اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

استفاده از سیستم احراز هویت مبتنی بر بلاک‌چین در فیس‌بوک

مارک زاکربرگ گفت که «به صورت بالقوه» علاقه دارد که روند احراز هویت و ورود به سیستم فیسوک را به تکنولوژی بلاک‌چین مجهز کند

نکات برگزیده مطلب
  • مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg بنیانگذار و مدیراجرایی کمپانی Facebook) طی جدیدترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که «به شکل بالقوه» علاقه‌مند به استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در سیستم‌های احراز هویت و ورود به پلت‌فرم‌های فیس‌بوک، می‌باشد.

مصاحبه‌ی مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg بنیانگذار و مدیراجرایی کمپانی Facebook) طی یک مصاحبه‌ی عمومی با جاناتان زیترین(Jonathan Zittrain استاد حقوق دانشگاه هاروارد) اعلام کرد که «به طور بالقوه» علاقه‌مند است که روند ورودی و احراز هویت سیستم فیسوک را به تکنولوژی بلاک‌چین مجهز کند.

آقای زاکربرگ در مصاحبه‌ی خود اعلام کرد:

من به بازگشت و استفاده از  اعتبارسنجی غیرمتمرکز یا بلاک‌چینی فکر می‌کنم. گرچه هنوز راهی برای انجام این کار پیدا نکرده‌ام، اما این ایده اساسا پیرامون اعتبار سنجی و دسترسی به اطلاعات شما و خدمات مختلف است. Mark Zuckerberg

به گفته‌ی او، زمانی که به نرم‌افزار‌های شخص ثالث اجازه‌ی دسترسی به داده‌ها عطا شود، تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند به کاربران قدرت بیشتری بدهد.

کمپانی فیس‌بوک سال گذشته یکی از مهندسان ارشد خود با نام ایوان چنگ(Evan Cheng) را به عنوان مدیر مهندسی بخش تازه تاسیس بلاک‌چین منصوب کرد.

این کمپانی برای بررسی و تحقیق پیرامون تکنولوژی بلاک‌چین و همچنین کاربرد‌های بالقوه‌ی آن، در اوایل ماه می یک گروه کاری با سرپرستی دیوید مارکوس(David Marcus) تشکیل داد. حتی گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد فیس‌بوک به دنبال بررسی امکان توسعه‌ی رمزارز نیز بوده است.

فیس‌بوک در حال حاضر از سراسر جهان بیش از ۲/۳ میلیارد کاربر فعال دارد و راه‌اندازی رمزارز داخلی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های خود را با استفاده از یک ارز مجازی مانند بیت‌کوین انجام دهند.

کمپانی فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام نموده‌:

همانند بسیاری از کمپانی‌ها دیگر، فیس‌بوک نیز به دنبال راه‌هایی جهت استفاده از قدرت‌های تکنولوژی بلاک‌چین بوده است. Facebook

براساس گزارشات، ترس از رسوایی‌های بیشتر در مورد اشتراک‌گذازی اطلاعات، یکی از دلایل احتیاط فیس‌بوک برای اجرایی‌سازی این تغییرات است.

زاکربرگ در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

شما اساسا اطلاعات خود را اختیار گرفته و آن را در برخی سیستم‌های غیرمتمرکز ذخیره می‌کند، و این حق انتخاب را دارید که به سیستم‌های مختلفی وارد شوید و یا از طریق واسطه‌ها این کار را نکنید. به نظر من چیز‌هایی زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد که می‌توان بسیار جذاب باشد. Mark Zuckerberg

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای زاکربرگ چیست؟ استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین توسط کمپانی فیس‌بوک چه تاثیری بر این صنعت خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Economictimes.Indiatimes

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا