اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

کاهش سختی شبکه نشان دهنده‌ی پایان روند نزولی قیمت است

تحلیل‌گران می‌گویند کاهش سختی شبکه نشان دهنده خروج ماینرها و در نهایت شروع روند صعودی در قیمت بیت‌کوین است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است به نظر می‌رسد که با خروج ماینر‌ها به دلیل کاهش چشمگیر میزان سود‌دهی فرایند ماینینگ بیت‌کوین، نرخ رشد هشریت شبکه در حالتی نزولی قرار دارد و این امر در نهایت باعث افزایش درآمد ماینر‌های باقی مانده و کاهش فشار فروش بیت‌کوین جهت تامین هزینه‌های جاری می‌شود.

 

تحلیل‌گران بازارهای رمزارزی به یک روند قدیمی در تاریخچه‌ی بیت‌کوین(Bitcoin) اشاره کرده‌اند که طی آن به طور بالقوه می‌توان تغییراتی در مسیر حرکت قیمت این رمزارز مشاهده کرد و احتمالا پایانی برای این روند نزولی و رکود بازار رمزارزی باشد.

شاخص‌های کلیدی مشاهده شده در این مورد سختی ماینینگ و استخراج، بویژه مسیر تغییرات این سختی یا همان کاهش و افزایش آن است. طبق اعلام کمپانی Element Group که در زمینه‌ی خدمات مشاوره و تجزیه و تحلیل دارایی‌های دیجیتال فعالیت می‌کند، به نظر می‌رسد که طبق یک پدیده‌ی بسیار نادر میزان سختی ماینینگ بیت‌کوین(BTC) رو به کاهش است، موردی که در تاریخچه‌ی شبکه‌ی بیت‌کوین تنها برای ۱۳ درصد از شبکه‌ی این رمزارز رخ داده است.

این کمپانی تحقیقاتی در این زمینه انجام داده و ادعا می‌کند در میان تمام عوامل موجود، بین کاهش سختی ماینینگ و تحرکات قیمت بیت‌کوین یک رابطه‌ی مستقیم وجود دارد. چیزی که این کمپانی کشف کرده این است که رویداد بسیار نادر «کاهش سختی ماینینگ» اغلب در چرخه‌ی نزولی بازار و زمانی که فشار فروش بیت‌کوین کاهش یافته و قیمت‌ها به پایین‌ترین حد می‌رسد، رخ می‌دهد.

براساس گزارشات کمپانی Element، «چرخه‌ی تاریخی بیت‌کوین نشان می‌دهد که ما برای رسیدن به یک سطح ثابت رشد سختی و رسیدن قیمت‌ها به پایین‌ترین حد، نیاز داریم شش تا دوازده‌ ماه روند نزولی در بازار داشته باشیم».

سقوط سختی ماینینگ به طور کلی به این معنی است که قدرت ماینینگ(یا همان هشریت) در حال خروج از شبکه و کاهش است، چونکه همان اسکریپت تنظیم سختی که همیشه تلاش می‌کند زمان استخراج یک بلاک‌ بیت‌کوین را ۱۰ دقیقه نگه دارد، متوجه می‌شود که به دلیل کاهش میزان هشریت شبکه، مقدار زمان لازم برای ماینینگ و استخراج بلوک‌ها بیش از ۱۰ دقیقه شده است.

دلایل خروج ماینر‌ها از شبکه نیز کمی پیچیده‌تر است. گرچه کمپانی Element معتقد است که کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین احتمالا باعث می‌شود ماینر‌هایی که کارایی کمتری دارند تحت فشار قرار گرفته و از شبکه خارج شوند. این روند ابتدا باعث کاهش هشریت شبکه و در نهایت باعث کاهش سختی آن خواهد شد.

نمودار تغییر سختی ماینینگ بیت‌کوین

بالا بودن میزان پاداش برای استخراج بیت‌کوین و افزایش بهره‌وری کسانی که بعد از این واقعه هنوز به فعالیت ماینینگ ادامه می‌دهند، می‌تواند در نهایت باعث شود که فشار فروش بیت‌کوین جهت تامین هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد که این گفته‌ها با داده‌های بدست آمده کاملا مطابقت دارد. طبق نمودار‌های موجود افزایش چشمگیر هشریت در سال ۲۰۱۸ به میزان حداقل ۵۰۰ درصد، دقیقا زمانی رخ داده که قیمت بیت‌کوین از ۱۹ هزار دلار به سطح مقاومت حدود ۶ هزار دلار سقوط کرده است. افزایش هشریت در مقابل درآمد کمتر در نهایت باعث می‌شود که سطح رقابت بالاتر برود.

Max Keiser
Max Keiser

افزایش سطح هشریت به راحتی می‌تواند عامل خروج ماینر‌ها باشد، که در نهایت باعث تقویت شبکه و قدرت ماینینگ می‌شود. در واقع، طبق گزارشاتی که اخیر منتشر شده، به نظر می‌رسد که فرایند ماینینگ، بخصوص برای افراد کم تجربه‌تر به نوعی کم‌ بازده و بدون سودآوری شده است.

مکس کایسر(Max Keiser) یک تاجر سابق در وال‌استریت و میزبان یک برنامه‌ی تلویزیونی در شبکه‌ی روسی Today با اطمینان ادعا می‌کند در شبکه‌ی بیت‌کوین «قیمت‌ها از هشریت تبعیت می‌کنند».

نظر شما در رابطه با این گزارشات چیست؟ آیا منفی شدن نرخ رشد سختی می‌تواند در نهایت موجب افزایش قیمت بیت‌کوین شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا