اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مدیرعامل بایننس: توییت‌های اخیر ترامپ درباره‌ی رمزارزها، تنها می‌تواند برای این صنعت مفید باشد

چانگ‌پنگ ژائو اظهار داشت که ترامپ تا کنون در برابر صنعت رمزارزها کاری انجام نداده است و تنها گفته که طرفدار رمزارزها نیست و انتشار مطلب با موضوع رمزارزها توسط رئیس جمهور آمریکا می‌تواند برای رمزارزها مفید باشد

نکات برگزیده مطلب
  • چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی رمزارز بایننس طی جدید‌ترین مصاحبه‌ی خودش اعلام نموده که پست‌های توییتری دونالد ترامپ و انتقاد‌های وی از رمزارزها تنها می‌تواند برای این صنعت مفید و خوب باشد. ترامپ با انتشار یک سری پست توییتری اعلام کرده بود که از طرفداران صنعت رمزارزی نیست و بیت‌کوین هم «پول محسوب نمی‌شود».

مصاحبه‌ی چانگ‌پنگ ژائو

گرچه دونالد ترامپ رئیس جهور ایالات متحده از اطرفداران صنعت رمزارزی به حساب نمی‌آید، اما این موضوع باعث نگرانی آقای چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی رمزارز بایننسـ(Binance) نشده است.

ژائو در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که اظهارات و انتقاد‌های دونالد ترامپ از بیت‌کوین(BTC) و پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک که لیبرا(Libra) نامیده شده، نه تنها برای رمزارز مشکل آفرین نخواهد بود، بلکه می‌تواند برای این صنعت مفید هم باشد.

مدیرعامل بایننس طی مصاحبه‌ با خبرگزاری اقتصادی CNBC اظهار داشت:

ترامپ تا به امروز در رابطه با صنعت رمزارزی کاری انجام نداده است، تنها اعلام کرده که از طرفداران این صنعت نیست. در واقع این پست توییتری وی و این موضوع که رئیس جمهور ایالات متحده در رابطه با رمزاررزها صحبت کرده است، می‌تواند خوب باشد. Changpeng Zhao

ماجراجویی‌های توییتری ترامپ

دونالد ترامپ در اوایل ماه جاری با انتشار یک سری پست‌های توییتری در رابطه با رمزارزها و صنعت رمزارزی اظهار داشت که او «از طرفداران صنعت رمزارزی نیست» و ادعا کرد رمزارزهایی همچون بیت‌کوین «پول نیستند». وی همچنین به تصمیم شرکت فیس‌بوک برای عرضه‌ی رمزارزی بومی اشاره کرد و گفت که این شرکت باید تحت قوانین بانکداری فدرال عمل کند.

متعاقبا، دیوید مارکوس(David Marcus) سرپرست بخش بلاک‌چین شرکت فیس‌بوک نیز نسبت به اظهارات پارلمان آمریکا در رابطه با لیبرا واکنش نشان داد، درحالیکه پس اظهار نگرانی‌ پارلمان نسبت به این پروژه باعث شد که قیمت بیت‌کوین نیز هفته‌ی گذشته به شدت کاهش یابد.

اما آقای ژائو اعلام نموده در «بدترین حالت»، حتی اگر ایالات متحده نگهداری و مالکیت رمزارز را هم غیرقانونی اعلام کند، این موضوع باعث نابودی و از بین رفتن صنعت رمزارزی نخواهد شد.

چانگ‌پنگ ژائو در رابطه با این مورد توضیح داد:

صرف نظر از قوانین هر کشوری، صنعت رمزارزی همچنان زنده خواهد ماند. اغلب کشور‌هایی که سعی کرده‌اند بیت‌کوین را ممنوع کنند، در نهایت باعث شده‌اند که شهروندانشان تمایل بیشتری به رمزارزها پیدا کنند. Changpeng Zhao

 

هک بایننس و نگرانی‌های پیرامون صنعت رمزارزی

مقامات قانونی کشور‌های مختلف اغلب در رابطه پتانسیل استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های غیرقانونی همچون کلاهبرداری و پولشویی، ابراز نگرانی کرده‌اند. حملات سایبری نیز یکی دیگر از مشکلات پیش روی این صنعت است که حتی صرافی بایننس نیز در برابر آن مصون نیست.

در ماه می، بایننس به کاربران خود اطلاع داد که با یک نقص و رخنه‌ی امنیتی بزرگ روبرو شده و حدود ۷ هزار واحد رمزارز بیت‌کوین نیز طی حملات هک از این صرافی ربوده شده است؛ این تعداد بیت‌کوین در حال حاضر چیزی در حدود ۷۰ میلیون دلار ارزش دارد. بایننس پس از مدت کوتاهی با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد که «تمام خسارات ناشی از این حملات هک را پرداخت خواهد کرد» و موجودی حساب کاربران تحت تاثیر این واقعا قرار نخواهد گرفت.

 

واکنش چانگ‌پنگ ژائو

درحالیکه آقای ژائو این حادثه را «تاسف انگیز» توصیف کرده بود، در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که با توجه به میزان درآمد خالص صرافی بایننس، «این واقعا کاملا قابل مدیریت و کنترل است». بایننس تنها در سال ۲۰۱۸ توانسته بیش از ۴۰۰ میلیون دلار درآمد خالص به دست آورد، این درحالیست که چانگ‌پنگ ژائو انتظار دارد سود و درآمد سال جاری از این هم بیشتر باشد.

وی همچنین اعلام نموده که این رویداد سرقت رمزارزی و پاسخ صریح بایننس نسبت به آن، نشان می‌دهد زمانی که حرف از امور مالی باشد، صنعت رمزارزی به «یک سطح جدید از شفافیت» رسیده است. لازم به یادآوری است که صرافی بایننس در حال حاضر از لحاظ میزان حجم مبادله بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان محسوب می‌شود.

ژائو در رابطه با شفافیت صنعت رمزارزی اظهار داشت:

Zhao Changpengبانک‌ها نیز دچار حملات هک می‌شوند اما در رابطه با اعداد و ارقام شفاف نیستند و چیزی را اعلام نمی‌کنند. شما شاهد میلیارد‌ها دلار جریمه برای بانک‌ها هستید. در حالیکه صنعت رمزارزی شفافیت بیشتری دارد، که در واقع برای کاربران مفید می‌باشد، چراکه آن‌ها متوجه می‌شوند که اوضاع از چه قرار است. Changpeng Zhao

اظهارات آقای ژائو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ انتقادات و پست‌های توییتری دونالد ترامپ چگونه می‌توانند برای صنعت رمزارزی مفید واقع شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
CNBC

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا