اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

نوآوری بانک آمریکا در ذخیره‌سازی رمزارزها

بانک آمریکا در حال ثبت امتیاز اختراع سیستم ذخیره‌سازی رمزارزها برای استفاده در موسسات و شرکت‌ها

نکات برگزیده مطلب
  • بانک آمریکا(Bank of America)، دومین بانک بزرگ ایالات متحده آمریکا، درخواست ثبت اختراعی را برای سیستمی که ذخیره‌سازی رمزارزها را در محیط سازمانی مدیریت می‌کند، به ثبت رسانده است.

سند رسمی منتشر شده در روز سه‌شنبه توسط اداره‌ی ثبت اختراع و علایم تجاری ایالات متحده آمریکا(USPTO) نشان می‌دهد که که شرکت مبتنی بر شبکه‌های کامپیوتری شارلوت(Charlotte) که زیر مجموعه‌ی بانک آمریکا محسوب می‌شود، پیشرفت‌هایی در تحقیقات امن کردن کلید‌های خصوصی در سازمان‌ها و موسسات داشته است. این شرکت در ماه آپریل برای نخستین بار اقدام به ثبت اختراع نموده است.

این نوآوری مشخص می‌کند چگونه یک سیستم محاسباتی می‌تواند تگ‌های رمزگذاری شده‌ی بلاکچین را مدیریت کند نسخه‌ی توسعه داده شده‌ی طرح سیستم آنلاین ذخیره‌سازی امن که بانک آمریکا برای نخستین بار توسعه‌ی آن را در سال 2014 آغاز کرده بود، محسوب می‌شود.

اختراع یاد شده آینده‌ای را به وجود می‌آورد که در آن رمزارز‌ها(Cryptocurrency) به طور گسترده‌تری توسط عموم پذیرفته می‌شوند، اما مشتریان همچنان به این‌که دارایی‌های رمزارزی خود را به متولیانی همانند بانک‌ها بسپارند اعتماد کافی ندارند و ترجیح می‌دهند خودشان کلید‌های خصوصی را نگهداری نمایند.

«شرکت‌ها ممکن است روزانه تراکنش‌های مالی زیادی را مدیریت نمایند. با پیشرفت تکنولوژی، تراکنش‌های مالی که رمزارزها را شامل می‌شود بسیار متداول شده است. بنابراین احتمالا برخی از این شرکت‌ها به ذخیره‌سازی امن رمزارز‌ها نیاز خواهند داشت.»

بانک آمریکا(Bank of America) در همراهی با شرکت‌های بزرگی همانند Walmart و IBM در میان سرمایه‌گذاران قدرتمند در بخش تحقیقات بلاکچین قرار دارد. این شرکت سالهاست اختراعات زیادی در بلاکچین ارائه می‌کند و برخی از این اختراعات رمزارز‌ها را به شکل کاربردی مورد استفاده قرار می‌دهد.

علاوه بر سیستم ذخیره‌سازی آنلاین امن، این بانک برای ثبت اختراع سیستم ذخیره‌سازی سرد(cold storage system) و همچنین سیستمی که پرداخت و تبدیل‌ رمزارزها را ساده‌تر می‌سازد، نیز اقدام نموده است.

با این حال، حداقل در حاظر در شکل غیر‌متمرکز نمی‌توان گفت که بانک بر بروی بیت‌کوین و رمزارزها پا فشاری می‌کند. مدیران بانک آمریکا بار‌ها بیت‌کوین را در فرصت‌های مختلف مورد انتقاد قرار داده‌اند. آن‌ها بیت‌کوین را سیستم پرداخت «مشکل‌دار» خوانده و اعلام کردند، سرمایه‌گذاران نباید به پتانسیل‌های آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری احتمالی خوش‌بین باشند.

این شرکت همچنین استفاده از کارت‌های اعتباری بانک آمریکا را به منظور خرید رمزارزها ممنوع اعلام کرده است.

با این وجود، این بانک در آخرین گزارش سالیانه‌ی خود پذیرفته است که پذیرش رمزارزها برای مدل تجاری آن تهدید محسوب می‌شود.

با توجه به این‌که یکی از مشکلات ورود شرکت‌های بزرگ به دنیای رمزارزها، بحث چگونگی ذخیره‎‌سازی ارزهای دیجیتالی است، آیا این اختراع می‌تواند این مشکل را مرتفع نماید؟ در مورد سیاست دوگانه‌ی بانک آمریکا در ارتباط با دنیای بلاکچین چگونه فکر می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا