اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

توییتر نزدیکتر از همیشه به بیت کوین

جک دورسی، مدیر عامل توییتر حمایتش را از بیت‌کوین ابراز کرد

گرچه رمزارزها در این اواخر در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی به راه انداخته اند، شرکت های بزرگ هنوز برداشت دقیقی از نظراتشان درباره این نوآوری جدید اعلام نکردند و با تردید به استقبال این ارزها رفته اند. در این میان جای بزرگترین شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و فیسبوک که امروزه در تمامی بخش های زندگی انسان ها تاثیر گذاری روز افزونی را ایجاد کردند و حتی قابلیت جابه جایی نقدینگی را دارند، خالی تر از همیشه است.

شبکه های اجتماعی: دو روی یک سکه
این دو غول فن‌آوری جهت گیری های بسیار متفاوتی درباره مسئله رمزارزها کرده اند. فیس بوک با دیدگاه مخالف با این ارزها در یک سوی معادله بتازگی ممنوعیت تبلیغاتی کاملی بر روی رمزارزها اعمال کرده است. این تحریمات شامل ICO ها و تبلیغات رمز ارزها و آپشن های باخت و برد می‌شود.

زاکربرگ این تصمیم فیس بوک را بدلیل جلوگیری از شرکت داده شدن فیسبوک در اعمال کلاهبردارانه و همچنین شرط بندی ها اعلام کرده است. گرچه راب لیفرن مدیر تبلیغاتی این شرکت اعلام داشته که این تحریمات و ممنوعیت ها همیشگی نخواهند بود.

این سیاست گذاری عمدا گسترش یافته است و در همین میان ما بدنبال هرچه بهتر پیدا کردن فعالیت های تبلیغاتی غلط انداز و فریبنده هستیم. هر زمان سیگنال هایمان در این باره بهبود یافت دوباره این سیاست را بازنگری خواهیم کرد. Rob Leathern

فیسبوک دست کم در بخشی از این پاسخ، چهره محافظه کارانه ای از خود نمایش داده است و بخشی از این سیاست گذاری به این دلیل بوده که ناگزیر باید در مورد رمزارزها افق دید خود را اعلام می‌کرد.

در روی دیگر سکه اما مدیریت شبکه اجتماعی توییتر، جک دورسی قرار دارد و با اینکه او هم نگاه تردیدواری به این ارزها دارد با این حال نگاه او مثبت است:

خرید آنی (و حتی فروش، اگر قصد نگهداری بلند مدت را ندارید) بیت کوین در حال حاضر بر روی نرم افزار مالی App Cash در دسترس است. ما از بیت کوین حمایت می‌کنیم چون معتقدیم راهی بلند مدت برای دستیابی به دسترسی مالی همگانی است و این اقدام قدمی کوچک در این مسیر است. Jack Dorsey

با این گفته، دورسی تفاوت میان فلسفه و دید کلی این دو غول تکنولوژی را اذعان کرده است. یک سیاست گذاری از مارک زاکربرگ در مسیر نه به ارزهای رمزنگاری شده و دیگری سیاست باز جک دورسی با توجه به ظرفیت های این ارزها و امکان سود دهی این ارزها برای تمامی فعالان این عرصه است. با عامیانه شدن روز افزون این ارزها ممکن است باعث شود فیسبوک هم روزی بفکر تغییر سیاستش بیفتد بطوری که مدیران این شرکت هم، این موضوع را اذعان کردند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
بی تی سی منیجر
دکمه بازگشت به بالا