اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

منتظر افزایش قیمت بیت کوین پس از زمان سررسید قرارداد‌های آتی باشید

با توجه به تحقیقات لوک مارتین، معامله‌گر و تحلیلگر بازارهای رمزارزی می‌توانیم برای هفته‌های منتهی به زمان تسویه‌ی قرارداد‌های آتی، انتظار افزایش قیمت بیت کوین را داشته باشیم

نکات برگزیده مطلب
  • تاثیر بازار قرارداد‌های آتی بر قیمت بیت کوین همواره مورد توجه فعالان بازار رمزارزی قرار دارد. داده‌های جدید نشان می‌دهد که از نظر آماری پس از زمان تسویه‌ی قرارداد‌های آتی، قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد.

بررسی تاثیر قرارداد‌های آتی بر تغییرات قیمت بیت کوین

لوک مارتین(Luke Martin)، معامله‌گر و تحلیلگر رمزارزی با جمع‌آوری داده‌های عملکرد قیمت بیت کوین پیش و پس از زمان انقضای قراردادهای آتی، نشان داد که معمولا پس از زمان انقضای قراردادهای آتی بیت کوین، سطوح قیمتی بالاتری ظاهر می‌شود.

مارتین قرارداد‌های آتی ماهیانه‌ی بیت کوین را مبنای مطالعه‌ی خود قرار داده است. زمانی که اولین قرارداد آتی بیت کوین در دسامبر 2017 برای فعالان رمزارزی رونمایی شد، این بازار به عنوان عاملی برای تغییر قیمت بازار توجه ‌بسیاری را به خود جلب کرده است.

تغییرات قیمت بیت کوین در محدوه‌ی زمانی تسویه‌ی قرارداد‌های آتی/ منبع:  توییتر Luke Martin

وی اظهار داشت:

معمولا پیش از زمان تسویه‌ی قرارداد‌های آتی فشار فروش و پس از این زمان عملکرد مثبتی در بازار رمزارزی مشاهده می‌شود. لوک مارتین

آنالیز داده‌ها نشان می‌دهد که در 73 درصد از شرایط، بازدهی منفی سرمایه‌گذاران رمزارزی یک هفته پیش از زمان تسویه‌ی قرارداد‌های آتی با بازدهی مثبت در هفته‌ی آینده مواجه خواهد شد.

تغییرات قیمت بیت کوین همواره از یک روند پیروی نمی‌کند

البته این پدیده در تمامی شرایط مشاهده نمی‌شود و استثنا‌هایی همانند سی‌ام نوامبر 2018 و بیست و پنجم ژوئن 2019 وجود دارد که در آن‌ها ارزش بیت کوین پیش و پس از تاریخ سررسید قرارداد‌های آتی کاهش یافته است.

مارتین اظهار داشت که عملکرد بیت کوین در هفته‌ی پس از تاریخ سررسید قرارداد‌های آتی دارای بازدهی متوسط مثبت 2.9 درصد است. در هفته‌ی بعدی با متوسط 3.9 درصد شرایط به مراتب بهتری را شاهد هستیم.

بلعکس، در هفته‌ی پیش از زمان تسویه‌ی قرارداد‌های آتی 2.4 درصد بازدهی منفی را شاهد هستیم، در حالی که عملکرد هفته‌ی گذشته با بازدهی منفی 5.1 درصد شرایط بدتری را نشان می‌دهد. اگرچه به‌طور عکس در هفته‌‌ای که قرارداد‌های آتی تسویه می‌شوند بازدهی 7.7 درصدی را شاهد هستیم.

وابستگی تغییرات قیمت بیت کوین در بازار به زمان تسویه‌ی قرارداد‌های آتی همواره مورد توجه فعالان بازار قرار داشته است. این موضوع موجب شده است تا فرضیه‌های بسیاری در زمینه‌ی دستکاری قیمت بیت کوین مطرح گردد.

نظر شما در رابطه با تغییرات ارزش بیت کوین در زمان‌های منتهی به تسویه‌ی قرارداد‌های آتی چیست؟ آیا تحلیل ارائه شده در آینده نیز معتبر خواهد بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دکمه بازگشت به بالا