها بود. کاگروه FATF در رابطه با این گردهمایی اعلام نموده:

اهمیت همکاری بین‌المللی نیز در این گردهمایی مورد بحث قرار گرفت و برجسته شد، زیرا دارایی‌های مجازی ذاتا محصولاتی جهانی و بدون مرز هستند. FATF

در بخش‌های پایانی این جلسه نیز تعدادی از زمینه‌ها و حوزه‌هایی که به اقدام و بررسی بیشتری نیاز دارند، مشخص گردید و قرار شد که در جلسه‌ی بعدی FATF(که در ماه می برگزار خواهد شد) مورد بحث قرار بگیرند.

نظر شما در رابطه با گردهمایی FATF در رابطه با دارایی‌های رمزارزی و ارائه‌دهندگان خدمات مربوطه چیست؟ آیا این گردهمایی برای کمک به رشد این صنعت برگزار شده و یا FATF‌قصد دارد با ارائه‌ی قوانین سخت‌گیرانه از پیشرفت و گسترش آن جلوگیری کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا