اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

وارن بافت: بیت‌کوین هیچگونه ارزش خاصی ندارد

او که از منتقدین قدیمی صنعت رمزارزی است در جدید‌ترین صحبت‌های خود گفته است که بیت‌کوین فاقد هرگونه ارزش منحصر به فرد می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای وارن بافت(Warren Buffett) سرمایه‌گذار بزرگ آمریکایی و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Berkshire Hathaway، در جدید‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) واقد هرگونه ارزش منحصر به فرد است و این رمزارز را یک «توهین» خطاب کرده است.

آقای وارن بافت(Warren Buffett) رئیس و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Berkshire Hathaway، روز دوشنبه مجددا در رابطه با رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) نظرات خودش را ارائه کرد. این سرمایه‌گذار مشهور با اشاره به نامه‌ی سالانه‌ی خود به مشتریان که روز چهارشنبه منتشر شده بود، گفت که بیت‌کوین به عنوان اولین و بزرگ‌ترین رمزارز جهان، هیچ ارزش خاصی ندارد و آن را «یک توهین» توصیف نمود.

البته این نخستین بار نیست که آقای بافت انتقاد‌های تند و تیزی نسبت به بیت‌کوین و دیگر رمزارزها ارائه کرده و باعث مجادله بین کاربران فضای رمزارز شده است. او در ماه می ۲۰۱۸ نیز با جمله‌ی «منطقه‌ی آلوده به مرگ موش» از این رمزارز یاد کرده بود، همچنین در ماه ژانویه‌ی همان سال اعلام کرده بود که «من می‌توانم با اطمینان بگویم که رمزارزها با یک پایان بد روبرو خواهند شد».

نظرات روز چهارشنبه پس از ۴۸ ساعت فراز و نشیت و نوسان ارزش محبوب‌ترین رمزارز بازار منتشر شده است. روز شنبه قیمت هر واحد بیت‌کوین به بالاترین حد خود طی دو ماه گذشته رسید و از مرز ۴۲۰۰ دلار عبور کرد، اما این روند افزایشی دیری نپایید و با سقوط ۱۰ درصدی در روز یک‌شنبه توانست دومین سقوط بزرگ یک‌روزه‌ را برای سال جاری رقم بزند.

آقای بافت در مصاحبه‌ی روز دوشنبه‌ی خود اعلام کرد:

من واقعا متاسفم که چنین اتفاقی می‌افتد، زیرا مردم امیدوارند که چیزهایی مانند بتواند باعث ایجاد تغییر در زندگی آن‌ها شود. من نسبت به افرادی که بیت‌کوین در اختیار دارند، احساس دلسوزی می‌کنم. Warren Buffett

در نهایت باید گفت که از زمان شروع سال جدید میلادی تا کنون، رمزارز بیت‌کوین تغییرات چندانی نداشته است، اما با در نظر گرفتن بالاترین رکورد‌های قیمت در دسامبر ۲۰۱۷ و ثبت قیمت حدود ۲۰ هزار دلار، این رمزارز شاهد سقوط ۸۰ درصدی ارزش بوده است.

نمودار تغییرات قیمت رمزارز بیت‌کوین از دسامبر ۲۰۱۷ تا به امروز

 

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای بافت چیست؟ آیا رمزارز بیت‌کوین فاقد هرگونه ارزش ذاتی منجصر به فرد می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Marketwatch

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا