اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

انویدیا و ماینینگ در دیتاسنتر

انویدیا فعالیت دیتاسنتر‌ها را محدود می‌کند، ولی ماینر‌ها نه!

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت انویدیا در قسمت توافق‌نامه محصولات خود تغییراتی ایجاد کرده است تا استفاده ا محصولات این شرکت در دیتا سنتر‌ها را محدود کند، مگر اینکه آن‌ها ارز دیجیتال ماین کنند!

طی یک بروزرسانی که در توافق‌نامه محصولات شرکت انویدیا انجام شد به این نکته تاکید شده است که درایور‌هایی که در اجازه کار به چیپ‌های GeForce یا Titan را می‌دهند نباید در دیتا سنتر‌ها استفاده شوند مگر اینکه این دیتا سنتر‌ها “پردازش‌های بلاکچین” را انجام دهند.

در این توافق‌نامه چنین آمده است:

قرارگیری در دیتاسنتر ممنوع است، این نرم‌افزار برای استفاده در دیتاسنتر مجاز نمی‌باشد، مگر آنکه دیتاسنتر در حال انجام پردازش‌های بلاکچین باشد. Nvidia License agreement

این جمله اشاره‌ای غیر مستقیم به ماینینگ یا استخراج است، که به باعث ایجاد تراکنش‌های تازه در یک بلاکچین می‌شود. همانطور که در گزارش‌ها امده است چیپ‌های گرافیک انویدیا و رقیب آن ای ام دی با استقبال بی سابقه‌ای روبرو شده است که دلیل آن انجام عملیات ماینینگ به وسیله عموم است.

افزایش تقاضا برای چیپ‌های گرافیکی به شدت قابل توجه بوده است، به طوری که انویدیا بعد از 3 ماهه دوم 2017 درآمدی معادل 2.23 هزار میلیارد دلار را اعلام کرد. این نشانگر رشد 56 درصدی نسبت به سال قبل است و معادل است با 280 میلیون دلار سود بیشتر.

بدون اجازه سازنده، شرکت‌ها باید از محصولات گرانتر صنعتی برای انجام امور دیتاسنتر‌ها از جمله تست‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. تفاوت قیمتی بین محصولات صنعتی و معمولی بسیار زیاد است به طوری که یک کارت گرافیک GeForce در محدوده قیمتی 700 دلار قرار داد در حالی که محصولات صنعتی انویدیا مانند Tesla V100 تا 10000 دلار به فوش می‌رسند. طبق گفته‌های سخنگوی شرکت انویدیا پردازنده‌های گرافیکی Titan و GeForce برای استفاده افراد طراحی شده است و نه استفاده در شرکت‌ها، که باعث می‌شود دائما زیر فشار باشند. جدیدا عملیات ماینینگ فراگیری زیادی بین عموم پیدا کرده است. نظر شما راجب صنعت ماینینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

‫2 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا