اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

حرکت کانادا به سوی قانون‌گذاری رمزارزها

این کشور به تازگی پیش‌نویس قوانین مرتبط با صرافی‌های رمزارزی و همچنین پردازش تراکنش‌های مربوطه را منتشر کرد

نکات برگزیده مطلب
  • کشور کانادا به تازگی یک پیش‌نویس حاوی قوانین مرتبط با صرافی‌های رمزارزها و انجام پردازش تراکنش‌های موجود منتشر کرده است که طبق آن تراکنش‌های بالا ۱۰ هزار دلار باید اعلام شوند. برای بررسی کلی این پیش‌نویس با ما همراه باشید.

طی گزارشات چاپ شده در یک مجله‌ی رسمی کانادایی، به نظر می‌رسد که دولت کانادا یک پیش‌نویس رسمی در رابطه با مقررات جدید مرتبط با صرافی‌‌های رمزنگاری و عملیات پردازش پرداخت‌ها منتشر شده است.

بر اساس این پیش‌نویس، مقررات جدید به دنبال بررسی تعدادی از کمبود‌ها و نواقص موجود است که چندی پیش توسط نیروی عملیات مالی(FATF) پس از ارزیابی‌های صورت گرفته در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مشخص شده بود؛ به طور خاص این پیش‌نویس به تقویت قوانین مالی مبارزه با پولشویی و سازمان‌های مالی ضد تروریسم اشاره کرده است.

طی این قوانین جدید، صرافی‌های رمزنگاری و شرکت‌های پردازش پرداخت‌های مرتبط که به عنوان خدمات کسب و کار مرتبط با پول(MSB) فعالیت می‌کنند، باید تراکنش‌های بزرگ خود را که بیشتر از ۱۰ هزار دلار کانادا(معادل ۷۷۰۰ دلار ایالات متحده) هستند را گزارش دهند و آستانه‌ی فرایند “شناخت مشتری خود”(KYC) را تراکنش‌های هزار دلاری(۷۷۰ دلار ایالات متحده) قرار دهند.

این پیش‌نویس همچنین حاوی تجزیه و تحلیل‌هایی مرتبط با هزینه/سود است که نشان می‌دهد قانون‌گذاری صنعت رمزارزها طی ده سال آینده چیزی در حدود ۶۱ میلیون دلار کانادا(۴۷ میلیون دلار ایالات متحده) برای این کشور هزینه در بر خواهد داشت.

فرانسیس پولیوت(Francis Pouliot) یکی از بنیانگذاران شرکت Catallaxy که در زمینه‌ی مشاوه‌ی بلاک‌چین فعالیت می‌کند و مقر آن در مونترال واقع شده است، در رابطه با این پیش‌نویس در توییتر اعلام نمود:

francis pouliot“الزامات جدید: ثبت تراکنش‌های بزرگ مرتبط با ارزهای مجازی” این جمله به این معناس که کسب‌ و کار‌های مختلف از این پس باید باید تمام اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بیشتر از ۱۰ هزار دلار را درخواست کنند و نزد خود نگه دارند، تراکنش‌هایی مثل گزارشات مبادلات عمده‌ی پول نقد. پیاده سازی این عمل بسیار دشوار و تهاجمی محسوب می‌شود. من با این موضوع مخالفم.

Francis Pouliot

FATF یک سازمان بین‌ دولتی است که سیاست‌های مبارزه با پولشویی را توسعه می‌دهد. این سیاست‌ها از نظر قانون لازم‌الاجرا محسوب نمی‌شوند، اما بر اساس این پیش‌نویس جدید، کشور کانادا معتقد است که اجرای این مقررات تاثیر مثبتی بر اعتبار بین‌المللی این کشور خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با این پیش‌نویس قانونی چیست؟ آیا اعلام تراکنش‌های بالای ۱۰ هزار دلار و ثبت اطلاعات آن‌ها کمی بیش از اندازه سخت‌گیرانه و دشوار نیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا