اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بنوئیت کوئر: لیبرا یک «زنگ بیدارباش» برای بانک‌های مرکزی و قانون‌گذاران است

این مقام ارشد بانک مرکزی اروپا اخیراً اعلام نموده که بانکداران مرکزی و سیاست‌گذاران باید به چالش‌های جدید پیرامون رمزارزهای پایدار پاسخ دهند

نکات برگزیده مطلب
  • آقای بنوئیت کوئور(Benoit Coeure) یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا(ECB) در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که رمزارز پایدار لیبرا «بدون شک رمزارز لیبرا باعث بیداری برخی بانک‌های مرکزی و برخی سیاست‌گذاران بوده است» و آن‌ها باید به این چالش‌های جدید پیرامون آن پاسخ دهند. به گفته‌ی وی رمزارز پایدار لیبرا می‌تواند باعث ارتباط ۱/۷ میلیارد نفر به سیستم بانکداری شود.

اظهارات بنوئیت کوئرِ

یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی اروپا به تازگی اعلام نموده که «بدون شک رمزارز لیبرا(Libra) می‌تواند به طور بالقوه برخی از مشکلات موجود در سیستم پرداخت بین‌المللی را برطرف کند، اما ممکن است خودش باعث ایجاد مشکلاتی شود که برای رفع آن نیاز به تفکر خلاق قانون‌گذاران و تنظیم کنندگان است».

libra

روز چهارشنبه آقای بنوئیت کوئرِ(Benoit Coeure) یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا(ECB) با حضور در پارلمان فدرال آلمان اظهار داشت که «بدون شک رمزارز لیبرا باعث بیداری برخی بانک‌های مرکزی و برخی سیاست‌گذاران بوده است» و آن‌ها باید به این چالش‌های جدید پاسخ دهند.

وی در ادامه افزود که رمزارزهای پایدار، به ویژه رمزارز بومی شرکت فیس‌بوک، می‌توانند در راستای ارتباط ۱/۷ میلیارد نفر از سراسر جهان که به سیستم مالی دسترسی ندارند، به ما کمک کنند، در عین حال باعث شوند تا پرداخت‌های برون مرزی ارزان‌تر، سریع‌تر و شفاف‌تر شوند.

وی همچنین اظهار داشت که در زمینه‌ی بهبود میزان دسترسی و تسهیل پرداخت‌های خرد برون مرزی، این رمزارزها می‌توانند دو نقص اساسی در معماری فعلی بازار را برطرف کنند.

پایگاه کاربری فیس‌بوک در اختیار لیبرا است

به گفته‌ی آقای کوئر که هم اکنون ریاست کمیته‌ی پرداخت‌ها و زیرساخت‌های بازار در بانک پرداخت‌های بین‌المللی(BIS) را بر عهده دارد، رمزارز بومی لیبرا که توسط یک کنسرسیوم به سرپرستی شرکت فیس‌بوک پشتیبانی می‌شود، قرار است به پایگاه کاربری عظیم شرکت فیس‌بوک متصل شده و این موضوع باعث خواهد شد که این رمزارز «واقعا تاثیرگذار و مهم» باشد.

بنوئیت کوئر سرپرستی بخش رمزارزهای پایدار در کمیته‌ی G7 را هم بر عهده دارد.

این بانکدار فعال در بانک مرکزی اروپا نگرانی‌های زیادی در رابطه با رمزارزهای پایدار ایجاد کرده است. وی اخیرا اعلام نموده که می‌توان از این رمزارزها برای فرایند‌های غیرقانونی همچون پولشویی و تامین مالی تروریسم استفاده کرد؛ وی همچنین در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه‌ی حمیات از مصرف کننده، امنیت داده‌ها، ثبات شبکه، رقابت و مالیات نیز توضیحاتی ارائه نمود.

آقای کوئر در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که رمزارزهای پایدار برای سیاست‌های پولی و ثبات مالی پیامد‌های جدی به همراه خواهند داشت، زیرا این رمزارزها می‌توانند بر ذخیره‌ی پولی خارج از کانال‌های عادی تاثیرگذار باشند، درحالیکه شکست وعده‌های اعلام شده(وابستگی و نسبت رمزارزهای پایدار به ارزهای فیات موجود) می‌تواند پیامد‌های سیستمیک جدی به همراه داشته باشد.

به نقل از وی گفته شده:

با حضور رمزارزهای پایدار، ممکن است خطر نقض حاکمیت پولی کشور‌های سراسر جهان به وجود آید. Benoit Coeure

به رویکرد‌های جدیدی نیاز است

درحالیکه بنوئیت کوئر معتقد است که می‌توان در رابطه با قانون‌گذاری این محصولات جدید تحت چهارچوب‌‌های موجود فعالیت‌های زیادی انجام داد، اعلام کرد که در رابطه با این موضوع به رویکردهای جدیدی نیاز است. وی همچنین اظهار داشت که قوانین جدید باید به شکل «بین المللی و سازگار» اعمال شوند، تا نشان دهنده‌ی هماهنگی بین موسسات در سطح جهانی باشد.

وی در ادامه افزود که گروه G7 طی گردهمایی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی توصیه‌های خود رادر رابطه با رمزارزهای پایدار مطرح خواهد کرد. این گردهمایی در روزهای ۱۴ام تا ۲۰ام اکتبر برگزار می‌شود.

این صحبت‌های وی درحالی صورت گرفته که رمزارز لیبرا در بخش‌هایی از جهان، به ویژه در اروپا و چین با رویکرد‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای روبرو شده است. با این حال اظهارات اخیر بنوئیت کوئر با صحبت‌های پیشین وی که نشان دهنده‌ی توسعه‌ی یک رویکرد متعادل اما با نظارت‌های دقیق بر روی رمزارزهای است، هماهنگی دارد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های آقای بنوئیت کوئر چیست؟ چرا وی رمزارزهای پایدار را چالش‌ جدید برای قانون‌گذاران و بانک‌های مرکزی توصیف کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا