اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

بانک مرکزی بحرین قوانین مربوط به دارایی‌های رمزارزی را منتشر کرد

بحرین اولین کشور عربی خاورمیانه است که چهارچوب قانونی صنعت رمزارزی را ارائه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • بانک مرکزی بحرین روز دوشنبه اعلام کرد که اولین چهارچوب قانونی مربوط به دارایی‌های رمزارزی را منتشر کرده است. براساس گزارشات بانک مذکور، این چهارچوب قانونی به عنوان اولین مقررات مربوط به صنعت رمزارزی در منطقه‌، حوزه‌های مختلفی از جمله صدور مجوز، موارد دولتی و امنیت سایبری را شامل می‌شود.

اطلاعیه‌ی بانک مرکزی بحرین

بانک مرکزی کشور بحرین روز دوشنبه اعلام کرد که «قوانین نهایی مربوط به دامنه‌ی خاصی از فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های رمزارزی» را منتشر کرده است. این چهارچوب قانونی حوزه‌های مختلفی از جمله صدور مجوز، موارد دولتی و امنیت سایبری را تحت شعاع قرار می‌دهد.

bahrain

خلید احمد(Khalid Hamad) مدیر اجرایی نظارت بر بانکداری در بانک‌ مرکزی بحرین، طی بیانیه‌ای که به وسیله‌ی پست الکترونیکی منتشر شده، اعلام نموده است:

ارائه‌ی مقدمه‌ی قوانین مربوط به دارایی‌های رمزارزی توسط بانک مرکزی با هدف ایجاد قوانین جامع برای اکوسیستم فناوری مالی بحرین که در جهت حمایت از موقعیت این کشور به عنوان یک مرکز مالی پیشرو در خاورمیانه و شمال آفریقا است، هماهنگی کامل دارد. Khalid Hamad

کشور بحرین که زمانی به عنوان یک مرکز بانکداری شکست‌ناپذیر در منطقه‌ی خلیج فارس به شمار می‌آمد، اکنون در حال رقابت برای بازپس‌گیری جایگاه خود در بین رقبای سرسخت منطقه و فراتر از آن است. این درحالیست که طبق یک نظرسنجی جدید در رابطه با حل و فصل قرارداد‌های بین‌المللی توسط بانک‌ها، مشخص شده که اکثر بانک‌های مرکزی سراسر جهان هنوز در رابطه با مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال متقاعد نشده‌اند و به این زودی قصد ارائه‌ی یک محصول رمزارزی را ندارند.

چندی قبل همسایگان بحرین، یعنی عربستان سعودی و امارات متحده‌ی عربی نیز با همکاری یکدیگر از یک برنامه‌ی ابتکاری رمزارزی رونمایی کردند که هدف آن تسهیل پرداخت‌های برون مرزی و درک بهتر تکنولوژی بلاک‌چین است. هدف از این پروژه ارائه‌ی یک دفترکل توزیع‌شده‌ی عمومی است که به دلیل عدم تکیه به مراکز ثبت پیشینه، تراکنش‌های برون مرزی را با سرعت بسیار بالاتری پردازش می‌کند.

در حال حاضر بانک مرکزی بحرین در حال شرکت در یک برنامه‌ی صدور مجوز آزمایشی است که پلت‌فرم‌های صرافی رمزارزی و کمپانی‌های استفاده کننده از تکنولوژی بلاک‌چین نیز در آن حضور دارند. از آنجایی که بحرین به دنبال قانون‌گذاری صنایع نوظهور و تکنولوژی‌های همراه آن است، این برنامه به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا خدمات خود را بررسی و آزمایش کنند.

خانم اولا دودین(Ola Doudin) مدیراجرایی یکی از پلت‌فرم‌های مبادله‌ی رمزارز پیشرو در خاورمیانه با نام BitOasis اخیرا اعلام نموده که «این حرکت بحرین یک گام بزرگ در مسیر درست برای اکوسیستم دارایی‌های رمزارزی در منطقه است». لازم به ذکر است که پلت‌فرم BitOasis یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه‌ی آزمایشی بحرین می‌باشد.

نظر شما در رابطه با مقررات رمزارزی ارائه شده توسط کوچک‌ترین کشور عربی منطقه چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Gulfnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا