اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رمزارز فیسبوک در این ماه منتشر خواهد شد

کسانی که علاقمند به راه‌اندازی گره‌ی تایید تراکنش(Node) در شبکه‌ی گلوبال‌کوین(GlobalCoin) هستند بایستی 10 میلیون دلار به فیسبوک پرداخت کنند!

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس گزارش رسانه‌ها، فیسبوک(Facebook) اعلام کرده است که رمزارز خود را در ماه ژوئن منتشر خواهد کرد. این شرکت برای دادن حق راه‌اندازی گره‌ی تایید(Validator Nodes) به افراد و سازمان‌ها 10 میلیون دلار هزینه دریافت کرده و قصد دارد حقوق کارمندان خود را از طریق این رمزارز پرداخت کند.

فیسبوک 10 میلیون دلار حق حساب می‌گیرد

شرکت فیسبوک مالک بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی جهان، زمان عرضه‌ی رمزارز خود با نام GlobalCoin را انتهای ماه جاری اعلام کرد. کاربران قادر خواهند بود این رمزارز را از طریق برنامه‌هایی همانندWhatsApp و پیام‌رسان فیسبوک ذخیره، معامله و تبدیل کنند.

بعلاوه، فیسبوک قصد دارد از سازمان‌های دیگر به منظور تشکیل گره‌های تایید کننده‌ی تراکنش‌های شبکه کمک بگیرد ولی این سازمان‌ها برای بدست آوردن این امتیاز باید ۱۰ میلیون دلار هزینه بپردازند.

هم‌اکنون، اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی پیش‌نیاز‌ برای کاندیدا‌های ایجاد گره‌های تایید کننده و یا پاداش احتمالی گره‌ها منتشر نشده است. بنابراین و با در نظر گرفتن این موضوع، GlobalCoin بر خلاف بیت‌کوین(Bitcoin) ظاهر شده است که در آن هر کسی می‌تواند با حداقل منابع یک گره را در شبکه‌ی این رمزارز راه‌اندازی کند.

به عبارت دیگر، رمزارز GlobalCoin فیسبوک به صورت فرد به فرد(Peer-To-Peer) ظاهر نشده است، بلکه بیشتر می‌توان عنوان شرکت به شرکت(Peer-To-Corporation) را به آن اطلاق کرد. GlobalCoin که توسط یک شرکت منتشر خواهد شد، ممکن است به نخستین رقیب ارزهای ملی در سطح جهان تبدیل شود.

برخی صاحب‌نظران اینگونه اظهار داشتند که:

هم‌اکنون، تمامی دولت‌های جهانی تشویق می‌شوند برای توقف رمزارز فیسبوک از بیت‌کوین کمک بگیرند. آن‌ها با پذیرش و قانونی کردن بیت‌کوین می‌توانند مانع واگذاری سیستم مالی خود به زاکربرگ و شرکت فیسبوک شوند. در صورت پذیرش بیت‌کوین توسط دولت‌ها، این رمزارز برنده‌ی رقابت خواهد شد.

کارمندان فیسبوک می‌توانند حقوق خود را به صورت رمزارز دریافت کنند

CNBC با اشاره به این گزارش اعلام کرده است که شرکت فیسبوک قصد دارد با راه‌اندازی دستگاه‌های مشابه خودپرداز(ATM)، امکان خرید رمزارز جدید را برای کارمندان خود ایجاد کند. همچنین گزارش شده است که فیسبوک قصد دارد امکان پرداخت حقوق کارمندان خود را با استفاده از رمزارز فراهم آورد.

بر اساس گزارش منتشر شده، مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg) مدیر عامل فیسبوک با رقبای دیرینه‌ی خود یعنی کامرون و تایلر وینکلوس(Cameron and Tyler Winklevoss) در این حوزه همکاری می‌کند.

برادران وینکلوس صرافی رمزارزی Gemini را ایجاد کرده‌اند. این صرافی مشهور تحت نظارت سیستم تنظیم مقررات آمریکا قرار دارد، بنابراین وجود نظارت قانونی، برای رمزارز جدید فیسبوک که احتمالا توسط دلار آمریکا پشتیبانی خواهد شد می‌تواند بسیار جذاب ارزیابی شود.

زاکربرگ همچنین به منظور مطابقت GlobalCoin با چهارچوب قوانین کمیسیون معاملات کالا و قرارداد‌های آتی ایالات متحده آمریکا(CFTC)، با این نهاد تعامل می‌کند. وی همچنین به‌ طور همزمان با مارک کارنی(Mark Carney)، رئیس بانک مرکزی انگلیس(Bank of England) همکاری می‌کند.

استفاده از GlobalCoin برای پرداخت هزینه‌ی نفت روسیه

از رمزارز فیسبوک می‌توان برای پرداخت بهای نفت استفاده کرد. ایگور سچن(Igor Sechin)، مدیرعامل راس‌نفت(Rosneft) بزرگترین شرکت نفت روسیه اظهار داشت که این شرکت رمزارز فیسبوک را برای پرداخت بهای نفت نمی‌پذیرد.

وی در این زمینه اظهار داشت:

افزایش نفوذ شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تکنولوژی جهان همانند گوگل(Google)، اپل(Apple)، آمازون(Amazon) و فیسبوک(Facebook) به صنعت نفت و گاز، پدیده‌ی دیگری است که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد. ممکن است در آینده‌ی نزدیک بهای بشکه‌های نفت با استفاده از رمزارز فیسبوک(Global Coin) پرداخت شود، این موضوع نشان دهنده‌ی مشارکت در یک تجارت اشتباه است. Igor Sechin

نظر شما در رابطه با انتشار رمزارز فیسبوک چیست؟ آیا GlobalCoin خواهد توانست جایگزین ارز ملی کشور‌های جهان شود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا