اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار سایت

مبارزه با جعل مدرک تحصیلی با استفاده از بلاکچین در ژاپن

شرکت‌های سونی و فوجیتسو در راستای مبارزه با جعل گواهی‏ آموزشی، اقدام به توسعه‌ی یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین کرده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • این دو شرکت، از طریق ترکیب سیستم آموزش آنلاین فوجیتسو با یک بلاک‌چین توسعه داده شده توسط یک زیر شرکت سونی، موفق به ساخت پلتفرم مربوطه شده‎اند. در استفاده از این پلتفرم، مدارس زبان ژاپنی می‏‌توانند از طریق مقایسه گواهی‏‌نامه‏‌ها با اطلاعات ثبت شده بر روی بلاک‌چین، نسبت به صحت اسناد فرستاده شده، تصمیم‏گیری نمایند.

 

بر اساس گزارش منتشر شده توسط آساشی شیمبون (Asashi Shimbun) در 26 فوریه، دو شرکت متعلق به ژاپن یعنی شرکت بین‏‎المللی سونی و شرکت سرویس‏‌های تجهیزات آی‎تی فوجیتسو، یک پایگاه داده رمزنگاری شده در راستای ذخیره‎سازی و احراز صلاحیت اسناد مهارت‎های آموزشی به وجود آورده‏‌اند.

این پایگاه داده که مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین می‏‌باشد، در راستای جلوگیری از جعل اسناد مهارت زبانی به کار گرفته می‌شود. چرا که ظاهراً برخی از خارجی‏‌ها برای دریافت حق اقامت در راستای تحصیل در ژاپن، نسبت به جعل اسناد مهارت زبانی اقدام کرده‏‌اند.

در کل خارجی‌‏ها برای این که بتوانند حق اقامت خود را در راستای تحصیل در ژاپن دریافت کنند، نیاز است که یک گواهی مهارت زبان ژاپنی را در اداره مهاجرت ژاپن به ثبت برسانند. این اسناد مهارت زبانی، ممکن است در خارج از کشور و توسط مؤسسات آموزشی ژاپنی صادر شده باشند. مدارس زبان ژاپن در داخل کشور، این گواهی‏نامه‏‌ها را به مؤسسات آموزش زبان موجود در خارج از کشور می‏‌فرستند.

تا به حال به کپی‌های غیر قانونی از چنین گواهی‏‌نامه‌های زبانی در کشورهای مختلف برخورد شده است. به عقیده آساشی شیمبون دانشجویانی که مدارک و گواهی‏‌نامه‌های مناسب زبانی را ندارند، ممکن است در زندگی روزانه‏‌ی خود در ژاپن، با مشکلات و سختی‏های زیادی رو به رو شوند.

این دو شرکت، از طریق ترکیب سیستم آموزش آنلاین فوجیتسو با یک بلاک چین توسعه داده شده توسط یک زیر شرکت سونی یعنی شرکت جهانی آموزش سونی، موفق به ساخت پلتفرم مربوطه شده‎اند. در استفاده از این پلتفرم، مدارس زبان ژاپنی می‏‌توانند از طریق مقایسه گواهی‏‌نامه‏‌ها با اطلاعات ثبت شده بر روی بلاک چین، نسبت به صحت اسناد فرستاده شده، تصمیم‏گیری نمایند.

همکاری دو شرکت سونی و فوجیتسو در ژاپن
همکاری دو شرکت سونی و فوجیتسو در ژاپن

ظاهراً قرار است که سونی و فوجیتسو در ماه مارس این پلتفرم را مورد آزمایش قرار دهند. این کار قبل از انتشار سیستم که قرار است برای استفاده در دنیای واقعی در ماه آوریل منشتر شود، صورت خواهد گرفت. راه اندازی نسخه آزمایشی این سیستم برای اولین بار در آکادمی هیومن (Human Academy) اتفاق خواهد افتاد. لازم به ذکر است که این آکادمی مسئولیت مدیریت و فعالیت مدارس زبان ژاپن را در شهرهای اوساکا، ساگا و توکیو بر عهده دارد.

البته این در حالی است که در سراسر دنیا، دانشگاه‌‏ها و مؤسسات آموزشی دیگری نیز سیستم بلاک چین را برای مبارزه با دیپلم‏‌های تقلبی به کار گرفته‎اند. هفته پیش بود که دولت مالت اعلام کرد که همه گواهی‏‌نامه‏‌های آموزشی در کشور اعم از دولتی، خصوصی و … در بلاک چین ذخیره خواهند شد. همچنین در ماه‏‌های قبلی، خبری از به کارگیری بلاک چین در دانشگاه بحرین در راستای صدور و تأیید صحت دیپلم‏‌ها منتشر شده بود.

به نظر شما استفاده‌ی صحیح از تکنولوژی بلاکچین در سیستم آموزشی چه فوایدی به همراه خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا