اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صرافی غیرمتمرکز StellarX راه‌اندازی شد

StellarX مبتنی بر بلاک‌چین استلار و به عنوان یک صرافی رمزارزی غیرمتمرکز و بدون کارمزد فعالیت خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی رمزارزی غیرمتمرکز StellarX که مبتنی بر Stellar فعالیت می‌کند و انجام هرگونه مبادله در آن شامل هیچ هزینه‌ای نمی‌شود، در روز جمعه ۲۸ام سپتامبر از مرحله‌ی بتا و آزمایشی خارج شد و فعالیت خود را به صورت کامل آغاز نمود.

کمپانی Interstellar که مالک و توسعه دهنده‌ی این پلت‌فرم محسوب می‌شود، آغاز فعالیت‌های این پلت‌فرم را از طریق یک پست وبلاگی اعلام کرد. این صرافی ابتدا در ماه جولای سال جاری معرفی شد و در همان زمان اعلام شد که مبتنی بر بازار جهانی Stellar (با نماد XLM) فعالیت می‌کند.

می‌توان گفت که Stellar یک پروتکل منبع باز برای مبادله‌ و تبدیل ارز فیات به رمزارز است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط پلت‌فرم CoinmarketCap، رمزارز XLM در حال حاضر با داشتن ۴/۸ میلیارد دلار سرمایه‌ی در حال گردش بازار، در رتبه‌ی ششم جدول بزرگ‌ترین رمزارزها قرار دارد.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده در فضای مجازی، پلت‌فرم StellarX خودش را «یک بزرگراه مبادله‌ی ارز فیات واقعی» معرفی کرد است که به کاربران خود اجازه می‌دهد دلار آمریکا را مستقیم از حساب‌های بانکی خود به حساب‌های موجود بر روی این پلت‌فرم انتقال دهند. علاوه بر این،‌ در این صرافی توکن‌های ارائه شده را می‌تواند در مقابل ارزهای فیات دیگری همچون یورو، یوآن چین، دلار هنگ‌کنگ، پوند انگلیس و غیره نیز مبادله نمود.

رابط کاربری پلت‌فرم StellarX

پلت‌فرم StellarX در یک پست وبلاگی همچنین اعلام نمود که می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک از نسخه‌ی دیجیتالی کالاهای دیگری همچون اوراق قرضه، سهام، املاک و دیگر انواع کالا، در پلت‌فرم خود استفاده نماید.

پلت‌فرم StellarX با مقایسه‌ی خود در مقابل پلت‌فرم Robinhood که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات مالی در ایالات متحده از ماه فوریه مبادله‌ی رمزارز بدون هیچ هزینه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد، تاکید کرده است که استفاده از این پلت‌فرم «هیچ هزینه‌ای» نخواهد داشت. این شرکت وعده داده که تمامی هزینه‌های مربوط به انجام تراکنش بر روی شبکه را به کاربران بازپرداخت می‌کند.

اوایل ماه سپتامبر، پلت‌فرم Robinhood از برنامه‌ی خود برای راه‌اندازی یک ارائه‌ی اولیه‌ی عمومی یا IPO خبر داد. این پلت‌فرم ادعا می‌کند که تماما تحت قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) و اداره‌ی قانون‌گذاری مقررات مالی(FINRA) فعالیت می‌کند تا تمامی از هرگونه مشکل در زمینه‌ی قانون جلوگیری به عمل آید.

نظر شما در رابطه با این صرافی غیرمتمرکز جدید چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا